Nederlands MediaNetwerk

De blog van Bas Vlugt (340)

Albert Heijn plaatst steeds meer Nudge duurzame tips op verpakkingen Puur & Eerlijk assortiment

Albert Heijn heeft de intentie om de Nudge-duurzame tips op meer producten in het puur & eerlijk assortiment te vermelden. Dat verklaarde brandmanager Sanne Zwinkels tijdens een ontbijtsessie bij Rondeel ter gelegenheid van de eerste verjaardag van Nudge. Nudge ontving daarnaast het IEDP-certificaat voor organisaties waar men met plezier werkt.



Om pasta, rijst en eieren gaar te krijgen, kun je na een paar minuten koken…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 12 November 2011 op 17.30 — Geen reacties

Win de Journalist Award van de campagne For Diversity, Against Discrimination





De Europese Commissie organiseert dit jaar in 27 Europese landen voor de achtste keer de Journalist Award in het kader van de campagne 'For Diversity, Against Discrimination' (FDAD).

 

Deze Award eert journalisten die bijdragen aan een beter begrip van de voordelen van diversiteit en het gevecht tegen discriminatie op grond van religie…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 27 Oktober 2011 op 16.30 — Geen reacties

HOI cijfers Q2-11: NRC Media ziet voor het eerst oplages beide dagbladen stijgen

De oplages van de landelijke dagbladen staan stevig onder druk. De gezamenlijke totaal betaalde gerichte oplage zakte van 1,63 miljoen naar 1,58 miljoen, een daling van 3 procent. Dat blijkt uit de HOI-cijfers die deze week zijn gepubliceerd.



De verschillen in oplage ontwikkeling tussen de dagbladen zijn groot. Zwaar geraakt wordt De Telegraaf.  In Q1-11 werd al…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 27 September 2011 op 22.30 — Geen reacties

[Vacature] OMG zoekt een jonge, creative webdesigner (Utrecht)

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 13 September 2011 op 10.20 — Geen reacties

Nina Verhaag en Joska van de Akker winnaars JongeHonden RAB radio pitch

Nina Verhaag en Joska van de Akker zijn de winnaars van de JongeHonden RAB radio pitch. In totaal hebben 15 teams meegestreden en zijn 24 concepten ter beoordeling aan de jury voorgelegd.

 

De jury bestond uit Marcel Walvisch van FC Walvisch, Edward van Tilburg van Roorda Reclamebureau en George Bohlander van RAB.

 

Het winnende concept …

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 30 Augustus 2011 op 19.51 — Geen reacties

Martijn Standaart over de nieuwe NRC high-end glossy DeLUXE

NRC Media lanceert op 17 september de high-end glossy

DeLUXE. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Rotterdam voor een inspirerend gesprek met

Martijn Standaart, Commercieel Directeur bij

NRC… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 26 Augustus 2011 op 10.00 — Geen reacties

Derek Ariëns over crowdsourcing



Eneco zet het crowdsourcing platform

Edge Amsterdam in voor de ontwikkeling van social media concepten. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een inspirerend gesprek met

Derek… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 29 Juli 2011 op 14.57 — Geen reacties

Jelle Kolleman over Hi, Hyves & Schweppes



Red Urban timmert lekker aan de weg. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Amsterdam voor een inspirerend gesprek met

Jelle Kolleman, creative director bij Red Urban



 

Dag Jelle, hoe is het… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 15 Juli 2011 op 13.02 — Geen reacties

HOI Q1-11 Landelijke Dagbladen - Gratis Dabladen

Na een flink aantal jaren van louter dalende oplagecijfers valt er in dagbladenland weer wat te beleven. Niet dat er sprake is van een spectaculaire omslag maar er komt differentiatie in de oplage-ontwikkeling.



Q4-10 was verrassend goed voor het medium als geheel, in Q1-11 is er toch weer een daling. De betaalde oplage van de landelijke dagbladen daalde met 2,4 procent tot 1,59 miljoen exemplaren.…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 8 Juli 2011 op 11.30 — Geen reacties

Chaos bij de publieke omroep, finales

Door Echrak Baz. De finale van

The Voice Of America is groots aangepakt en de liveshow was spectaculair. De kijkcijfers zijn gedurende de weken wel gekelderd door de tegenprogrammering. De finale werd door 10,8 miljoen personen gekeken.… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 8 Juli 2011 op 10.30 — Geen reacties

Roeland Stekelenburg over NLbuzz

Roeland Stekelenburg, CEO van NLbuzz en creatief directeur van CMI spreekt donderdag op het Mediapark Jaarcongres. Het Nederlands MediaNetwerk mailde Roeland wat vragen en… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Juni 2011 op 10.30 — Geen reacties

Roel van Rijsewijk over online advertsing

Deze week publiceerde

IAB een onderzoekt dat aantoont dat online advertising groter is geworden dan televisiereclame. Het onderzoek is uitgevoerd door

Deloitte. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een inspirerend… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 8 Juni 2011 op 17.00 — Geen reacties

Mark Woerde over hoe reclame tegelijkertijd de wereld en de adverteerder gaat redden



Mark Woerde, strategy director bij

Lemz, vindt dat merken zich moeten inzetten voor een betere wereld. Daar wordt niet alleen de wereld beter van maar de ondernemers achter de merken ook. Want consumenten willen merken die hen helpen om anderen te helpen. Dat vervult namelijk onze… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 2 Juni 2011 op 12.00 — Geen reacties

Nico Scherphuis over tien jaar 20Nine

Web Hosting partij 20Nine bestaat 10 jaar. Nederlands MediaNetwerk spreekt oprichter Nico Scherphuis.



Dag Nico. Tien jaar, gefeliciteerd! Hoe is het met je?

'Dank voor de felicitatie. Het gaat fantastisch, de 10…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 26 Mei 2011 op 10.00 — Geen reacties

Pieter Bokma over het nieuwe Friesch Dagblad op tabloid

Onlangs is het Friesch Dagblad overgegaan op tabloid formaat. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Leeuwarden voor een inspirerend gesprek met Pieter Bokma, met commercieel media-manager van het Friesch Dagblad.



Dag Pieter, hoe is het met je?…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 25 Mei 2011 op 21.30 — Geen reacties

Dennis Hooftman over de winnende promo's van Film1

 



Film1 is de grote winnaar van de Dutch Promo Awards 2011. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een inspirerend gesprek met Film1 On Air Manager Dennis Hooftman.



Dag Dennis, gefeliciteerd! Hoe is het met…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Mei 2011 op 11.00 — Geen reacties

Ruud de Langen over Mindshare, Mediabureau van het Jaar

Gisteravond won Mindshare voor het tweede jaar op rij de AMMA voor Mediabureau van het Jaar. Nederlands MediaNetwerk had een kort, geëmotioneerde gesprek met Mindshare CEO …

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Mei 2011 op 11.00 — Geen reacties

Ernst-Jan Pfauth over de NRC In Beeld iPad app

http://www.denieuwereporter.nl/wp-content/uploads/2010/10/Ernst-Jan-Pfauth.jpeg NRC Handelsblad lanceerde deze week de In Beeld iPad app. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Amsterdam voor een inspirend gesprek met Ernst-Jan Pfauth, Chef Internet bij NRC Handelsblad,  Dutch Problogger en schrijver van het boek Sex. Blogs & Rock 'n Roll.



Dag Ernst-Jan, hoe is het met je?

'Uitstekend! We zijn nu een paar maanden bezig met de nieuwe club…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 12 Mei 2011 op 22.00 — 1 commentaar

Bas gaat in bad

Net terug uit Ghana. Wat je dan thuis als eerste doet is genieten van een bad. Ik weet niet hoe het u vergaat maar bij ons thuis is het mijn vrouw Anne die gaat over het aanschaffen van de spulletjes in de badkamer.



Ikzelf bemoei me alleen met mijn eau de toilette - Anteus van Chanel, mijn aftershave - Nivea, en mijn tandpasta - Paradontax. De rest is aan haar.



Hoe het shampoo aankoopbeleid van Anne in…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 10 Mei 2011 op 14.00 — Geen reacties

Michiel Hogenboom over We Like Art

We Like Art begon als een weblog dat mensen informeert over betaalbare kunst. In korte tijd is We Like Art een belangrijke speler geworden in de Nederlandse kunstwereld. Vanaf 11 mei staat We Like Art op Art Amsterdam. Nederlands MediaNetwerk spreekt oprichter Michiel…

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 8 Mei 2011 op 17.00 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad

De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple

Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken

[Column] Niels Bruinsma: Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane en Wilfred Genee

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden