Nederlands MediaNetwerk

De blog van Michiel Frackers (14)

Nederlanders denken klein en bescheiden

De algemene conclusie uit twaalf afleveringen van de serie True Tuesdays, waarin vooral vanuit Silicon Valley werd bericht over de laatste stand van zaken in nieuwe media en technologie, is dat Amerikanen niet zozeer beter zijn dan andere landen, maar wel ambitieuzer.





Andere opvallende conclusies zijn dat Twitter wordt gezien als een nog relatief klein, maar blijvend communicatieplatform en dat de wijze waarop het snel groeiende Facebook… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 25 Mei 2010 op 10.30 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 13: The Best Of

In deze voorlaatste aflevering van True Tuesdays wordt teruggeblikt met een overzicht van de voornaamste hoogtepunten.



Het geheim van Silicon Valley, Google, Facebook, privacy, niet twitterende tieners, CNN, Apple, beursintroducties van internetbedrijven, techondernemers in Palestina en Kameroen en nog veel meer komt aan bod in deze 'best of'-aflevering.





Volgende week is er in verband met Koninginnedag en de voorjaarsvakantie geen… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 27 April 2010 op 10.30 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 12, Saed Nashef: 'Software kun je niet bombarderen'

Technologiebedrijven kunnen een grote aanjager vormen van de Palestijnse economie, omdat Palestijnse studenten goed opgeleid zijn en enorm gemotiveerd. Dat zegt Saed Nashef, een voormalige manager van Microsoft en eigenaar van Equiom, een technologiebedrijf dat veel softwareprojecten verzorgt voor buitenlandse klanten waaronder een aantal Nederlandse… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 20 April 2010 op 10.26 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 11, Bill Zimmerman: 'Afrika is voorloper met mobiele technologie'

Wie op zoek is naar de meest innovatieve technologie op het gebied van mobiele telefonie, moet naar Afrika. Dat stelt Bill Zimmerman, een Amerikaanse investeerder in Afrikaanse internetbedrijven.





450 miljoen Afrikaanse bellers

Zimmerman werkte in Amerika onder andere bij Microsoft, Visio en het investeringsfonds iStart Ventures. Hij stelt dat er van de 1 miljard Afrikanen al 450 miljoen een mobiele telefoon hebben, een aantal dat jaarlijks… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 13 April 2010 op 10.00 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 10, David Hornik: 'ik investeer in ondernemers, niet in trends'

Investeren in ondernemers levert meer rendement op dan het volgen van de laatste trends, aldus David Hornik, een van de meest succesvolle investeerders in nieuwe media en technologie van het laatste decennium.





Computermuziek en criminologie

David Hornik studeerde computermuziek aan Stanford, criminologie aan Cambridge en rechten aan Harvard. Na een carriere als advocaat werd hij eind jaren negentig door David Marquardt,… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 6 April 2010 op 10.30 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 9, Mike Linton: 'Sociale netwerken niet revolutionair voor marketeers'

Sociale netwerken zoals Facebook en Hyves zullen slechts voor weinig bedrijven effectiever blijken dan traditionele media. Dat stelt Mike Linton, een van Amerika's meest voorname marketingexperts.





'Met welk bedrijf wil je nou een relatie?'

Linton vindt sociale netwerken 'een fantastische uitvinding die iedereen moet proberen. Maar consumenten willen heus geen 1 op 1 relatie met elk merk dat ze kopen.' Linton is ook van… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 30 Maart 2010 op 10.30 — Geen reacties

True Tuesday afl. 8: Nederlandse partner Twitter niet bang voor Google en Microsoft



Een van de eerste partners van Twitter is Ellerdale, het nieuwe bedrijf van de Nederlander Arthur van Hoff. Ellerdale indexeert dagelijks liefst 50 miljoen tweets en maakt ze doorzoekbaar op onderwerp, waarmee het direct concurreert met giganten als Google en Microsoft. 'Ik ben niet bang voor Google', zegt Van Hoff bijna achteloos.



Meest succesvolle Nederlandse internetondernemer

Arthur van… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 23 Maart 2010 op 10.30 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 6, Andrew Anker: '40 internetbedrijven bereiden een beursgang voor'

Ruim 40 internetbedrijven bereiden een beursgang voor, waaronder bekende ondernemingen als LinkedIn, Facebook en Twitter. Dat stelt Andrew Anker, voormalig topman van Wired en investeerder, op basis van bronnen in de Amerikaanse bankwereld.





Architect van het web

Andrew Anker is al bijna twee decennia actief in de internetwereld als investeerder en ondernemer. Als bankier die in de… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 9 Maart 2010 op 11.30 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 5, Andrew Bridges: 'Reputatie Google en Facebook in geding'





De televisie- en filmindustrie zullen niet hetzelfde lot ondergaan als de muziekindustrie. En Google en Facebook moeten hard werken aan hun reputatie op het gebied van privacy, omdat consumenten voorzichtiger worden met het vertrouwen van internetbedrijven.





Start van het downloadtijdperk

Dat zegt de Amerikaanse topadvocaat Andrew… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 2 Maart 2010 op 10.12 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 4, Mike Gifford: 'Microsoft wint van Apple'

Waren we vorige week te gast op het dakterras van een penthouse met fenomenaal uitzicht over de skyline van San Francisco, deze week zitten we dieper in Silicon Valley. In een kast, om precies te zijn.



Van computers tot horloges?

Het is een kast annex vergaderkamer van de nieuwe startup van Mike Gifford, de ongekroonde hardwarekoning van Silicon Valley. Want zo mag je worden genoemd als je aan de wieg hebt gestaan van de… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 23 Februari 2010 op 13.00 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 3: ex-topman CNN Mark Bernstein over nieuws

'Mensen vinden het leuker om naar geschreeuw te kijken, dan naar elkaar te luisteren'


CNN was het eerste grote mediabedrijf dat internet gebruikte als volwaardig medium met streaming audio en video, een mobiele website en nieuws in meerdere talen. Verantwoordelijke man was Mark Bernstein, die inmiddels een boekenuitgeverij is begonnen en de versplintering van media met enige zorg beziet: 'we kiezen onze eigen media, waardoor je nooit meer de mening van anderen… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 16 Februari 2010 op 11.30 — Geen reacties

True Tuesdays afl. 2: 17-jarig wonderkind ontslagen wegens omkoping

True Tuesdays aflevering 2: Daniel Brusilovsky





De 17-jarige scholier Daniel Brusilovsky is bekend geworden als directeur van een snelgroeiend internetbedrijf, telt ruim 300.000 volgers op Twitter en schreef voor 's werelds populairste technologiesite. Tot afgelopen donderdag, toen hij werd ontslagen wegens het aannemen van een computer voor een positieve… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 9 Februari 2010 op 11.30 — 2 commentaren

True Tuesdays afl. 1: 'Nederland heeft zoveel talent, maar weinig geduld'

True Tuesdays, aflevering 1: Janpieter Scheerder





Janpieter Scheerder is waarschijnlijk de meest succesvolle Nederlander in Silicon Valley, waar hij al bijna 30 jaar woont. 'Want in Nederland kon ik geen computers bouwen.' Daarom vertrok Scheerder naar de VS, waar hij voor computerbedrijf Data General storageprodukten ontwikkelde onder de naam Clariion, die ondanks de… Doorgaan

Toegevoegd door Michiel Frackers op 2 Februari 2010 op 10.00 — 3 commentaren

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden