Nederlands MediaNetwerk

Veronica start
V-Academy. Het gerucht gaat dat het fenomenaal geweldig wordt. Bellen wij onmiddellijk V-Academy directeur
Astrid Babonnick.
Dag Astrid, hoe is het met je? 'Altijd goed als je werk ook je hobby is. En je mee mag werken aan een vooruitstrevend project als V-Academy.'
Wat is V-Academy? Vertel alles! 'Dé kweekvijver voor jong crossmediaal talent van Nederland. Een mogelijkheid voor studenten om vijf maanden lang stage te combineren met onderwijs van docenten uit het mediawerkveld. Docenten die hun sporen hebben verdiend. Tien studenten van V-Academy zullen vanaf september crossmediale formats bedenken, ontwikkelen en produceren. De formats worden uitgezonden via Kink FM. V-Academy biedt talenten tussen de 17 en 27 jaar dé kans om zich te ontwikkelen tot crossmediaal professional. En is een aanvulling op de bestaande opleidingen.'
Veronica heb ik niet meteen top of mind als het gaat om eigen producties. Praat me even bij... 'Eigen formats, eigen ontwikkeling, eigen producties. Daar staat V-Academy, onderdeel van de Veronica Holding dus garant voor. Een stap in de toekomst waarin Veronica wederom vooraan wil staan als het gaat om de nieuwste ontwikkelingen. Wat dat brengt, zal de toekomst leren.'
In V-Academy staat cross mediaal centraal. Hoe cross mediaal is V-Academy zelf? 'Ontzettend cross-mediaal natuurlijk! De website van V-Academy is daar het levende bewijs van. Een introductievideo op de homepage, de mogelijkheid om online V-Radio te beluisteren, mooie foto’s en (niet teveel) tekst. In de nabije toekomst zullen daar de formats bijkomen die de studenten gaan ontwikkelen. Formats waarin ze audio, video, internet, print en mobiele telefonie zullen combineren.'
Wat is het laatste nieuws? 'De studenten die in september starten moeten zelf ook formats bedenken. Maar, deze formats moeten zij ook in de praktijk pitchen. En wel bij onze Raad van Advies. Een Raad die bestaat uit kopstukken uit de media. Mensen met giga veel ervaring, leden waar de studenten tegen op zullen kijken. Deze Raad van Advies zijn wij nu aan 't samenstellen. Dus ik zou zeggen bel me binnenkort weer eens.'
www.v-academy.nl

Weergaven: 485

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden