Nederlands MediaNetwerk

Blog van Mark Maathuis – Archief Februari 2009 (4)

Sombere tijden? Vrolijke logo's?

Recht en hoekig is uit; in deze sombere tijden kiezen steeds meer Amerikaanse bedrijven voor vrolijke en speelse logo's. Vraag is waar het eindigt.



Weg is het oude vierkante logo van Kraft Foods. In plaats van de primaire kleuren hanteert het bedrijf nu softe tinten en een rode streep die aan een glimlach doet denken met een kinderlijk getekend bloemetje in de rechter mondhoek. Het nieuwe logo is onderdeel van Kraft's nieuwe strategie, aldus de chief marketing officer, en moet het… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 23 Februari 2009 op 22.30 — Geen reacties

Starbucks: "Wake Up and Smell the Coffee."

Wat heb je liever om de hoek: een Starbucks of een McDonald's? Deze vraag kreeg legde een onderzoeksbureau aan een aantal Amerikanen voor en de uitslag betekent de zoveelste teleurstelling voor de koffieketen. “Wake up and smell the coffee."



Van de ondervraagden koos 43 procent voor een Mac op loopafstand; 35 procent gaf de voorkeur aan de… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 17 Februari 2009 op 3.30 — Geen reacties

Eeuwige roem of cornflakes?

Als topsporter wordt je geacht exceptionele dingen te doen. Wat daar wel en niet onder valt is onderworpen aan smaak en tijd. Maar wie echt groot wil worden trekt zich daar natuurlijk niets van aan.



Zolang Michael Phelps bekend was omdat hij harder zwom dan wie dan ook betaalde Kellogg hem veel geld om zijn hoofd op pakken cornflakes te zetten; nu er onlangs een foto van hem opdook waarop hij blowt is die samenwerking afgelopen. Hoewel… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 9 Februari 2009 op 19.17 — Geen reacties

Prime Time Pulp

Aan de Super Bowl reclameblokken was niets te zien: opvallende, leuke en creatieve commercials en adverteerders die zonder problemen $3 miljoen per 30 seconden neerleggen. Daarbuiten is het echter onontkoombaar: de crisis heeft ook reclameland bereikt.



Normaal gesproken moet je lang opblijven om reclames van de PeddEgg te zien, het handige apparaatje waarmee je eelt van je voeten kan krabben. Sinds kort krijgen kijkers in prime-time de vraag “are you embarrassed by ugly feet in sexy… Doorgaan

Toegevoegd door Mark Maathuis op 3 Februari 2009 op 3.17 — Geen reacties

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden