Nederlands MediaNetwerk

Titel: Green.2 / Uitgeverij:
Green.2 - Gijrath Media Groep / Uitgever:
Onno Aerden / Hoofdredactie:
Noëlle van Eijk / Art director:
Sandra van Merode / Verschijnt:
tweemaandelijks / Prijs:
3,95 euro / Omvang:
164 pagina's / Oplage:
70.000 / 1/1 fc:
6950 euro /
www.green2.nl Het is natuurlijk een heel goed idee: het lanceren van de eerste groene glossy. Alles wordt duurzaam en dus maak je daar een mooi tijdschrift over. Maar met een idee alleen ben je er niet, dat moet worden vertaald in een tijdschrift. Bij het aanschouwen van de cover blijkt meteen al dat er een wereld van verschil kan bestaan tussen een goed idee en een goede uitvoering van dat idee. Natuurlijk gebruik je ook voor de cover van een dergelijk tijdschrift gerecycled papier - wat de uitstraling geen goed doet - maar dat wil nog niet zeggen dat je daar vervolgens een in een elkaar gephotoshopte foto van
Wendy van Dijk op de Zuidpool moet neerzetten. Haar haar wappert doelloos in het rond, haar vlinderjurk doet me naar adem happen en ze kijkt de aspirant koper van dit blad uit de hoogte aan met een vernietigende blik: vanmiddag nog spaarlampen kopen of ik sla het licht uit je ogen. Had ik al gezegd dat Wendy aan haar rechter middelvinger een ring draagt met de omvang van een koffieschoteltje? Daar ziet een geheime webcam in die registreert of je wel
Max Havelaar drinkt. Een duurzame samenleving is blijkbaar ook een Engelstalige samenleving want naast de Engelstalige titel, is er ook een Engelstalige pay off -
Inspiration for our future - en ook de titel van het hoofdartikel -
Time to change - is in het Engels gesteld. Het enige dat in Nederland op de cover staat is een soort van chapeau bij de titel van het hoofdartikel. Ik heb in mijn leven al heel veel ellende op tijdschrift covers zien staan maar
Van ego naar eco is met kop en schouders wel het allerlijkste ooit. Slaan we het blad open. Meteen al bij de uitklapachterkantvandecoveradvertentie zie je waarom dit tijdschrift zo'n goed idee is. Het is een advertentie van
BMW, over hoe groen de auto's van BWM wel niet zijn. Geweldig! Adverteerders zitten te springen om media waarin ze hun duurzaamheid kunnen uitventen. Kijk maar verder in het blad:
Mercedes is groen,
Mini is groen,
Volvo is groen,
Landrover is groen -
BWM en
Volvo komen in de redactie heel subtiel terug, je merkt het bijna niet. Verder ontrolt het tijdschrift zich zonder schokkende creatieve verrassingen. Zo is daar
Floortje Dessing, Wubbo Ockels, Barack Obama, Bert Koenders, Wendy van Dijk langs de
Groene Meetlat - Ciska bedank! -
Arnold Schwarzenegger en natuurlijk
Derk Sauer over yoga. Mooi om te zien is hoe Green.2 nog aan het zoeken is naar de juiste bladformule. Er worden hier en daar wat visjes uitgegooid naar lezers en adverteerders, kijken waar men bijt. Dus is er een reisrubriek, mode, shopping pagina's. Zet het allemaal maar neer, eens kijken wat er van komt. Ik denk dat als de redactie Wendy van Dijk met haar vlinderjurk vooraan uit de buurt van de cover pagina kan houden, we hier een blijvertje hebben. Wel even dieper, verrassender, creatiever. Maar goed, een goed idee is goed. Klaar.
www.basvlugt.nl

Weergaven: 321

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

[Column] Paola Cassone: Geschiedenis maken

Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu

[Column] Bob Gouloze: Coronablues

Ons kabinet krijgt kritiek. Over slechte communicatie en een onduidelijke aanpak. Het lijkt alsof men onvoldoende weet. Een auto bestuurt met beslagen ruiten. Meten is weten

Jeroen Verkroost: ZOOM? Doe maar niet. Houdt het internet het? Waardoor falen start-ups? Hoe blijf je creatief?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden