Nederlands MediaNetwerk

De uitdrukking “cucumber time” kennen Amerikanen niet. Maar leg de betekenis uit en ze knikken begrijpend: een nutteloze mededeling van een irrelevant persoon die bij gebrek aan beter opvallend genoeg is om de aandacht van zonaanbidders en schaduwzoekers te grijpen.

Entrée de campagnestrategie van Oklahoma county commissioner Brent Rinehart. Op het eerste gezicht lijkt Rinehart een serieuze man. Als zittende county commissioner zet hij zich in voor de 220.000 mensen die hij vertegenwoordigt. Zoals iedere Amerikaanse politicus maakt hij zich zorgen over de economie, de infrastructuur en de geestelijke gezondheid van zijn medeburgers.

Dat hij zijn boodschap van family values door middel van een stripboek verkondigt kan vreemd overkomen. Alleen al het bezitten van strips was in sommige delen van dit land tot voor kort voldoende reden je met pek en veren de stadsgrenzen over te schoppen. Maar Rhinehart is overtuigd van de kracht van het beeldverhaal; bovendien heiligt in dit geval het doel de middelen.

In de strip maken Satan en een engel ruzie over de oprechtheid van Rhinehart's campagne. De engel – die weinig verrassend aan Rhinehart's kant staat – stelt zich vierkant op achter zijn anti-homo politiek; de duivel is natuurlijk van mening dat “homofilie normaal is;” en wie het daar niet mee eens is valt hij met zijn gevaarlijk uitziende drietand aan.

Tenminste, als je over wat fantasie beschikt. De tekeningen zijn van een dermate bedroevende kwaliteit dat je je afvraagt hoe hij hier naar eigen zeggen twee maanden aan gewerkt heeft. Wat deed hij de andere zeven weken, zes dagen 23 uur en 50 minuten? Kennelijk zijn creatieve maar helaas talentloze politici niet alleen aan Nederland voorbehouden.

De strip vertelt ook een groter verhaal. Het is kennelijk nog steeds gewoonte om angst en intolerantie voor politiek gewin in te zetten; en sommige kiezers blijken daar ook nog steeds gevoelig voor te zijn. En als volgende maand de echte campagne weer losbarst zal er ook weer voluit op de onderbuik gespeeld gaan worden.

Cucumber time? Amerika is er te groot voor.

Weergaven: 39

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Weg met WhatsApp, Big Tech versus de staat, Tik Tok techniek

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden