Nederlands MediaNetwerk

Even bellen met Niels Keuker, directeur iZio

De grote uittocht is begonnen. Traditiegetrouw smeert Nederland weer de boterhammetjes om en masse in een lange stoet naar ‘het buitenland' te rijden. Zo ontstond Zwarte Zaterdag, een naam die vanwege de roetuitstoot of het zwarte randje om de vakantievreugde dat fileleed heet natuurlijk niet toepasselijker kan zijn. En wat blijkt uit onderzoek van internetverzekeraar iZio? Als we maar voor even weggaan of niet te ver, vergeten wij Nederlanders ons massaal te verzekeren. Wij koppelen onze Kip achter de stationwagen en bellen handsfree met Niels Keuker, directeur van iZio.

Niels Keuker, directeur iZio (rechts) “Dag Niels, hoe gaat het met je?” “Uitstekend! Een volle agenda voor iZio deze zomer. We trekken er op uit om de Nederlander die op het punt van vertrek naar de vakantiebestemming staat, toch nog goed verzekerd op reis te laten gaan. Want dat blijkt er bij een grote groep vakantiegangers nogal eens bij in te schieten”. “En gaat dat een beetje lukken?" “Ja zeker, we hebben afgelopen zaterdag, de beruchte Zwarte Zaterdag, de allereerste “verzekeringsdrive-in” ooit georganiseerd. Met deze drive-in hebben we vakantiegangers nog voor de grens de mogelijkheid gegeven een verzekering af te sluiten. Het bleek voor veel mensen een uitkomst, want er was veel animo en veel aandacht vanuit de pers. Vakantiegangers die pas na het vertrek van huis bedachten dat er nog geen reisverzekering was afgesloten konden gewoon met de camper, caravan of vouwwagen door de Izio drive-in rijden om met een gerust hart en verzekerde boedel de weg weer te vervolgen”. "Nederlands zijn vast van top tot teen verzekerd?" "Dat zou je wel denken, maar uit onderzoek dat we hebben laten uitvoeren naar Nederlanders en hun reisverzekeringen blijkt dat één op de vier Nederlanders geen reisverzekering afsluit als ze op vakantie gaan. Van de Nederlanders die lang op vakantie gaan zijn dat er ook nog één op de vijf. Bij korte vakanties blijkt zelfs dat bijna de helft van de vakantiegangers geen rekening heeft gehouden met een reisverzekering". "Nog spannende ontdekkingen gedaan met het onderzoek?" "Behalve de voor zich sprekende cijfers van mensen die onverzekerd hun bestemming tegemoet rijden, hebben we ook nog gevraagd naar reisgezelschappen en welke nationaliteit als meest ideale of juist minst geliefde reisgenoot wordt beschouwd. En dan blijken de Russen er als mede-vakantiegangers bekaaid vanaf te komen. Met stip op twee als niet zo populair staan de Engelsen. Iemand waar men wel graag bij op de camping zou willen staan, en dan vooral de mannen, is Sophie Hilbrand." “Zelf nog vakantieplannen?” “Voorlopig nog even niet, maar er staat wel een mooie trip naar Midden Amerika op de planning waar ik erg naar uitkijk. “Wat is het laatste nieuws?” "Het laatste nieuws is dat de drive-in zo'n succes was en de uitslagen van het grote iZio reisonderzoek met nog veel meer ontdekkingen over het verzekeringsgedrag van de Nederlandse vakantieganger”.

Weergaven: 383

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van freda hierck-keuker op 4 Februari 2009 op 18.58
Leuk om een Keuker in de media tegen te komen. Ik woon sinds 1990 op Curaçao en heb hier bij diverse radio- en tv stations en kranten gewerkt. Ik was ook enkele jaren correspondent van de Telegraaf. Tegenwoordig werk ik alleen nog free-lance en heb veel werk.
Reactie van Tessa Bouw op 30 Juli 2008 op 14.05
Ja, je kunt niet duidelijk genoeg zijn Ferdinand - & God is in the detail.

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden