Nederlands MediaNetwerk

Blog van Bas Vlugt – Archief Februari 2009 (15)

Forum: Zou De Telegraaf een televisiezender binnen de Publieke Omroep moeten kunnen beginnen?

De Telegraaf hoofdredacteur

Sjuul Paradijs probeert onder de naam

Wakker Nederland een televisiezender binnen de

Publieke Omroep op te starten. Die 50.000 leden ritselt hij wel met zijn abonnees maar de zender - die een rechts geluid wil laten horen - komt er waarschijnlijk niet want uitgevers mogen volgens de huidige regels geen publieke omroep houden. De vraag is desalniettemin:

Zou De Telegraaf een televisiezender binnen de Publieke… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 24 Februari 2009 op 10.00 — Geen reacties

Even bellen met... Hans van Linschoten

In de markt gonst het al enige tijd: bij onderzoekbureau

Narrow Minds gaan de zaken beter dan ooit. Grijpen wij de telefoon en bellen directeur

Hans van Linschoten.

Dag Hans, hoe gaat het? 'Het gaat uitstekend! Van ons geen klaagzang over de economische malaise... Ik denk dat we er zelfs wel een beetje baat bij hebben. Op het moment loopt… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 23 Februari 2009 op 23.00 — Geen reacties

Twinfield Business Plan Award uitgereikt aan ChaMEleon

Studenten van de HAN presenteren verbluffende Lichtlandschappen en ondernemersplan aan zakelijke jury



Twinfield, marktleider in online administraties, heeft gisteravond na een spannende selectieprocedure van zes ondernemersplannen, de Twinfield Business Plan Award uitgereikt aan de studentengroep ChaMEleon. De studenten hebben een manier bedacht om in een woonkamer door middel van een geautomatiseerd en geavanceerd lichtontwerp zes verschillende landschappen te creëren. Zo kan… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Februari 2009 op 11.51 — Geen reacties

TMG ontkent uitbrengen vijandig bod op PCM

TMG - Telegraaf Media Groep - heeft kennis genomen van de berichten in de media dat samen met Weekbladpers Tijdschriften een zogenoemd vijandig bod op PCM Uitgevers (PCM) zou zijn uitgebracht.

TMG geeft hierbij nogmaals aan wel geïnteresseerd te zijn in het verwerven van één of meer titels van PCM, maar ontkent dat een (vijandig) bod is uitgebracht op PCM.

www.tmg.nl

Toegevoegd door Bas Vlugt op 20 Februari 2009 op 11.30 — Geen reacties

Forum: Moet de overheid de mediasector steunen?

In de huidige crisis wordt wereldwijd van alles waar het slecht mee gaat gesteund. In Nederland wordt zo hier en daar geopperd dat de vaderlandse media ook aan steun toe zijn, vooral de dagbladen zouden dermate aangeslagen zijn dat een financiële injectie op zijn plaats is. Moet de overheid de media steunen? Ja of nee? En welke media wel en welke niet, en op welke manier en onder welke voorwaarde? Hieronder een bloemlezing uit de forumdiscussie. …

Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 17 Februari 2009 op 12.30 — Geen reacties

Even bellen met... Wilfred Genee

Wilfred Genee gaat met ingang van aanstaande vrijdag de spetterende namiddagliveshow

The Friday Move op

BNR Nieuwsradio presenteren. Grijpen wij de telefoon!

Dag Wilfred, gefeliciteerd! Hoe gaat het met je? 'Dank je, gaat uitstekend. Nog enkele dagen en dan mag ik los op BNR. De paarden staan te trappelen op stal.'

Een spetterende namiddagliveshow... Vertel alles! 'Het middelpunt van alle actualiteit op de vrijdagmiddag bevindt zich… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 17 Februari 2009 op 11.30 — Geen reacties

BNR begint bruisende nieuwsshow op vrijdag

Wilfred Genee nieuwe presentator The Friday Move De vrijdagmiddag bruist vanaf 20 februari als nooit te voren. BNR Nieuwsradio start dan met een spetterende live nieuwsshow: The Friday Move. Presentator Wilfred Genee neemt publiek, luisteraars en gasten mee in het drie uur durende programma waar nieuws, cabaret, debat, interviews en live muziek elkaar in een razend tempo opvolgen. De vrijdagmiddagborrel is nog nooit zo energiek geweest! Het vertrouwde BNR-nieuws komt voorbij, maar de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 16 Februari 2009 op 17.30 — Geen reacties

MWG Congres Blog - Dag 1

Vandaag het MWG Congres! Na driekwart jaar voorbereiding geweldig om te zien hoe dat er in het echt uitziet. Jan Knaap opende als voorzitter van de MWG Congres Commissie strak en meedogenloos. Thema is Het Experiment en dat zullen de deelnemers aan het congres weten ook.

Alles is anders. Het decor is fabelachtig mooi en het podium voor het eerst in de geschiedenis van het MWG Congres overdwars in de volle breedte neergezet.



Natuurlijk ook een experimentele… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 13 Februari 2009 op 9.30 — Geen reacties

MWG Congres Blog - Aan de vooravond

Terwijl de rest van de Nederlandse mediawereld tandenknarsend zenuwachtig de laatste uurtjes tot aan het MWG Congres aftelt, verkeer ik in de gelukkige omstandigheid deel uit te mogen maken van een select gezelschap dat nu reeds in het congrescentrum in Noordwijkerhout aanwezig is, bestaande uit het MWG bestuur en de MWG Congres Commissie, waar ik dit jaar deel van mag uitmaken. Een ontzaggelijke eer viel mij in het voorjaar van 2008 ten deel toen ik voor de MWG Congres Commissie werd gevraagd.… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 11 Februari 2009 op 23.30 — Geen reacties

Kick off: Bananasplit

Programma: Bananasplit / Eerste uitzending:

8 februari / Zender:

Nederland 1 (TROS) / Tijdstip:

20.24 uur / Aantal kijkers:

3,1 miljoen

Ralph Inbar is dood, leve

Frans Bauer! Het lijkt erop dat de in het harnas gestorven Mr. Bananasplit een waardige opvolger heeft gekregen. Misschien wel méér dan waardig. Het feest begon al voordat de eerste uitzending van afgelopen… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 10 Februari 2009 op 12.00 — Geen reacties

Even bellen met... Tina Nijkamp

Komende vrijdag wordt op de tweede dag van het

MWG Congres de

MWG TV Fomat Challenge gehouden, onder leiding van

Jort Kelder. Drie genomineerden zullen hun televisieprogramma-idee toelichten. In de jury naast

Ivonne Boumeester (

Unilever) en

Peter Adrichem (

Endemol) ook

Tina Nijkamp, programmaleider bij

SBS 6 en

Omroepvrouw van het Jaar. Grijpen wij de… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 10 Februari 2009 op 11.30 — Geen reacties

Forum: PCM vs Persgroep vs Telegraaf

PCM dreigt zichzelf grotendeels aan de

Persgroep van

Christian van Thillo te verkopen - in Nederland inmiddels eigenaar van

Het Parool en

Q-Music.

Frank Volmer, directielid van

Telegraaf Media Nederland, ziet de bui al hangen:

PCM voor een habbekrats in handen van de Belgische concurrentie en wil zelf ook graag een aantal

PCM titels kopen. Is dat een goed idee? Hieronder een… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 3 Februari 2009 op 13.00 — Geen reacties

Even bellen met... Daniël Ropers

Op 12 en 13 februari vindt het

MWG Congres plaats. Thema is

Het Experiment. Een van de topsprekers is

Daniël Ropers, directeur van

bol.com. Grijpen wij de telefoon!



Dag Daniël, hoe is het met je? 'Goed! We hebben een topjaar achter de rug, het bruist hier van de ideeen en initiatieven om onze winkel in 2009 nog mooier en beter te maken, dus ik heb er zin in!'

Je spreekt… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 3 Februari 2009 op 12.30 — Geen reacties

Sanoma Men’s Magazines neemt Games Guide over

Sanoma Men’s Magazines heeft vandaag het magazine Games Guide overgenomen van Red Road Media Adventures. SMM koppelt er direct een online platform aan vast en gaat van Games Guide een breed crossmediaal merk maken.



Games Guide is een gratis magazine over videogames, dat met een oplage van 150.000 verspreid wordt bij Bart Smit, Dynabyte, E-plaza, Intertoys, Music Store, Toy’s R Us en diverse gespecialiseerde gameshops. Games Guide wordt per direct geïntegreerd in… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 2 Februari 2009 op 15.37 — Geen reacties

RTL Nederland in januari ruimschoots marktleider

Vooravond en ' X FACTOR' stuwen groei RTL 4.

PERSBERICHT. Ook januari 2009 sluit RTL Nederland af als marktleider. Met een zenderaandeel van 30,8 procent in de doelgroep 20 – 49 jaar, komen de gezamenlijke RTL-zenders bovendien 0,6 procent hoger uit dan vorige maand, een stijging die verder opgestuwd werd door het succes 'X FACTOR' en de vooravond bij RTL 4. De Publieke Omroep en de SBS Groep volgen met respectievelijk 28,3 procent… Doorgaan

Toegevoegd door Bas Vlugt op 1 Februari 2009 op 11.30 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden