Nederlands MediaNetwerk

In hun programma “Keek op de Week” ontvingen Koot en Bie ooit de uitvinders van de naaktscanner. Het apparaat, aldus de heren Vos en Heukels van Euroboobs B.V. zoekt op alle televisiezenders naar bloot. Is “het vleeskleurige signaal geïsoleerd,” dan zapt het toestel vanzelf naar de desbetreffende zender.

“Ideaal voor doktoren, fysiotherapeuten, kunstschilders, studenten en modeontwerpers.” De heren realiseerden zich dat er ook platteriken zijn die de hele dag naar vrouwelijk bloot gaan kijken, maar “Die Gedanke sind nou eenmaal frei.”

De naaktscanner was geen blijvertje, maar Euroboobs' communicatiestrategie is inmiddels door Apple omarmd.

Binnenkort komt de nieuwe 3G iPhone op de markt, die dankzij de uitgebreide mogelijkheden en supersnelle processor volgens experts een revolutie in de online porno industrie zal bewerkstelligen. Volgens Google Trends, de meetlat van Web buzz, is de populariteit van de zoekterm “iPhone porn” het laatste jaar enorm gestegen. De iPhone is “by far the porn-friendliest phone,” zegt Sin City Entertainment's woordvoerder. In de San Fernando Valley - Californië's officieuze porno hoofdstad – schieten speciale iPhone porno Web sites als paddestoelen uit de grond.

Apple beweert hier niet blij mee te zijn. Het bedrijf verzet zich tegen het verspreiden van porno via de iPhone en zal adult content zoveel mogelijk weren uit de bedrijfssoftware.

Maar Apple weet ook dat de mobiele porno markt in 2007 $1.7 miljard waard was; dat die markt in 2012 verdrievoudigd is weet men ook. En dat drie van de vier iPhone gebruikers mannen met bovengemiddelde inkomens zijn, die vijf keer meer uitgeven aan mobiel entertainment dan gewone mobiele telefoon gebruikers is ook geen geheim.

De computergigant doet dus alsof zijn neus bloedt. De iPhone is voor iedereen en dat een enkele platterik hem voor mobiele porno zal gebruiken, daar legt men zich zich maar bij neer. “Die Gedanke sind nou eenmaal frei.”

Weergaven: 477

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Nederlands MediaNetwerk TV] Anneli Rispens over So Me Mc en social media

Anneli Rispens is oprichter van So Me Mc, een managementconsultancy gericht op social media. Haar doelgroep zijn C-level executives met passie voor social media, die ook het bredere plaatje van het medium zien

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Generatie Alpha dat zijn wij

Generatie Z is net meerderjarig geworden en in de VS zijn onderzoekers al de volgende generatie aan het analyseren: generatie Alfa. We waren toch bij de laatste letter van het Latijnse alfabet, laten we een doorstart maken met het Griekse

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: How to make a podcast

No need to explain the popularity of podcasts. Education becomes entertainment, anytime, anywhere, while you do something else. Actually, podcasts are nothing new, the first dates from 2004

[Column] Bob Goulooze: Ad hominem

Menigeen verbaast zich over de opkomst van het andere denken. Al enige jaren zien we een toename van mensen en groepen die zich afzetten tegen de gangbare gedachten over de wereld. Van platte aarde adepten en antivaxers tot klimaatontkenners en coronasceptici

Jeroen Verkroost: Influencers, Hugo de Jonge, Monies & meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Respect voor Famke

Ik kan me er heel veel bij voorstellen als je tot vorige week nog nooit van Famke Louise had gehoord. Een soort van Kim Kardashian-achtige roem is het. Waarbij veel mensen wel vaag een idee hebben dat ze je naam vaker gehoord hebben, maar geen idee over in welke context dat was

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden