Nederlands MediaNetwerk

Communicatienieuws publiceert een serie interviews met bureaus buiten de Randstad. Vandaag bellen wij Herco Tibboel, directeur van SVBmedia in Apeldoorn.
Dag Herco, hoe is met je? 'Heel goed! We zijn blij dat de nieuwe naam SVBmedia is geïmplementeerd - 17 jaar zijn wij actief geweest onder de naam Schreiner & Van Bokkel Media Services - en dat de nieuwe SVBmedia campagne inmiddels in de relevante bladen staat. Ook adverteren wij in de regionale dagbladen met een grote IM. We willen tenslotte ook zichtbaar zijn in de gebieden waar we actief zijn. Ook ben ik trots op het nieuwe pand van onze vestiging in Apeldoorn, recentelijk zijn we verhuisd naar de statige Loolaan.'
Wat voor bureau is SVBmedia? 'SVBmedia is het bureau dat zich richt op middelgrote adverteerders en reclamebureaus. Met vier vestigingen in het land opereren wij dichterbij de klant dan onze concullega's. We willen de "Media Guide" voor onze relaties zijn in een sterk veranderend media landschap. We zijn een ondernemend bureau en proberen ons in te leven in de wensen en behoeften van onze klanten. We zijn ons sterk aan het profileren in web-based media toepassingen. Dit moet resulteren in een inzichtelijke, doeltreffende en efficiënte werkwijze. Inmiddels zijn we voor ruim 90 procent eigendom van het Zwitserse beursgenoteerde mediabedrijf PubliGroupe. We zijn daardoor regionaal en landelijk geörienteerd, met een internationale aansluiting. Zeg maar het beste van drie werelden.'
Hoe ziet het zakelijke landschap er in Apeldoorn en omstreken eruit? 'Het zakelijk landschap is sterk regionaal georiënteerd. De klanten zijn erg trouw. Daar ligt ook onze kracht. De meeste klanten zitten al heel lang bij ons. Sommige zelfs al vanaf de start in Apeldoorn. Alle collega's komen ook uit deze regio en kennen de cultuur en mentaliteit van deze omgeving. Dat geeft toch vertrouwen en zorgt voor een extra band met je klant. De arbeidsmarkt is ook hier erg krap en de woningmarkt is redelijk overspannen.'
Wie zijn de grootse adverteerders in de regio en wie zijn jullie belangrijkste klanten? 'Grootste adverteerders in de regio zijn onder meer Centraal Beheer, Tulp Keukens, Eijerkamp, Piet Zoomers, Gemeente Apeldoorn, Apenheul en Paul Roescher. Natuurlijk zijn al onze klanten belangrijk. We zijn trots dat we de grotere uit deze regio zoals; Tulp Keukens, Eijerkamp, Piet Zoomers, Gemeente Apeldoorn, Apenheul, Eastborn, Koningin Julianatoren, Gemeente Enschede en Van der Most Beheer al jaren servicen op het gebied van mediaplanning, inkoop en executie.'
Wat is het laatste nieuws? 'Het laatste nieuws is dat we op zoek zijn naar een nieuwe Business Unit Director in Apeldoorn. We hebben een sterk team met senioren zitten, maar met de ambitieuze doelstellingen die we voor deze regio op ons netvlies hebben, kunnen we een extra commerciële manager met media kennis goed gebruiken. Onze voormalige manager Jan Peter Kunst is alweer 15 jaar in dienst en richt zich nu primair op strategisch advies werk.'
www.svbmedia.nl

Weergaven: 83

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden