Nederlands MediaNetwerk

Zenders: Nederland 1, 2 en 3. RTL 4,5,7 en 8. SBS6. Veronica. Net 5.
Het nieuwe televisie seizoen belooft bijzonder aantrekkelijk te worden. Hoewel ik vermoed dat niet èlke belofte ingelost zal worden, geeft zoiets toch hoop in een tijd van toenemende schraalte. Een houvast voor de nakende herfst met z’n gure stormen vol ongemak, een baken van troost als de ijzige winter invalt en van geen wijken wil weten. Misschien zijn we te veel verwend of er gewoon aan gewend als zelfs tijdens de meest barre omstandigheden de jongens en meisjes van de televisie hun best doen, voor ons.
Vanaf deze plek alvast bedankt voor de inzet. Inzet is de basis, een vereiste, creativiteit is iets lastiger, maar het kàn.
Een greep uit het rijke aanbod.
Nederland 1. Een zaterdagavond is niet compleet zonder de meest bizarre wensen die Paul de Leeuw vervult. Natuurlijk kan het zijn dat mijn zaterdagavonden al jaren uitblinken in allesomvattende treurigheid maar ik noem dit leeg gebral.
Na even afwezig te zijn geweest is het Eredivisievoetbal weer terug bij de NOS. Op zondagavond kan het bord vanaf 18.10 uur weer op schoot.
Dit kan niet waar zijn! Ik heb nog nooit om 18.10 met welk bord dan ook op schoot gezeten. Dan zit je voor gek of ander kwalijks. 19.00 uur is vroeg genoeg.
Nederland 2 belicht vooral de achtergronden van wat er in de samenleving speelt. Het venster op de wereld dat de actualiteit volgt en verdieping biedt.
Hierin mag het verleden niet worden vergeten. Daarom is er het nieuwe seizoen nog meer ruimte voor geschiedenis. Charles Groenhuijsen gaat door de vaderlandse geschiedenis reizen voor het programma Verleden van Nederland. Arme Charles, verder en verder weg, oog in oog met de vergetelheid.
Nederland 3 staat garant voor de grappigste programma's, de beste series, avontuurlijke programma's en sport. Wie dit voldoende op zich laat inwerken begrijpt niet waartoe Nederland 1 en 2 nog dienen.
Op naar RTL. RTL Nederland versterkt zenders en start tv-seizoen vol gas.

Familiezender RTL 4 biedt een kwalitatief hoogstaand pakket van entertainment, series, films, nieuws, soaps en drama, verdeeld over vaste en herkenbare avonden Ik hap amechtig naar adem bij herkenbare avonden, ik heb geen idee wat herkenbare avonden zijn. Als het donker wordt misschien?
Het eigenzinnige RTL 5 bouwt de succesvol ingezette koers in hoog tempo verder uit. Kijk, dat klinkt doordacht. Een succesvolle koers kan nooit kwaad.
‘Work Hard, Play Hard’, dat is het mannelijke motto dat RTL 7 en zijn kijkers op het lijf is geschreven. Eindelijk een zender voor noest werkvolk, hulde!
Binnen een jaar na de introductie zit vrouwenzender RTL 8 al stevig in de lift. Nu nog op de buis en we zijn klaar.
SBS6 is de zender van de jacht op talent. En van Henk-Jan Smits. Altijd goed voor een opbeurend woord zelfs al kan de kandidaat minder dan niets.
Net 5 komt alsnog met ‘Alleen nog een man’. Een programma over mensen vol illusies.
Veronica brengt o.a. Hollandse Krijgers.
5 vermetelen die de strijd aangaan met elkaar én met verschillende Afrikaanse stammen. Ik wist niet eens dat ze ruzie hadden. Ach, het maakt niet uit wie waar naar kijkt. Voor je het weet is het april, zitten we in die saaie lente te koekeloeren.
Ja, je dacht dat er geen einde aan zou komen, maar die veelbelovende televisiewinter is dan voorgoed voorbij.

Weergaven: 48

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Peter Wybenga op 26 Augustus 2008 op 23.23
Fijn hoor Ton! Dank voor de plezierige, goed geschreven en duidelijk doordachte uiteenzetting. Ik weet nu wat te doen in het komend tv seizoen. Aan het werk!

Interviews

[Cross Media Event 2020] Tom Jansen over Vertigo 6 en FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival

Op 15 april 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Event. Aan het woord is Tom Jansen, marketing en pr-manager van marketing- en pr-bureau Vertigo 6

[Startup Competitie] Piet Hein van Dam over Clear

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Piet Hein van Dam van Clear

[Startup Competitie] Jan Willem Borsboom over PodcastAds

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Jan Willem Borsboom, oprichter van van PodcastAds

[Startup Competitie] Sander Nagtegaal over Unless

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Sander Nagtegaal van Unless

[Startup Competitie] Tim van der Bilt over Maze-One

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Tim van der Bilt van Maze-One

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Top of Flop?

Geen consumentenonderzoek zal ooit de cultuur van jouw doelgroep beter omschrijven dan je consumenten zelf. Je moet alleen het gesprek aan durven gaan

Jeroen Verkroost: Redt streaming de muziekbusiness? Wil de consument Netflix, Disney, Prime én HBO?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Machiel Verkuyl: Is reclame zinloos?

Als een voorbijganger roept dat reclame zinloos is, zet dat Machiel Verkuyl aan het denken. Heeft die man gelijk?

[Column] Femke Leemeijer: Het merk LINDA.

Lang geleden heb ik me al eens verbaasd over de rek die er in het merk LINDA. bleek te zitten: van trendy stijlicoon tot (sorry) burgerlijke kneuterigheid en van taboedoorbreker tot comédienne - niets was te gek

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden