Nederlands MediaNetwerk

<b>Kick off: Het gevoel van de Vierdaagse</b>

Programma: Het gevoel van de Vierdaagse

Zender: Nederland 1 ( KRO)

Eerste uitzending seizoen 2008: 14 juli

Tijdstip: 19.28 uur

Aantal kijkers: 741.000

De KRO kondigt het programma aan in lijn met de verwachtingen en ontberingen die de dapperen, die de lokroep van het avontuur niet kunnen weerstaan, te wachten staat. ‘Het gevoel van de Vierdaagse gaat over lopen, liefde en lijden.’
De presentatoren Fons de Poel en Hella van der Wijst leken vastbesloten niets bij te willen dragen aan de ontrafeling van dat bijna sinistere optimistische gevoel dat de vierdaagse loper kenmerkt.
Ja, met vragen als: ‘Hebben jullie er zin in?’, dring je natuurlijk niet tot de kern van het mysterie door.

Het is maandagochtend, van heinde en niet te vergeten verre, drommen massa’s mensen naar de stad, kunnen niet wachten tot het begint, zien een televisiecamera, hopen hun verlangen naar lijden na de zoveelste uiterst pijnlijke vierdaagse liefde omstandig uit te mogen leggen en horen dan ‘Hebben jullie er zin in’.
De minder geoefende kijker zou het gejoel dat dan volgt uit kunnen leggen als ‘Ja’. Ik heb het gejoel wetenschappelijk onderzocht en het is niets meer of minder dan een kregelige uiting van: ‘Ja, wie bedenkt dergelijke stompzinnige vragen’.

Gelukkig was dit jaar Daniël Lohues aan het vierdaagse informatie team toegevoegd als vaste gast. Daniël moest voor het nodige evenwicht zorgen, opdat het programma meer diepgang zou krijgen door de filosofische inborst die tekstschrijvers als Daniël nu eenmaal kenmerkt. Ja, zo'n vaste gast kan van onschatbare waarde zijn.

Er was een mevrouw in de uitzending die de start het spannendst vond. Ze beschreef het heerlijke gevoel dat ze kreeg als ze temidden van het gedrang stond, wachtend tot ze mocht. Ik zou een gelukkig mens zijn als mijn vrouw ooit nog een dermate heerlijk gevoel zou krijgen. Misschien is mijn laatste kans hierop als we volgend jaar gewoon meelopen, misschien doet dat iets wonderlijks met een mens.

Misschien zit ik volgend jaar wel op maandagochtend in het Goffert Stadion mee te zingen met Ronnie Tober. Terwijl ik deze zin opschrijf dringt bij mij langzaam maar onstuitbaar de wetenschap door wat het gevoel van de Vierdaagse het meest kenmerkt. Op maandag voor de start meezingen met Ronnie Tober in een uitzinnige Goffert.
Het is makkelijk hieraan toe te geven, het is praktisch onmogelijk voor mij dit aan mijn vrienden uit te leggen. Ik ben toe aan een nieuwe vriendenkring, mensen die mijn toekomstige ik begrijpen.
Ronnie wees mij zingend de weg die ik moet gaan. ‘Bij de vierdaagse moet je zijn.’
Verdomd, ik voel het nu al kriebelen.

Weergaven: 52

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden