Nederlands MediaNetwerk

Readershouse wordt Pelican Magazines Hearst



Readershouse/Hearst Magazines, de uitgever van CARROS, Nautique, En France en The Big Black Book, gaat per 1 augustus van naam veranderen. Vanaf dat moment gaat de uitgeverij verder als Pelican Magazines Hearst. De naamswijziging is een gevolg van de splitsing tussen de divisie sponsored magazines – Readershouse Brand Media – en de divisie publieksbladen, zoals die onlangs is doorgevoerd.

Uitbreiding portfolio
Onder leiding van Frank Kloppert zal het bladenportfolio van Pelican Magazines Hearst binnen afzienbare tijd worden uitgebreid met diverse titels. Frank Kloppert: “Het is nog te vroeg om alle namen te noemen. Met enkele titels zitten we in de finale besprekingen, met andere voeren we alleen nog verkennende gesprekken. Maar het moge duidelijk zijn dat de nieuwe titels zullen mikken op dezelfde, welstandige doelgroepen die we met ons huidige pakket bedienen. Het gaat voor wat betreft de uitbreiding overigens om zowel bestaande als volledig nieuwe titels”.

Golf Estate
Met betrekking tot een titel zijn de besprekingen inmiddels afgerond: Golf Estate. Frank Kloppert: “Een mooie aanvulling op ons pakket, in alle opzichten. Golf Estate richt zich op de mensen die op zoek zijn naar een eigen huis in een premium golfomgeving, of daar dicht bij in de buurt. En achterin Golf Estate staat een katern met een overzicht van ’s werelds mooiste huizen rond golfresorts. Een betere titel naast CARROS, The Big Black Book, En France en Nautique is nauwelijks denkbaar. De titel sluit uitstekend aan bij onze andere titels. Zowel qua lezers als qua adverteerders. Het is ook interessant voor ons dat de titel verschijnt in twee edities. Een Nederlandstalige en een internationale Engelstalige editie”. Golf Estate werd tot nu toe uitgegeven door Golf Estate Publishing in Naarden.

Hearst
Het feit dat de Amerikaanse uitgeverij Hearst via een minderheidsbelang ook in de nieuwe opzet aan Pelican Magazines verbonden blijft, ziet Frank Kloppert als een groot voordeel. “Het is geen geheim dat ik met enkele van onze titels plannen heb om ze in het buitenland op de markt te brengen. Daarvoor is de kennis en back-up van Hearst van onschatbare waarde. Hearst is overigens sowieso erg enthousiast over onze plannen voor de nabije toekomst. Vandaar ook dat wij hen met trots in onze nieuwe naam hebben opgenomen”.

Pelican Magazines Hearst telt momenteel 25 werknemers en blijft voorlopig in Amsterdam gehuisvest. Wanneer het bladenportfolio compleet is, zal het aantal werknemers zijn gestegen naar zo’n veertig werknemers.

www.readershouse.nl

Weergaven: 137

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden