Nederlands MediaNetwerk

Communicatienieuws publiceert een serie interviews met bureaus buiten de Randstad. Vandaag bellen wij René Epping en Pieter Kestens, directeuren van Doorrood in Apeldoorn.
Dag René en Pieter, hoe is met jullie?
René: 'Goed! Het bruist bij Doorrood, we zijn lekker bezig, onze klanten zijn gelukkig, het heeft er alle schijn van dat enkele prospects ook gelukkig zijn (of nog worden) en al met al voelt dat heel goed.'
Pieter: 'En dat terwijl Doorrood pas een kleine 7 maanden bestaat. Wij -
iO concept + creatie- in Westervoort zijn in de eerste week van januari dit jaar bij René -
BRP communicatie in Apeldoorn -ingetrokken. iO bestond al 6 jaar en BRP 15. Beiden hadden wij, met de fusie, een duidelijk doel voor ogen: BRP meer structuur, iO meer creativiteit. En je snapt het al, we vullen elkaar bijna naadloos aan. Het resultaat is op allerlei terreinen nu al merkbaar: Enkele nieuwe klanten, waaronder Univé - met name deze laatste hadden wij, ieder afzonderlijk, niet verworven. Goed financieel inzicht, de projectadministratie draait al, alle functies zijn goed ingevuld. En dat maakt mij nou gelukkig.'
Wat voor bureau is Doorrood?
Pieter: 'Doorrood is een reclamebureau dat in commerciële resultaten en praktische oplossingen denkt. Gespitst op (commercieel) succes voor de opdrachtgever.'
René: 'Onze opdrachtgevers zijn meestal aangenaam verrast als ze merken dat wij ons echt in de markt verdiepen, dat we zelf de winkelvloer opgaan, dat we praten met winkeleigenaren, klanten, bezoekers of andere doelgroepen en zo (markt) informatie uit de eerste hand opdoen. Alleen zo kunnen wij een volwaardige gesprekspartner zijn voor onze klant én creatieve ideeën uitwerken die resultaat boeken. Als je reclame maakt, wil je tenslotte maar één ding: je doelgroep bereiken én overtuigen, in die volgorde.'
Pieter: 'Verder is het gewoon gezellig bij Doorrood. Er wordt hard gewerkt, veel gelachen, soms gehuild maar aan het eind van de dag (soms heel laat) gaan we ook weer vrolijk naar huis. En dat is misschien wel het beste resultaat van de fusie, het klikt wonderbaarlijk goed tussen alle medewerkers.'
Hoe ziet het zakelijke landschap er in Apeldoorn en omstreken eruit?
René: 'Oosters. Daarmee bedoel ik serieus, in eerste instantie een beetje afstandelijk maar dan ook een klant voor het leven, afspraken nakomen en een goed product leveren. Soms mag het van ons allemaal wel iets gedurfder. Apeldoorn past eigenlijk precies in het beeld wat iedereen van Oost-Nederland heeft. Doorrood past daar goed in en gelukkig gaan steeds meer grote A-merken uit het westen die mentaliteit ook waarderen.'
Wie zijn de grootse adverteerders in de regio en wie zijn jullie belangrijkste klanten?
Pieter: De twee grootste die ik spontaan weet: Achmea en de Belastingdienst. Een aantal van onze klanten kan ik je wel geven. Die zitten trouwens verspreid over heel Nederland: Akos, Berkel Milieu, Biohorma (A. Vogel), Bruins en Kwast, Holland Colours, Koninklijke Talens, Rademaker, RGV, Rubens- Woman, Shimano, Sparta Stichting thuiszorg midden Gelderland, Technotex, Tennet, Twente Milieu, Univé, VAR, Velthuis kliniek, Waanders.'
Wat is het laatste nieuws?
René: 'Binnenkort gaan wij met 6 medewerkers deelnemen aan een kwart triatlon. Daarvoor zijn we nu al of niet hard aan het trainen. Het plezier hebben we alweer gehad. Of we ook wat gaan winnen, ik heb zo mijn twijfels.'
www.doorrood.com

Weergaven: 134

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt

Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen

[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen

Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director

[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: TikTok | Google-data | Fake news | Fairphone | Merkonderzoek

Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers

[Column] Michiel Veugelers: Geen stoppen meer aan

Bioscoop is het meest impactvolle medium om videocontent te tonen. En ondanks de komst van steeds meer streamingdiensten als Netflix en Disney+, is de bioscoopbranche levendiger dan ooit

[Column] Jeroen Verkroost: Blendle | Silicon Valley | Disney+ | Komodo draken | Gartner Hype Cycle

Mensen gaan dood, uiteindelijk. Je weet het rationeel wel, het kan dat iemand er ineens niet meer is, maar gevoelsmatig blijft het onbegrijpelijk. Hoe mooi zou het zijn als ik nog kon praten met mijn opa, of mijn moeder

[Column] Mathieu Andriessen: Kijkers zijn de dupe van omroepvisie minister Arie Slob

Op 11 september 2019 vergadert de Kamer er over de toekomstplannen van de NPO. Mathieu Andriessen, directeur bij branchevereniging NLconnect maakt zich zorgen over de plannen

[Column] Niels Bruinsma: Upfront guaranteed, zekerheid voor adverteerder of winstmaximalisatie RTL?

Vanaf deze maand is RTL Nederland gestart met een nieuwe inkoopmogelijkheid, de upfront guaranteed. Een veilingmodel dat gebaseerd is op afslag, het gewenste product wordt dus iedere week goedkoper in plaats van duurder per opbod

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden