Nederlands MediaNetwerk

Typisch iets waar je op een gegeven moment eerlijk over moet zijn. Ik wist het niet van mezelf, maar ik moet het nu toch onder ogen zien: ik ben verslaafd aan hardlopen. Net als al die halfoverspannen mensen die ’s ochtends in alle vroegte hun hardloopschoenen aantrekken of andere onwijs magere (en dus ongezond uitziende) types, ben ik verslaafd aan mijn vaste rondjes.
Niet dat ik halfoverspannen ben, laat staan onwijs mager (was het maar waar!), aan hardlopen doe ik wel. Het liefst om de dag. Het vreemde is dat er eigenlijk meer redenen zijn om het niet te doen. Afgezien van de regelmatig optredende fysieke ongemakken, zoals moeheid, hoofdpijn, pijn in de benen, blessures etc., en de meest vreselijke weersomstandigheden, hoosbuien met onweer en hagel of juist bloedhitte, houd ik ook totaal niet van het hele circus om de loopsport heen. De afgetrainde (en dus ongezond ogende) types in te gladde pakjes op enorme hardloopschoenen bijvoorbeeld. Met een wazige blik op oneindig kunnen ze alleen praten over de gelopen tijden, welke loopjes ze hebben gedaan (en dan vooral over hoe zwaar/gemakkelijk het was), welke ze nog gaan doen, de beste voeding en dranken voor, tijdens en na het lopen en welke schoenen absoluut een must zijn. Betweters dus, die niet openstaan voor enige discussie.
En toch hang ik aan hun lippen. Het zijn ervaringsdeskundigen in optima forma, dus wie ben ik? Wat loop ik nou helemaal? 10 of 15 km met hier en daar een uitschieter naar de 21. Geen marathons. Dan tel je dus nauwelijks mee. De enige loop waar ik dan nog wel eens een beetje indruk mee kan maken, is de Dam-tot-Damloop. Vooral als het, zoals vorig jaar, onder barre weersomstandigheden (bloedhitte) plaatsvindt. Komend weekend is het weer zover. Maar niet voor mij. Ik blijk namelijk ‘overtraind’ te zijn. Ik wist niet eens dat dat bestond. Daar sta je dan met al je geloop. Het is de prijs van elke verslaving: een overdosis! Maar het afkicken is begonnen: ik loop nu heel langzaam en niet langer dan een half uurtje (zucht). Volgend jaar weer Dam-tot Dam!

Weergaven: 39

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van willem rietdijk op 20 Oktober 2008 op 8.43
Elaine, goedemorgen, leuk jouw verhaal te lezen. Bladenmaaksters en mensen ,die in de communicatie werken , vergeet journalisten niet, hebben een uitlaatklep nodig. Vaak in de sportieve sfeer omdat zij een nagenoeg zittend, denkend en schrijvend activiteit hebben ontwikkeld. Alleen de hersenen, handen, ogen doen voornamelijk het werk. werk De grootste hoeveelheid spieren is dan in een rustfase terechtgekomen. Derhalve zijn in de herfst zoals nu , wintersporten, schaatsen, skiën snowboarden sterk favoriet. Bijna het gehele lichaam wordt aan het werk gezet. Dat verschilt bij hardlopers , die vnl op de weg hun heil zoeken. Ik lees dat je overtrain bent. Niet erg , maak j evooral geen zorgen. Het is vanzelf gekomen en het gaat ook weer weg. Je kan het wel positief ten gfunste van je lichaam positief beïnvloeden. Ik weet daar als oud sport-instructeur en hardloper !? redelijk wat vanaf. Zelf gedurende 1 1/2 jaar blad ( full colour) voor de wegatrletiek gemaakt. Zelf ook tot het lopen van een tiental marathons ( eind jaren '80 en begin jaren '90 ) gekomen, ondanks dat ik aan tienkamp deed en een sprinter was ( 10,8 op de 100 m) Ik ben dus geen marathon idioot geweest, die zijn eigen lichaam opvrat. Het is allemaal geboren uit een weddenscahp en een anti-rookcampagne onder collega's op de karnt, waar ik toen full time werkte. Nu doe ik het ook wat rustiger. Als je advies wilt om snel van je overtraindheid af te geraken, zend een reactie via dit net. Groet, Willem

Interviews

[Interview] Aschwin de Bruijn: Het regisseren van influencers is een vak apart

Aschwin de Bruijn is sinds de zomer van 2018 Managing Director van Magna Global, waar hij al werkzaam was onder verschillende functies. Onder zijn leiding moeten de verschillende afdelingen binnen Magna, en de verschillende bedrijven van IPG Mediabrands, nog beter gaan samenwerken

[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan

[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest

[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins

Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen

[Column] Marvin Jacobs: De opkomst van fluïde content

De podcast, met zoveel makers en een groeiend aantal adverteerders, gaat zich in vorm en inhoud ontwikkelen. De vraag is alleen: in welke richting

[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV

Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn

[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken

[Column] Maartje Blijleven: Een verhaal voor onze dochters

Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden