Nederlands MediaNetwerk

Communicatienieuws publiceert een serie interviews met bureaus buiten de Randstad. Vandaag bellen wij René Epping en Pieter Kestens, directeuren van Doorrood in Apeldoorn.
Dag René en Pieter, hoe is met jullie?
René: 'Goed! Het bruist bij Doorrood, we zijn lekker bezig, onze klanten zijn gelukkig, het heeft er alle schijn van dat enkele prospects ook gelukkig zijn (of nog worden) en al met al voelt dat heel goed.'
Pieter: 'En dat terwijl Doorrood pas een kleine 7 maanden bestaat. Wij -
iO concept + creatie- in Westervoort zijn in de eerste week van januari dit jaar bij René -
BRP communicatie in Apeldoorn -ingetrokken. iO bestond al 6 jaar en BRP 15. Beiden hadden wij, met de fusie, een duidelijk doel voor ogen: BRP meer structuur, iO meer creativiteit. En je snapt het al, we vullen elkaar bijna naadloos aan. Het resultaat is op allerlei terreinen nu al merkbaar: Enkele nieuwe klanten, waaronder Univé - met name deze laatste hadden wij, ieder afzonderlijk, niet verworven. Goed financieel inzicht, de projectadministratie draait al, alle functies zijn goed ingevuld. En dat maakt mij nou gelukkig.'
Wat voor bureau is Doorrood?
Pieter: 'Doorrood is een reclamebureau dat in commerciële resultaten en praktische oplossingen denkt. Gespitst op (commercieel) succes voor de opdrachtgever.'
René: 'Onze opdrachtgevers zijn meestal aangenaam verrast als ze merken dat wij ons echt in de markt verdiepen, dat we zelf de winkelvloer opgaan, dat we praten met winkeleigenaren, klanten, bezoekers of andere doelgroepen en zo (markt) informatie uit de eerste hand opdoen. Alleen zo kunnen wij een volwaardige gesprekspartner zijn voor onze klant én creatieve ideeën uitwerken die resultaat boeken. Als je reclame maakt, wil je tenslotte maar één ding: je doelgroep bereiken én overtuigen, in die volgorde.'
Pieter: 'Verder is het gewoon gezellig bij Doorrood. Er wordt hard gewerkt, veel gelachen, soms gehuild maar aan het eind van de dag (soms heel laat) gaan we ook weer vrolijk naar huis. En dat is misschien wel het beste resultaat van de fusie, het klikt wonderbaarlijk goed tussen alle medewerkers.'
Hoe ziet het zakelijke landschap er in Apeldoorn en omstreken eruit?
René: 'Oosters. Daarmee bedoel ik serieus, in eerste instantie een beetje afstandelijk maar dan ook een klant voor het leven, afspraken nakomen en een goed product leveren. Soms mag het van ons allemaal wel iets gedurfder. Apeldoorn past eigenlijk precies in het beeld wat iedereen van Oost-Nederland heeft. Doorrood past daar goed in en gelukkig gaan steeds meer grote A-merken uit het westen die mentaliteit ook waarderen.'
Wie zijn de grootse adverteerders in de regio en wie zijn jullie belangrijkste klanten?
Pieter: De twee grootste die ik spontaan weet: Achmea en de Belastingdienst. Een aantal van onze klanten kan ik je wel geven. Die zitten trouwens verspreid over heel Nederland: Akos, Berkel Milieu, Biohorma (A. Vogel), Bruins en Kwast, Holland Colours, Koninklijke Talens, Rademaker, RGV, Rubens- Woman, Shimano, Sparta Stichting thuiszorg midden Gelderland, Technotex, Tennet, Twente Milieu, Univé, VAR, Velthuis kliniek, Waanders.'
Wat is het laatste nieuws?
René: 'Binnenkort gaan wij met 6 medewerkers deelnemen aan een kwart triatlon. Daarvoor zijn we nu al of niet hard aan het trainen. Het plezier hebben we alweer gehad. Of we ook wat gaan winnen, ik heb zo mijn twijfels.'
www.doorrood.com

Weergaven: 172

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

[Column] Paola Cassone: Geschiedenis maken

Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu

[Column] Bob Gouloze: Coronablues

Ons kabinet krijgt kritiek. Over slechte communicatie en een onduidelijke aanpak. Het lijkt alsof men onvoldoende weet. Een auto bestuurt met beslagen ruiten. Meten is weten

Jeroen Verkroost: ZOOM? Doe maar niet. Houdt het internet het? Waardoor falen start-ups? Hoe blijf je creatief?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden