Nederlands MediaNetwerk

Communicatienieuws publiceert een serie interviews met bureaus buiten de Randstad. Vandaag bellen wij Richard van Berkel, mededirecteur van LVB Networks in Amersfoort.
Dag Richard, hoe is met je? 'Voor het moment: lekker rustig. Ik ga volgende week met vakantie en de agenda wordt al aardig leeg.'
Wat voor bureau is LVB Networks? 'Wij zijn gespecialiseerd in redactionele communicatie; het aangaan van een dialoog waarbij inhoud prevaleert boven vorm. Voorbeelden zijn redactionele marketing, internet en internettelevisie, corporate video’s, eigen media en redactionele vormgeving. Het uitgangspunt is altijd de inhoud van de communicatie. Vandaar dat wij veel opdrachtgevers hebben met complexe boodschappen: zakelijk en financieel dienstverleners, overheden, zorginstellingen en farmabedrijven, maar ook fast moving bedrijven die meer willen dan de traditionele advertentiecampagne. LVB Networks bestaat 12 jaar en er werken een kleine 80 mensen.'
Hoe ziet het zakelijke landschap er in Amersfoort en omstreken uit? 'Qua economie is Amersfoort een volwaardig deel van de Randstad, met veel zakelijke dienstverlening en grote ondernemingen. De drukte is hier net wat minder, het woongenot veel hoger en de bereikbaarheid stukken beter. Dat maakt ons als werkgever interessant voor veel professionals die wel bij een topbureau willen werken, maar niet driehoogachter in een vervuilde stad willen wonen.'
Wie zijn de grootse adverteerders in de regio en wie zijn jullie belangrijkste klanten? 'We doen weinig werk voor regionale spelers. Onze klanten zijn doorgaans nationaal of internationaal opererende bedrijven in zakelijke en financiële dienstverlening, farma, arbeidsmarkt en openbare ruimte. Veelal bedrijven die met meerdere bureaus werken en ons inzetten als specialist voor redactionele communicatie.'
Wat is het laatste nieuws? 'Wat ik momenteel erg leuk vind is een multimediaconcept dat we hebben ontwikkeld voor RTL4, Nutricia en een thuiszorginstelling. 'Het Consultatiebureau' wordt in het najaar als programmareeks op tv gebracht, met een internetconcept ondersteund en gepromoot met een intensieve redactionele marketingcampagne. Een mooi voorbeeld van vernieuwende redactionele communicatie, zoals we die ook maken op gebieden als wonen en wellbeing.'
www.lvbnetworks.nl

Weergaven: 83

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

[Column] Paola Cassone: Geschiedenis maken

Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu

[Column] Bob Gouloze: Coronablues

Ons kabinet krijgt kritiek. Over slechte communicatie en een onduidelijke aanpak. Het lijkt alsof men onvoldoende weet. Een auto bestuurt met beslagen ruiten. Meten is weten

Jeroen Verkroost: ZOOM? Doe maar niet. Houdt het internet het? Waardoor falen start-ups? Hoe blijf je creatief?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden