Nederlands MediaNetwerk

Communicatienieuws publiceert een serie interviews met bureaus buiten de Randstad. Vandaag bellen wij Richard van Berkel, mededirecteur van LVB Networks in Amersfoort.
Dag Richard, hoe is met je? 'Voor het moment: lekker rustig. Ik ga volgende week met vakantie en de agenda wordt al aardig leeg.'
Wat voor bureau is LVB Networks? 'Wij zijn gespecialiseerd in redactionele communicatie; het aangaan van een dialoog waarbij inhoud prevaleert boven vorm. Voorbeelden zijn redactionele marketing, internet en internettelevisie, corporate video’s, eigen media en redactionele vormgeving. Het uitgangspunt is altijd de inhoud van de communicatie. Vandaar dat wij veel opdrachtgevers hebben met complexe boodschappen: zakelijk en financieel dienstverleners, overheden, zorginstellingen en farmabedrijven, maar ook fast moving bedrijven die meer willen dan de traditionele advertentiecampagne. LVB Networks bestaat 12 jaar en er werken een kleine 80 mensen.'
Hoe ziet het zakelijke landschap er in Amersfoort en omstreken uit? 'Qua economie is Amersfoort een volwaardig deel van de Randstad, met veel zakelijke dienstverlening en grote ondernemingen. De drukte is hier net wat minder, het woongenot veel hoger en de bereikbaarheid stukken beter. Dat maakt ons als werkgever interessant voor veel professionals die wel bij een topbureau willen werken, maar niet driehoogachter in een vervuilde stad willen wonen.'
Wie zijn de grootse adverteerders in de regio en wie zijn jullie belangrijkste klanten? 'We doen weinig werk voor regionale spelers. Onze klanten zijn doorgaans nationaal of internationaal opererende bedrijven in zakelijke en financiële dienstverlening, farma, arbeidsmarkt en openbare ruimte. Veelal bedrijven die met meerdere bureaus werken en ons inzetten als specialist voor redactionele communicatie.'
Wat is het laatste nieuws? 'Wat ik momenteel erg leuk vind is een multimediaconcept dat we hebben ontwikkeld voor RTL4, Nutricia en een thuiszorginstelling. 'Het Consultatiebureau' wordt in het najaar als programmareeks op tv gebracht, met een internetconcept ondersteund en gepromoot met een intensieve redactionele marketingcampagne. Een mooi voorbeeld van vernieuwende redactionele communicatie, zoals we die ook maken op gebieden als wonen en wellbeing.'
www.lvbnetworks.nl

Weergaven: 67

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden