Nederlands MediaNetwerk

Pieter van Twisk benoemd tot directeur Africa Interactive

AFRICA INTERACTIVE, een snel groeiend pers- en contentbedrijf dat zich richt op Afrika, krijgt vanaf 1 augustus Pieter van Twisk als een nieuwe directeur. Van Twisk was al vanaf januari werkzaam als hoofdredacteur/uitgever voor Afrika Interactive. Daarvoor was hij hoofdredacteur van
Planet Internet. Hij volgt in augustus de huidige directeur
Pim de Wit op, die zich wil toeleggen op zijn functie van directeur van de
Stichting Africa Interactive Media. Pim de Wit, één van de oprichters van het bedrijf blijft verbonden aan Africa Interactive en zal zich concentreren op externe relaties . Pieter van Twisk: 'In het afgelopen half jaar is het bedrijf niet alleen van koers veranderd en gaan groeien, maar is ook mijn enthousiasme toegenomen. De vraag naar content uit Afrika stijgt gestaag en dat is niet verwonderlijk gezien de enorme rijkdom en potentie van het continent. Het is fantastisch om te zien dat het verhaal van Afrika nu eens niet louter door westerlingen wordt verteld, maar dat Afrikanen zelf aan het woord komen.' Africa Interactive BV is een social venture. De organisatie is gericht op de empowerment van Afrikaanse reporters door hen te voorzien van journalistieke middelen als camera’s, mobiele telefoons of laptops en hen training in nieuwe media te bieden. Bovenal koppelt Africa Interactive haar Afrikaanse reporters aan westerse opdrachtgevers. Het bedrijf beheert een database met meer dan 300 reporters (amateurs en professionals) in sub-Sahara Afrika die de komende jaren zal uitgroeien toe een omvang van 2.500. Africa Interactive produceert en beheert websites, e-magazines, weblogs, fotografie, video's en nieuws over Afrika. Verder exploiteert het bedrijf de websites
www.AfricaNews.com en
www.AfrikaNieuws.nl.

Weergaven: 422

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden