Nederlands MediaNetwerk

Communicatienieuws publiceert een serie interviews met bureaus buiten de Randstad. Vandaag bellen wij René Epping en Pieter Kestens, directeuren van Doorrood in Apeldoorn.
Dag René en Pieter, hoe is met jullie?
René: 'Goed! Het bruist bij Doorrood, we zijn lekker bezig, onze klanten zijn gelukkig, het heeft er alle schijn van dat enkele prospects ook gelukkig zijn (of nog worden) en al met al voelt dat heel goed.'
Pieter: 'En dat terwijl Doorrood pas een kleine 7 maanden bestaat. Wij -
iO concept + creatie- in Westervoort zijn in de eerste week van januari dit jaar bij René -
BRP communicatie in Apeldoorn -ingetrokken. iO bestond al 6 jaar en BRP 15. Beiden hadden wij, met de fusie, een duidelijk doel voor ogen: BRP meer structuur, iO meer creativiteit. En je snapt het al, we vullen elkaar bijna naadloos aan. Het resultaat is op allerlei terreinen nu al merkbaar: Enkele nieuwe klanten, waaronder Univé - met name deze laatste hadden wij, ieder afzonderlijk, niet verworven. Goed financieel inzicht, de projectadministratie draait al, alle functies zijn goed ingevuld. En dat maakt mij nou gelukkig.'
Wat voor bureau is Doorrood?
Pieter: 'Doorrood is een reclamebureau dat in commerciële resultaten en praktische oplossingen denkt. Gespitst op (commercieel) succes voor de opdrachtgever.'
René: 'Onze opdrachtgevers zijn meestal aangenaam verrast als ze merken dat wij ons echt in de markt verdiepen, dat we zelf de winkelvloer opgaan, dat we praten met winkeleigenaren, klanten, bezoekers of andere doelgroepen en zo (markt) informatie uit de eerste hand opdoen. Alleen zo kunnen wij een volwaardige gesprekspartner zijn voor onze klant én creatieve ideeën uitwerken die resultaat boeken. Als je reclame maakt, wil je tenslotte maar één ding: je doelgroep bereiken én overtuigen, in die volgorde.'
Pieter: 'Verder is het gewoon gezellig bij Doorrood. Er wordt hard gewerkt, veel gelachen, soms gehuild maar aan het eind van de dag (soms heel laat) gaan we ook weer vrolijk naar huis. En dat is misschien wel het beste resultaat van de fusie, het klikt wonderbaarlijk goed tussen alle medewerkers.'
Hoe ziet het zakelijke landschap er in Apeldoorn en omstreken eruit?
René: 'Oosters. Daarmee bedoel ik serieus, in eerste instantie een beetje afstandelijk maar dan ook een klant voor het leven, afspraken nakomen en een goed product leveren. Soms mag het van ons allemaal wel iets gedurfder. Apeldoorn past eigenlijk precies in het beeld wat iedereen van Oost-Nederland heeft. Doorrood past daar goed in en gelukkig gaan steeds meer grote A-merken uit het westen die mentaliteit ook waarderen.'
Wie zijn de grootse adverteerders in de regio en wie zijn jullie belangrijkste klanten?
Pieter: De twee grootste die ik spontaan weet: Achmea en de Belastingdienst. Een aantal van onze klanten kan ik je wel geven. Die zitten trouwens verspreid over heel Nederland: Akos, Berkel Milieu, Biohorma (A. Vogel), Bruins en Kwast, Holland Colours, Koninklijke Talens, Rademaker, RGV, Rubens- Woman, Shimano, Sparta Stichting thuiszorg midden Gelderland, Technotex, Tennet, Twente Milieu, Univé, VAR, Velthuis kliniek, Waanders.'
Wat is het laatste nieuws?
René: 'Binnenkort gaan wij met 6 medewerkers deelnemen aan een kwart triatlon. Daarvoor zijn we nu al of niet hard aan het trainen. Het plezier hebben we alweer gehad. Of we ook wat gaan winnen, ik heb zo mijn twijfels.'
www.doorrood.com

Weergaven: 162

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Startup Competition 1 year later: RapidPricer

RapidPricer was one of the winning startups of the Startup Competition 2019. How did the company continue it’s operation? Dutch MediaNetwork asks ​​​​​​​ Kiran Gange.

[Interview] Arun Maljaars: Door partnerships worden grote programma’s met onmogelijke budgetten toch gemaakt

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende content

[Startup Competitie] David Hoogendam over The Pool

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2020 op 15 april in Amsterdam. We spreken met David Hoogendam van The Pool

[Interview] Floris Venneman over de overname van tv-zender ONS

ONS is overgenomen door het creatieve bureau Bureauvijftig. We spreken met mede-eigenaar en partner Floris Venneman over de overname en plannen met de aangekochte televisiezender

[Interview] Colin Butfield (WWF) over David Attenborough: A Life On Our Planet

Op 16 april 2020 gaat David Attenborough: A Life On Our Planet in première met een livestream vanuit de Royal Albert Hall in Londen. Deze première is live te volgen over de hele wereld. De film maakte Sir David Attenborough in samenwerking met Silverback Films en het Wereld Natuur Fonds. We spreken met Colin Butfield, Executive Producer van het WWF

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Reinier Rombouts: Digitaal onmisbaar

De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt

Jeroen Verkroost: Wie wint social? Amazon Advertising rukt op, Sonos door het stof, trends in media en marketing en de eerste slimme bril is er!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden