Nederlands MediaNetwerk

Even bellen met Niels Keuker, directeur iZio

De grote uittocht is begonnen. Traditiegetrouw smeert Nederland weer de boterhammetjes om en masse in een lange stoet naar ‘het buitenland' te rijden. Zo ontstond Zwarte Zaterdag, een naam die vanwege de roetuitstoot of het zwarte randje om de vakantievreugde dat fileleed heet natuurlijk niet toepasselijker kan zijn. En wat blijkt uit onderzoek van internetverzekeraar iZio? Als we maar voor even weggaan of niet te ver, vergeten wij Nederlanders ons massaal te verzekeren. Wij koppelen onze Kip achter de stationwagen en bellen handsfree met Niels Keuker, directeur van iZio.

Niels Keuker, directeur iZio (rechts) “Dag Niels, hoe gaat het met je?” “Uitstekend! Een volle agenda voor iZio deze zomer. We trekken er op uit om de Nederlander die op het punt van vertrek naar de vakantiebestemming staat, toch nog goed verzekerd op reis te laten gaan. Want dat blijkt er bij een grote groep vakantiegangers nogal eens bij in te schieten”. “En gaat dat een beetje lukken?" “Ja zeker, we hebben afgelopen zaterdag, de beruchte Zwarte Zaterdag, de allereerste “verzekeringsdrive-in” ooit georganiseerd. Met deze drive-in hebben we vakantiegangers nog voor de grens de mogelijkheid gegeven een verzekering af te sluiten. Het bleek voor veel mensen een uitkomst, want er was veel animo en veel aandacht vanuit de pers. Vakantiegangers die pas na het vertrek van huis bedachten dat er nog geen reisverzekering was afgesloten konden gewoon met de camper, caravan of vouwwagen door de Izio drive-in rijden om met een gerust hart en verzekerde boedel de weg weer te vervolgen”. "Nederlands zijn vast van top tot teen verzekerd?" "Dat zou je wel denken, maar uit onderzoek dat we hebben laten uitvoeren naar Nederlanders en hun reisverzekeringen blijkt dat één op de vier Nederlanders geen reisverzekering afsluit als ze op vakantie gaan. Van de Nederlanders die lang op vakantie gaan zijn dat er ook nog één op de vijf. Bij korte vakanties blijkt zelfs dat bijna de helft van de vakantiegangers geen rekening heeft gehouden met een reisverzekering". "Nog spannende ontdekkingen gedaan met het onderzoek?" "Behalve de voor zich sprekende cijfers van mensen die onverzekerd hun bestemming tegemoet rijden, hebben we ook nog gevraagd naar reisgezelschappen en welke nationaliteit als meest ideale of juist minst geliefde reisgenoot wordt beschouwd. En dan blijken de Russen er als mede-vakantiegangers bekaaid vanaf te komen. Met stip op twee als niet zo populair staan de Engelsen. Iemand waar men wel graag bij op de camping zou willen staan, en dan vooral de mannen, is Sophie Hilbrand." “Zelf nog vakantieplannen?” “Voorlopig nog even niet, maar er staat wel een mooie trip naar Midden Amerika op de planning waar ik erg naar uitkijk. “Wat is het laatste nieuws?” "Het laatste nieuws is dat de drive-in zo'n succes was en de uitslagen van het grote iZio reisonderzoek met nog veel meer ontdekkingen over het verzekeringsgedrag van de Nederlandse vakantieganger”.

Weergaven: 420

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van freda hierck-keuker op 4 Februari 2009 op 18.58
Leuk om een Keuker in de media tegen te komen. Ik woon sinds 1990 op Curaçao en heb hier bij diverse radio- en tv stations en kranten gewerkt. Ik was ook enkele jaren correspondent van de Telegraaf. Tegenwoordig werk ik alleen nog free-lance en heb veel werk.
Reactie van Tessa Bouw op 30 Juli 2008 op 14.05
Ja, je kunt niet duidelijk genoeg zijn Ferdinand - & God is in the detail.

Interviews

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

[Interview] Nick Kalse van Outbrain: "Alle campagnes draaien op basis van de interesses van de bezoekers"

Nick Kalse is Managing Director Netherlands bij Outbrain. We spreken hem over de activiteiten van zijn bedrijf, de lockdown, de situatie bij social media en de ontwikkelingen in de advertentiemarkt.

[Interview] Lars Schotanus en Jaco Bal: "Wij denken dat internet straks de standaard wordt voor radioluisteren"

De Radiofabriek maakt online radio. Hiermee spelen ze in op de versnippering van het medialandschap en de exponentiële stijging van luisteren via internet. We spreken met Lars Schotanus en Jaco Bal

[Interview] Paul Römer namens Vereniging van Commerciële Radio over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: De Onbetrouwbare Overheid

Het moet maar eens worden gezegd: De overheid is onbetrouwbaarder dan wij allen denken. In Engeland heet een ambtenaar een civil servant. Het is met name het tweede deel van deze omschrijving, dat hier in Nederland niet bestaat

[Column] Erwin Fisser: Een jongerencampagne als oplossing voor alles

Weinig dingen worden in de moderne maatschappij tegelijkertijd zo enorm onderschat als overschat als de campagne. Zodra alles goed gaat, is de campagne eigenlijk volledig weggegooid geld

[Column] Bas Vlugt: Media Transfer naar Bestemming Onbekend

Vandaag heeft het Nederlands MediaNetwerk een artikel gepubliceerd dat flink in de belangstelling staat van onze lezers, getuige de snelheid waarmee dit artikel in de lijst van meest gelezen artikelen is gekatapulteerd

[Column] Jacqueline Smit: Beware of your shadow

Het is tijd voor het omarmen van het oncomfortabele, het fluïde maken van modellen en het ontwikkelen van nieuw gedrag

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden