Nederlands MediaNetwerk

Veronica start
V-Academy. Het gerucht gaat dat het fenomenaal geweldig wordt. Bellen wij onmiddellijk V-Academy directeur
Astrid Babonnick.
Dag Astrid, hoe is het met je? 'Altijd goed als je werk ook je hobby is. En je mee mag werken aan een vooruitstrevend project als V-Academy.'
Wat is V-Academy? Vertel alles! 'Dé kweekvijver voor jong crossmediaal talent van Nederland. Een mogelijkheid voor studenten om vijf maanden lang stage te combineren met onderwijs van docenten uit het mediawerkveld. Docenten die hun sporen hebben verdiend. Tien studenten van V-Academy zullen vanaf september crossmediale formats bedenken, ontwikkelen en produceren. De formats worden uitgezonden via Kink FM. V-Academy biedt talenten tussen de 17 en 27 jaar dé kans om zich te ontwikkelen tot crossmediaal professional. En is een aanvulling op de bestaande opleidingen.'
Veronica heb ik niet meteen top of mind als het gaat om eigen producties. Praat me even bij... 'Eigen formats, eigen ontwikkeling, eigen producties. Daar staat V-Academy, onderdeel van de Veronica Holding dus garant voor. Een stap in de toekomst waarin Veronica wederom vooraan wil staan als het gaat om de nieuwste ontwikkelingen. Wat dat brengt, zal de toekomst leren.'
In V-Academy staat cross mediaal centraal. Hoe cross mediaal is V-Academy zelf? 'Ontzettend cross-mediaal natuurlijk! De website van V-Academy is daar het levende bewijs van. Een introductievideo op de homepage, de mogelijkheid om online V-Radio te beluisteren, mooie foto’s en (niet teveel) tekst. In de nabije toekomst zullen daar de formats bijkomen die de studenten gaan ontwikkelen. Formats waarin ze audio, video, internet, print en mobiele telefonie zullen combineren.'
Wat is het laatste nieuws? 'De studenten die in september starten moeten zelf ook formats bedenken. Maar, deze formats moeten zij ook in de praktijk pitchen. En wel bij onze Raad van Advies. Een Raad die bestaat uit kopstukken uit de media. Mensen met giga veel ervaring, leden waar de studenten tegen op zullen kijken. Deze Raad van Advies zijn wij nu aan 't samenstellen. Dus ik zou zeggen bel me binnenkort weer eens.'
www.v-academy.nl

Weergaven: 497

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden