Nederlands MediaNetwerk

New York is geweldig! Na twee weken heb ik de smaak goed te pakken. Vorige week ontmoette ik de moeder van mijn goede vriend Jan uit Alkmaar. Ze emigreerde tien jaar geleden naar New York. Met de ferry zocht ik haar op Staten Island op. Ik kwam langs het Vrijheidsbeeld en zag de skyline van Manhattan vanaf het water. Fantastisch!

Ze maakte draadjesvlees voor me klaar en ik reed een rondje in de sportauto van haar Amerikaanse stiefzoon. Afgelopen weekend natuurlijk weer wat clubs bezocht. Op zondag kwam ik in de Hiro Michiel van Erp tegen en Cornald Maas. Bij de uitvoerend producent van Michiel van Erp heb ik ooit gebedeld voor een stageplaats. Zijn documentaires zijn zo prachtig. Ik werd keihard tegengehouden. Michiel wist hier niets van. Hij is nu weer terug naar Nederland, maar in oktober is hij weer in New York voor werk. Misschien kan ik hem wel ergens mee helpen.

Dinsdag sprak ik met ze af in de B-Bar. Die wordt gerund door Erich Konrad. In de B-Bar raakte ik aan de praat met de manager van de Hiro. Ook weer een bijzondere man. Hij emigreerde vanuit Guatemala en maakte fortuin in NY. De Hiro is een van de grootste clubs van New York. Een man met een prachtig levensverhaal.

Aan het eind van de avond raakte ik aan de praat met Erich Konrad. Hij kent iedereen. Andy Warhol was vaste klant bij de B-Bar en zo vele andere grootheden. Wederom een prachtig verhaal. Erich is deels Nederlands, of Duits. Ik weet het niet meer. Hij overgoot ons met tequila. We houden in ieder geval contact en zijn levensverhaal is er ook weer een uit duizenden.

Ondertussen heb ik een fiets gekocht. Twee eigenlijk. De eerste sneuvelde toen ik de K-Mart uitreed. Ik zakte door mijn achterwiel. Ik kreeg mijn geld terug en kocht een iets duurdere, die me wel hield. Zo zwaar ben ik echt niet. Strak zelfs, tegenwoordig. Sport iedere dag bij Equinox.

Anyway. Op de fiets door Manhattan is een hele ervaring. De auto's rijden drie, vier , vijf rijen dik, kriskras door elkaar. Met fietsers wordt weinig rekening gehouden. Dus als fietser rijd je ook kriskras tussen de rijen door. Gelukkig is er op ieder blok een stoplicht, dus rijden ze niet snel.

Kathleen, de hospita, is maandag naar Las Vegas vertrokkken. Eindelijk het huis voor mezelf. Maandag trok Noah bij me in. Het is een tweekamerappartementje en we hebben ieder een kamer. Het is erg gezellig, al zitten we wel af en toe een beetje op elkaars lip. De woensdag na de beruchte dinsdag in de B-Bar waren we de hele dag brak. Op de een of andere manier kregen we het wel voor elkaar om nog te gaan sporten.

Vandaag hebben we besloten elkaar een dagje niet te zien. Op een gegeven moment zijn de verhalen een beetje op.

Vanmorgen ben ik langs het Marmara hotel geweest. Op de fiets uiteraard. Van 4th naar 94th. Best een stukje. Het Marmara hotel stuurt me een cheque voor de vliegtickets. Staan wel vier publicaties tegenover, maar dat moet lukken. Op de weg terug dronk ik een kop koffie in een typisch Amerikaanse diner. Met zo'n vrouw in schort die met een koffiekan de tafeltjes bedient. Ze vulde drie keer mijn koffie bij en je betaalt alleen voor de eerste. Typisch Nederlands om daarvan te houden ;-)

Straks mijn eerste interview met een Nederlandse gelukszoeker. Max probeert het hier te maken als model en acteur. Binnenkort speelt hij in zijn eerste film. Vast een prachtig verhaal. I'll keep you posted!

Weergaven: 55

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden