Nederlands MediaNetwerk

Van Beijing via Rome tot aan Istanbul en van Buenos Aires via Dar es Salaam tot aan Caïro; been there, done that, bought the T-shirt. Ik ben overal geweest, maar ervoer nergens een stad zo heftig als New York. Alles ís hier ook heftig. Zelfs mijn moodswings.

Overal rijden enorme auto's en is het bomvol mensen die bellen, lachen en ruzie maken op straat. Prachtige mensen met hun fotoboek onder de arm geklemd, gigantische mensen met een literbeker Cola en een hamburger. Mensen ook die je aanspreken of je geld voor ze hebt, de strijd voor homorechten wil sponsoren of een sigaretje kan missen. Dat laatste deed ik in het begin wel. Tot ik mijn zoveelste pakje kocht voor negen dollar. Nu wimpel ik ook deze bedelaars weg. New York maakt hard. Het is soms net of ik in een keiharde actiefilm ben beland. Ik heb voor het eerst moeite om in slaap te komen. Zoveel druk, beleving en snelheid.

Zondag ben ik uit geweest met Pieter Henket. Hij is fotograaf en woont hier al tien jaar. Ik ken hem via sQueeze, waar hij voor fotografeerde. Ik heb weleens interviews geschreven bij foto's die hij maakte van New Yorkers. Het was erg gezellig en misschien kunnen we workwise ook wel wat samen doen.

Maandag lunchte Noah en ik met de salesmanager van het Marmara Manhattan hotel. Ze zei ons toe onze vliegtickets te betalen als we in vier publicaties het Marmara kunnen betrekken. Dat moet lukken. Hij de foto's ik de tekst. Istanbul is ons ook gelukt op die manier.

Dinsdag haalde ik Boris Dittrich op in het Empire State Building. Hij leidde me rond in het kantoor daar van Human Rights Watch, een internationale mensenrechtenorganisatie. Boris werkt er als advocacy director sinds vorig jaar. We hebben een salade gehaald en hebben in het Madison Square Park gezeten. Het was erg gezellig. Wat heeft die man een mooie verhalen allemaal.

Dinsdagavond weer uit. Ditmaal met wat Nederlandse vrienden van Noah die hier een weekje zijn. Het was een heerlijke avond, maar het werd erg laat. Wat me bijna mijn hele woensdag kostte. Daar moet ik een beetje voor waken. Ik kan het brak ook niet zo heel goed aan, merk ik. Die heftigheid van de stad.

Ik merk dat ik enorm aan het moodswingen ben. Het ene moment gaat het super en ben ik lekker op weg. Het andere moment steken de eenzaamheid en de geldzorgen weer de kop op, of zeurt Kathleen weer om de ontbrekende 2000 dollar voor de huur. Ik heb haar nu al 5500 dollar vooruit betaald en heb het gewoon nog niet. Dan had ze dat ook maar even duidelijker moeten aangeven van tevoren. Wat er niet is, is er niet. Eind van de maand is ze de eerste. Gelukkig gaat ze een dezer dagen weer voor een paar maanden weg.

Iedere dag leer ik mezelf ook wat beter kennen. Ik snap nu ook mijn hoge telefoonrekeningen in Nederland. Eigenlijk was ik altijd aan het bellen. Nu niet meer, want dat is te duur. Ik was ook 24 uur per dag met mensen. Nooit was ik echt alleen. Waarschijnlijk is dit meant to be. We noemen het project: Luc meets Luc, big time!

Het is ook raar om weer single te zijn. Er staat niemand meer onder sneltoets 1. Mijn oude vertrouwde leventje is er niet meer. Weg grote liefde, weg fijn huis, weg mooie auto die niet echt van mij, maar toch een beetje wel was, weg stuk kutbootje, weg veiligheid, geborgenheid en vriendjes om me heen. Je realiseert je pas wat je hebt, als het er niet meer is. Een cliché die je genadeloos in het gezicht slaat.

Afijn, genoeg melodrama voor vandaag. Let's get going Luke! There's work to be done!

Weergaven: 53

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over Geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitler-groet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden