Nederlands MediaNetwerk

Blog van Bas Vlugt – Archief Januari 2010 (10)

Even bellen met... Brian Hirman



Brian Hirman, tot eind 2009 CEO van

Isobar Nederland, maakt de oprichting van 2 bedrijven bekend:

Forventures en

eVentures Africa Fund. Grijpen… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 25 Januari 2010 op 23.00 — Geen reacties

Nederlands MediaNetwerk lanceert Nederlands MediaPanel

Het Nederlands MediaNetwerk lanceert vandaag in samenwerking met onderzoeksbureau NarrowMinds het Nederlands MediaPanel.



Het panel doet met ingang van januari 2010 permission based onderzoek in de media- en communicatiebranche. Het panel bestaat uit media- en communicatieprofessionals die op basis van door henzelf geformuleerde voorwaarden… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 21 Januari 2010 op 9.30 — Geen reacties

Jörgen van Dongen (Bleck) over cross media



Bleck Cross Media Creativity lanceerde deze week een nieuwe website en barst verder zo ongeveer uit elkaar van de creatieve energie. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad en sprak met Bleck directeur

Jörgen van Dongen.

Dag Jörgen, hoe gaat het met je? 'Uitstekend. Dank je. We hebben net onze nieuwe website gelanceerd en daarmee staat 2010 voor Bleck en… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Januari 2010 op 22.30 — Geen reacties

Ruud de Langen over het MWG Congres



Mindshare CEO

Ruud de Langen verzorgt een gesproken column op het

MWG Congres. Wij peilden de stemming aan de vooravond van het congres.

Dag Ruud hoe is het met je? 'Vrolijk, als altijd.'

Geen lef. Geen lof. Wie zijn jouw mediahelden? 'Spongebob en Mr Krabs. Met name omdat Spongebob in een ananas woont en bevriend is met… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Januari 2010 op 17.30 — Geen reacties

Aron van der Ploeg (The Missing Sync) over de muziek van Caro Emerald in de Martini campagne



The Missing Sync scoort met de muziek van

Caro Emerald voor de

Martini campagne een top-10 hit. Bellen wij

Aron van der Ploeg van The Missing Sync.

Dag Aron, hoe is het met je? 'Het gaat uitstekend met me, dank je Ik kom net terug van een inspirerend en zeer gezellig weekendje

Noorderslag. Ik heb daar in twee dagen weer een flink… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 18 Januari 2010 op 20.00 — Geen reacties

Analyse Tijdschriften: Sanoma Uitgevers en TTG verliezen marktaandeel, G+J Uitgevers groeit snel

Bij de oplagecijfers die ieder kwartaal door het

HOI Instituut voor Media Auditing worden gepubliceerd, gaat de aandacht in de pers en vakpers - als die er al is - meestal uit naar de oplage-ontwikkeling van de landelijke dagbladen. Bij de regionale dagbladen, publiekstijdschriften en vakbladen gaat het eenvoudigweg om te veel cijfers om snel een goed beeld te krijgen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een analyse van bijvoorbeeld publiekstijdschriften niet boeiend zou kunnen… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 12 Januari 2010 op 21.30 — Geen reacties

Emiel Govaert & Johan den Heijer over WeBond, nieuw bureau voor Music & Marketing





Emiel Govaert en

Johan den Heijer lanceren deze week

WeBond, een nieuw bureau voor Music & Marketing. Grijpen wij de telefoon!

Dag heren, hoe gaat het? 'Heel goed. Een nieuw jaar en met WeBond een nieuw… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 12 Januari 2010 op 9.30 — Geen reacties

Informatica: Informatie-gedreven organisatie werkelijkheid in 2010

In 2010 komt er opnieuw een aantal belangrijke uitdagingen rond informatiebeheer op organisaties af. Informatica omschrijft vijf ontwikkelingen die impact gaan hebben en waar organisaties aandacht aan moeten gaan besteden:



1. Eindgebruikers realiseren zich dat informatie een belangrijk bedrijfsmiddel is en dat ook zij ownership hebben, niet uitsluitend de IT-afdeling

De kwaliteit van informatie is binnen veel organisaties verre van optimaal. De belangrijkste reden… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 11 Januari 2010 op 12.49 — Geen reacties

Graphs & Stats: Oplage dagbladen

De totale verspreide oplage van de landelijke dagbladen is in het derde kwartaal van 2009 met 2,9 procent gedaald tot 1,8 miljoen exemplaren. Dat blijkt uit de HOI-cijfers die deze week werden gepubliceerd. In Q2-09 was er een daling van 3,3 procent.

De Telegraaf is minder hard gaan dalen, van -4,4% naar -3,2%. Ook het

Algemeen Dagblad daalde minder snel: van -5% in Q2 naar -3,7% in Q3.

De Volkskrant… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 8 Januari 2010 op 10.00 — Geen reacties

Mark Woerde (Lemz) over de Herdeningsminuut van Yarden

Op 30 december zette

Yarden middels de introductie van de

Herinneringsminuut de grote Nederlandse televisiezenders een minuut op zwart. Bellen wij

Mark Woerde, strateeg bij

Lemz, het bureau dat de regie voert over de campagne.

Dag Mark, hoe is het met je? 'Hi Bas, fijn dat je belt. Het gaat erg goed. Hoop dat jij hetzelfde kunt zeggen.'

Zeker! Wat is de Herinneringsminuut? 'De laatste dagen van het jaar… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 5 Januari 2010 op 22.30 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden