Nederlands MediaNetwerk

We zijn het appartement uitgezet. Er is geen weg meer terug. Kathleen, the landlady, has had enough of us. Over een dag of tien wil ze ons weg hebben en ze wil niets meer met ons te maken hebben. We staan op straat.

Vorige week zei Noah dat hij misschien terug naar Amsterdam moest. Het geld is op en er is ook niet echt snel zicht op inkomsten. De verhalen die ik geschreven heb, worden pas na publicatiedatum betaald. Dat is eind september. De modeshoot van Noah is ook nog niet verkocht. Hij zag het voor een klein moment niet meer zitten hier. Ik beurde hem op en halfvol goede moed gingen we verder.

Vrijdagochtend kreeg ik de rekening van mijn credit card voorgeschoteld. Ik zag mijn gestolen fiets erop staan, de vervanging van mijn gecrashte laptop, mijn vooruit betaalde huur, de borg en verder nog wat dingetjes. Ik bedacht me dat terug naar Nederland misschien helemaal niet zo’n slecht idee was en ik opperde mijn twijfels. Dat was de druppel. We verzeilden in een emotioneel dialoog en that was it. We’re going home!

Ik belde KLM voor informatie. Het omboeken van de tickets was geen probleem. Ik mailde mijn landlady en ze werd furieus. Wat daarbij ook meetelde is dat ik, omdat mijn geld wat later kwam, de huur een week te laat had betaald. Ze had het helemaal met ons gehad.

Noah en ik gingen even apart van elkaar wandelen. Alles op een rijtje zetten. Toen we elkaar later op de dag weer troffen, hadden we het vuur weer te pakken. We blijven! We gaan er een f*cking succes van maken en laten ons niet uit het veld slaan. Ik mailde meteen de landlady, maar het was te laat. Over tien dagen moeten we eruit. Geen discussie over mogelijk. Had ik al gezegd dat de New Yorkse mentaliteit wat harder is dan we gewend zijn in Nederland?

Nu hebben we een appartement gevonden in Brooklyn. Het is veel minder leuk dan Manhattan, maar ook veel goedkoper. In plaats van 1500 dollar, betalen we 1000. Noah vond een baan in een wijnbarretje en ik kan misschien wat vertaalwerk gaan doen. Noah wil sowieso in New York blijven. Ik twijfel weer. Is dit wat ik wil: een karig bestaan als vertaler in Brooklyn met af en toe een slechtbetaald verhaal? Ik geeft toe, het klinkt misschien romantisch, maar zonder geld is de romantiek er snel vanaf. Ik ga er de komende dagen nog eens goed over nadenken.

Weergaven: 47

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex

Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser

[Column] Marloes Rusting: De rode lampion

Marloes Rusting is Client Director bij Initiative. Voor Nederlands MediaNetwerk dook ze in het fenomeen Halloween

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden