Nederlands MediaNetwerk

Blog van Bas Vlugt – Archief Februari 2009 (15)

Forum: Zou De Telegraaf een televisiezender binnen de Publieke Omroep moeten kunnen beginnen?

De Telegraaf hoofdredacteur

Sjuul Paradijs probeert onder de naam

Wakker Nederland een televisiezender binnen de

Publieke Omroep op te starten. Die 50.000 leden ritselt hij wel met zijn abonnees maar de zender - die een rechts geluid wil laten horen - komt er waarschijnlijk niet want uitgevers mogen volgens de huidige regels geen publieke omroep houden. De vraag is desalniettemin:

Zou De Telegraaf een televisiezender binnen de Publieke… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 24 Februari 2009 op 10.00 — Geen reacties

Even bellen met... Hans van Linschoten

In de markt gonst het al enige tijd: bij onderzoekbureau

Narrow Minds gaan de zaken beter dan ooit. Grijpen wij de telefoon en bellen directeur

Hans van Linschoten.

Dag Hans, hoe gaat het? 'Het gaat uitstekend! Van ons geen klaagzang over de economische malaise... Ik denk dat we er zelfs wel een beetje baat bij hebben. Op het moment loopt… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 23 Februari 2009 op 23.00 — Geen reacties

Twinfield Business Plan Award uitgereikt aan ChaMEleon

Studenten van de HAN presenteren verbluffende Lichtlandschappen en ondernemersplan aan zakelijke jury



Twinfield, marktleider in online administraties, heeft gisteravond na een spannende selectieprocedure van zes ondernemersplannen, de Twinfield Business Plan Award uitgereikt aan de studentengroep ChaMEleon. De studenten hebben een manier bedacht om in een woonkamer door middel van een geautomatiseerd en geavanceerd lichtontwerp zes verschillende landschappen te creëren. Zo kan… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Februari 2009 op 11.51 — Geen reacties

TMG ontkent uitbrengen vijandig bod op PCM

TMG - Telegraaf Media Groep - heeft kennis genomen van de berichten in de media dat samen met Weekbladpers Tijdschriften een zogenoemd vijandig bod op PCM Uitgevers (PCM) zou zijn uitgebracht.

TMG geeft hierbij nogmaals aan wel geïnteresseerd te zijn in het verwerven van één of meer titels van PCM, maar ontkent dat een (vijandig) bod is uitgebracht op PCM.

www.tmg.nl

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Februari 2009 op 11.30 — Geen reacties

Forum: Moet de overheid de mediasector steunen?

In de huidige crisis wordt wereldwijd van alles waar het slecht mee gaat gesteund. In Nederland wordt zo hier en daar geopperd dat de vaderlandse media ook aan steun toe zijn, vooral de dagbladen zouden dermate aangeslagen zijn dat een financiële injectie op zijn plaats is. Moet de overheid de media steunen? Ja of nee? En welke media wel en welke niet, en op welke manier en onder welke voorwaarde? Hieronder een bloemlezing uit de forumdiscussie. …

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 17 Februari 2009 op 12.30 — Geen reacties

Even bellen met... Wilfred Genee

Wilfred Genee gaat met ingang van aanstaande vrijdag de spetterende namiddagliveshow

The Friday Move op

BNR Nieuwsradio presenteren. Grijpen wij de telefoon!

Dag Wilfred, gefeliciteerd! Hoe gaat het met je? 'Dank je, gaat uitstekend. Nog enkele dagen en dan mag ik los op BNR. De paarden staan te trappelen op stal.'

Een spetterende namiddagliveshow... Vertel alles! 'Het middelpunt van alle actualiteit op de vrijdagmiddag bevindt zich… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 17 Februari 2009 op 11.30 — Geen reacties

BNR begint bruisende nieuwsshow op vrijdag

Wilfred Genee nieuwe presentator The Friday Move De vrijdagmiddag bruist vanaf 20 februari als nooit te voren. BNR Nieuwsradio start dan met een spetterende live nieuwsshow: The Friday Move. Presentator Wilfred Genee neemt publiek, luisteraars en gasten mee in het drie uur durende programma waar nieuws, cabaret, debat, interviews en live muziek elkaar in een razend tempo opvolgen. De vrijdagmiddagborrel is nog nooit zo energiek geweest! Het vertrouwde BNR-nieuws komt voorbij, maar de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 16 Februari 2009 op 17.30 — Geen reacties

MWG Congres Blog - Dag 1

Vandaag het MWG Congres! Na driekwart jaar voorbereiding geweldig om te zien hoe dat er in het echt uitziet. Jan Knaap opende als voorzitter van de MWG Congres Commissie strak en meedogenloos. Thema is Het Experiment en dat zullen de deelnemers aan het congres weten ook.

Alles is anders. Het decor is fabelachtig mooi en het podium voor het eerst in de geschiedenis van het MWG Congres overdwars in de volle breedte neergezet.



Natuurlijk ook een experimentele… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 13 Februari 2009 op 9.30 — Geen reacties

MWG Congres Blog - Aan de vooravond

Terwijl de rest van de Nederlandse mediawereld tandenknarsend zenuwachtig de laatste uurtjes tot aan het MWG Congres aftelt, verkeer ik in de gelukkige omstandigheid deel uit te mogen maken van een select gezelschap dat nu reeds in het congrescentrum in Noordwijkerhout aanwezig is, bestaande uit het MWG bestuur en de MWG Congres Commissie, waar ik dit jaar deel van mag uitmaken. Een ontzaggelijke eer viel mij in het voorjaar van 2008 ten deel toen ik voor de MWG Congres Commissie werd gevraagd.… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 11 Februari 2009 op 23.30 — Geen reacties

Kick off: Bananasplit

Programma: Bananasplit / Eerste uitzending:

8 februari / Zender:

Nederland 1 (TROS) / Tijdstip:

20.24 uur / Aantal kijkers:

3,1 miljoen

Ralph Inbar is dood, leve

Frans Bauer! Het lijkt erop dat de in het harnas gestorven Mr. Bananasplit een waardige opvolger heeft gekregen. Misschien wel méér dan waardig. Het feest begon al voordat de eerste uitzending van afgelopen… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 10 Februari 2009 op 12.00 — Geen reacties

Even bellen met... Tina Nijkamp

Komende vrijdag wordt op de tweede dag van het

MWG Congres de

MWG TV Fomat Challenge gehouden, onder leiding van

Jort Kelder. Drie genomineerden zullen hun televisieprogramma-idee toelichten. In de jury naast

Ivonne Boumeester (

Unilever) en

Peter Adrichem (

Endemol) ook

Tina Nijkamp, programmaleider bij

SBS 6 en

Omroepvrouw van het Jaar. Grijpen wij de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 10 Februari 2009 op 11.30 — Geen reacties

Forum: PCM vs Persgroep vs Telegraaf

PCM dreigt zichzelf grotendeels aan de

Persgroep van

Christian van Thillo te verkopen - in Nederland inmiddels eigenaar van

Het Parool en

Q-Music.

Frank Volmer, directielid van

Telegraaf Media Nederland, ziet de bui al hangen:

PCM voor een habbekrats in handen van de Belgische concurrentie en wil zelf ook graag een aantal

PCM titels kopen. Is dat een goed idee? Hieronder een… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 3 Februari 2009 op 13.00 — Geen reacties

Even bellen met... Daniël Ropers

Op 12 en 13 februari vindt het

MWG Congres plaats. Thema is

Het Experiment. Een van de topsprekers is

Daniël Ropers, directeur van

bol.com. Grijpen wij de telefoon!



Dag Daniël, hoe is het met je? 'Goed! We hebben een topjaar achter de rug, het bruist hier van de ideeen en initiatieven om onze winkel in 2009 nog mooier en beter te maken, dus ik heb er zin in!'

Je spreekt… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 3 Februari 2009 op 12.30 — Geen reacties

Sanoma Men’s Magazines neemt Games Guide over

Sanoma Men’s Magazines heeft vandaag het magazine Games Guide overgenomen van Red Road Media Adventures. SMM koppelt er direct een online platform aan vast en gaat van Games Guide een breed crossmediaal merk maken.



Games Guide is een gratis magazine over videogames, dat met een oplage van 150.000 verspreid wordt bij Bart Smit, Dynabyte, E-plaza, Intertoys, Music Store, Toy’s R Us en diverse gespecialiseerde gameshops. Games Guide wordt per direct geïntegreerd in… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 2 Februari 2009 op 15.37 — Geen reacties

RTL Nederland in januari ruimschoots marktleider

Vooravond en ' X FACTOR' stuwen groei RTL 4.

PERSBERICHT. Ook januari 2009 sluit RTL Nederland af als marktleider. Met een zenderaandeel van 30,8 procent in de doelgroep 20 – 49 jaar, komen de gezamenlijke RTL-zenders bovendien 0,6 procent hoger uit dan vorige maand, een stijging die verder opgestuwd werd door het succes 'X FACTOR' en de vooravond bij RTL 4. De Publieke Omroep en de SBS Groep volgen met respectievelijk 28,3 procent… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 1 Februari 2009 op 11.30 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden