Nederlands MediaNetwerk

Woensdag kwam ik aan op JFK, de enorme luchthaven van New York. Van mijn bagage ontbrak mijn rugzak met eigenlijk alles wat ik meehad. Mijn camera en statief had ik gelukkig wel. Anderhalve dag later werd mijn rugtas thuisbezorgd. Maar dat wist ik toen nog niet.

Om geld uit te sparen, nam ik de trein naar Manhattan. Het laatste stukje deed ik met de taxi, want om nu met drie rugzakken het subway-systeem uit te vogelen, ging me iets te ver.

Het tweekamerappartementje dat ik huur in East Village kent twee tarieven: $ 2500,- voor het hele appartement. Als eigenaar Kathleen dan voor zaken in NY is, neemt ze een hotel. Je kunt het ook huren voor $ 1500,-. Dan slaapt Katleen op de sofa in de huiskamer als ze in town is. En dat, zo verzekerde ze me, is ze eigenlijk bijna nooit.

Kathleen, mijn huisbazin, wachtte me op in het appartement. Ze is een gezellige, warme vrouw van 55 jaar. Dat ze wat depressief is, had ik op het eerste gezicht niet door. Mijn kamertje is klein en gezellig. Ik heb airco en internet en deel de kastruimte met Kathleen. Omdat ze veel moet regelen in NY slaapt ze al de hele week in de woonkamer op een kleed, bij gebrek aan een sofa. Ze ligt er de hele dag, want ze voelt zich niet zo goed.

New York is huge, heftig, altijd druk, hard en soms ook intimiderend. Ik voel me er erg alleen. Ik probeer heel erg in contact te komen met mensen om verhalen op te kunnen doen die ik vervolgens weer kan verkopen om rond te kunnen komen. Kathleen wilde de hele huur vooraf, plus een maand borg. Dat is $ 7500,- en dat maakt me bijna blut.

Er zijn momenten dat ik me enorm zorgen maak of het me allemaal wel gaat lukken. Maar ik zet door. Ik heb via vrienden in Nederland wat Nederlandse contacten opgedaan. Gisteren heb ik gepicknickt in Central Park. Was erg gezellig. Zij zijn hier voor een half jaar of een jaar om voor PriceWaterhouseCooper te werken.

Zondagavond ga ik stappen met fotograaf Pieter Henket, die ik ken van sQueeze, maandag lunch met de salesmanager van het Marmara hotel, die mijn ticket betaalde. Dinsdag lunch met Boris Dittrich, die nu Advocacy Director is bij Human Right Watch, hier in NY. Met de afspraken gaat het dus al wel goed. Wie weet welke verhalen of mogelijkheden hier allemaal uit voortkomen. In eerste instantie kost het alleen maar geld. En dat slinkt zienderogen.

Weergaven: 38

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: The mission is the message

Hoe kun je als bedrijf een mission statement inzetten om positief over het voetlicht te komen? Bob Goulooze weet het antwoord en deelt het met jou

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg

Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden