Nederlands MediaNetwerk

Titel: Green.2 / Uitgeverij:
Green.2 - Gijrath Media Groep / Uitgever:
Onno Aerden / Hoofdredactie:
Noëlle van Eijk / Art director:
Sandra van Merode / Verschijnt:
tweemaandelijks / Prijs:
3,95 euro / Omvang:
164 pagina's / Oplage:
70.000 / 1/1 fc:
6950 euro /
www.green2.nl Het is natuurlijk een heel goed idee: het lanceren van de eerste groene glossy. Alles wordt duurzaam en dus maak je daar een mooi tijdschrift over. Maar met een idee alleen ben je er niet, dat moet worden vertaald in een tijdschrift. Bij het aanschouwen van de cover blijkt meteen al dat er een wereld van verschil kan bestaan tussen een goed idee en een goede uitvoering van dat idee. Natuurlijk gebruik je ook voor de cover van een dergelijk tijdschrift gerecycled papier - wat de uitstraling geen goed doet - maar dat wil nog niet zeggen dat je daar vervolgens een in een elkaar gephotoshopte foto van
Wendy van Dijk op de Zuidpool moet neerzetten. Haar haar wappert doelloos in het rond, haar vlinderjurk doet me naar adem happen en ze kijkt de aspirant koper van dit blad uit de hoogte aan met een vernietigende blik: vanmiddag nog spaarlampen kopen of ik sla het licht uit je ogen. Had ik al gezegd dat Wendy aan haar rechter middelvinger een ring draagt met de omvang van een koffieschoteltje? Daar ziet een geheime webcam in die registreert of je wel
Max Havelaar drinkt. Een duurzame samenleving is blijkbaar ook een Engelstalige samenleving want naast de Engelstalige titel, is er ook een Engelstalige pay off -
Inspiration for our future - en ook de titel van het hoofdartikel -
Time to change - is in het Engels gesteld. Het enige dat in Nederland op de cover staat is een soort van chapeau bij de titel van het hoofdartikel. Ik heb in mijn leven al heel veel ellende op tijdschrift covers zien staan maar
Van ego naar eco is met kop en schouders wel het allerlijkste ooit. Slaan we het blad open. Meteen al bij de uitklapachterkantvandecoveradvertentie zie je waarom dit tijdschrift zo'n goed idee is. Het is een advertentie van
BMW, over hoe groen de auto's van BWM wel niet zijn. Geweldig! Adverteerders zitten te springen om media waarin ze hun duurzaamheid kunnen uitventen. Kijk maar verder in het blad:
Mercedes is groen,
Mini is groen,
Volvo is groen,
Landrover is groen -
BWM en
Volvo komen in de redactie heel subtiel terug, je merkt het bijna niet. Verder ontrolt het tijdschrift zich zonder schokkende creatieve verrassingen. Zo is daar
Floortje Dessing, Wubbo Ockels, Barack Obama, Bert Koenders, Wendy van Dijk langs de
Groene Meetlat - Ciska bedank! -
Arnold Schwarzenegger en natuurlijk
Derk Sauer over yoga. Mooi om te zien is hoe Green.2 nog aan het zoeken is naar de juiste bladformule. Er worden hier en daar wat visjes uitgegooid naar lezers en adverteerders, kijken waar men bijt. Dus is er een reisrubriek, mode, shopping pagina's. Zet het allemaal maar neer, eens kijken wat er van komt. Ik denk dat als de redactie Wendy van Dijk met haar vlinderjurk vooraan uit de buurt van de cover pagina kan houden, we hier een blijvertje hebben. Wel even dieper, verrassender, creatiever. Maar goed, een goed idee is goed. Klaar.
www.basvlugt.nl

Weergaven: 309

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

[Column] Marloes Rusting: De rode lampion

Marloes Rusting is Client Director bij Initiative. Voor Nederlands MediaNetwerk dook ze in het fenomeen Halloween

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden