Nederlands MediaNetwerk

Programma: Voetbal international/ Zender:
RTL7/ Eerste uitzending:
29 september/ Tijdstip
21.26 uur/Aantal kijkers:
323.000
Johan Derksen is terug in een praatprogramma over voetbal, dat is de belangrijkste constatering na het zien van het pover aandoende programma. De vraag kan nooit zijn, was Johan pover? Johan heeft poverheid tot kunst verheven en hij komt er niet alleen mee weg, hij verdient er zelfs mee. Dit omdat veel mannen, en naar verluidt een enkele vrouw, aan z'n lippen hangen. Deze droeve constatering is is niet enkel droef maar ook waar. Ik kan het ontkennen, ik kan Johan verloochenen maar de tragische waarheid is: als ik z'n mismoedige hondenogen zie, ben ik verkocht. Johan heeft 'das gewisse etwas' wat niemand echt begrijpt. Als dat te begrijpen viel had Johan ook niet 'das gewisse etwas' maar iets alledaags zoals een mate van brille, inzicht voor mijn part. De presentator van dienst,
Wilfred Genee, begon opmerkelijk vrolijk aan dit revolutionaire geheel door het aan te kondigen als: 'Een oud programma in een nieuw jasje'. Nou, hij had er goed aangedaan eerst Johan te bestuderen en dan met name diens colbertje. Het maakt helemaal niets uit als iemand de pakken van z'n opa afdraagt, integendeel, maar leg er dan als presentator niet zo het accent erop. Gelukkig heeft Johan naar eigen zeggen geen last van z'n ego, samen met de in allerhaast opgetrommelde
René van der Gijp leek het, begonnen de heren te keuvelen over voetbal. Maar het waren slechts weetjes, een beetje Ajax, een vleugje Feyenoord, een wolkje PSV en een scheutje AZ. Nee, om nu te zeggen dat Voetbal International ontbrandde zou niet alleen overdreven zijn, er lag niet eens aanmaakhout. Ik ergerde me rot aan mijn eigen halsstarrigheid, want wat wil het geval. Het geval wil dat ik terug kan kijken op een bijzonder harmonieuze zomer wat betreft m'n relatie, een unicum. Maar zondag begon het al te rommelen toen ik haar vertelde dat Johan weer op de televisie kwam. 'Kijk jij daar weer naar', vroeg ze op een toon die ik maar al te goed ken. Ik zei niets maar ik knikte, dacht nog, zo'n knik lijkt minder definitief. Ze keek me aan alsof ik JA had geschreeuwd. Ze zei heel afgemeten, de precisie van die afgemetenheid is angstaanjagend exact, zo'n typisch vrouwelijke nauwkeurigheid over onbenullige zaken. Ze zei: 'Schat, je hebt nog even om na te denken, maar voor de winterstop moet je kiezen tussen mij en Johan Derksen. En ik, in al mijn overmoed riep op zondag. 'Dan kies ik voor Johan'. Op maandagavond, probeerde ik wanhopig iets te vinden in het programma waarvoor ik mijn gezin vrolijk fluitend zou verlaten. Ik heb het niet gevonden, het zal ongetwijfeld allemaal goed bedoeld zijn, maar er zat geen vuur in, het was prietpraat in het kwadraat. Toen m'n vrouw thuis kwam, vroeg ze: 'En, was dit je gezin waard?' Zonder te liegen zei ik: 'Ze hebben zichzelf overtroffen'. 'Weet je wanneer de winterstop is?. vroeg ze. "Tweede kerstdag, zei ik iets te benepen, ze leek het niet te merken. 'Mooi'. zei ze, 'dan beginnen we in het nieuwe jaar allebei met een schone lei, ieder apart, welterusten'. Het is nu nacht, Ik denk aan de toekomst, ik hoop dat ik de televisie mee mag nemen, dan ligt de voetbalpraatprogrammawereld aan m'n voeten. Dan schaf ik een aantal postduiven aan en ga ze verwennen. Ik koop enkel het allerbeste voer voor die diertjes en leer ze de buitenspelregel. Volgens mij begrijpen ze dat sneller dan mijn vrouw ooit zal doen. Missschien tref ik zelfs wel een postduif met voetbalintelligentie. Eigenlijk ben ik bofkont. Drie minuten later huil ik mezelf in slaap.

Weergaven: 222

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Bas Vlugt op 30 September 2008 op 15.31
Heer Boom, wat een weelde! Bravo en graag tot in de lengte der dagen meer van dit soort brille, inzicht voor mijn part. Van Johan Derksen weet ik het niet zeker maar u beschikt zonder twijfel over Das Gewisse Etwas.

Interviews

[Interview] Aschwin de Bruijn: Het regisseren van influencers is een vak apart

Aschwin de Bruijn is sinds de zomer van 2018 Managing Director van Magna Global, waar hij al werkzaam was onder verschillende functies. Onder zijn leiding moeten de verschillende afdelingen binnen Magna, en de verschillende bedrijven van IPG Mediabrands, nog beter gaan samenwerken

[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan

[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest

[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins

Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen

[Column] Marvin Jacobs: De opkomst van fluïde content

De podcast, met zoveel makers en een groeiend aantal adverteerders, gaat zich in vorm en inhoud ontwikkelen. De vraag is alleen: in welke richting

[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV

Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn

[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken

[Column] Maartje Blijleven: Een verhaal voor onze dochters

Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden