Nederlands MediaNetwerk

Richard Nixon verloor de verkiezingen omdat hij tijdens een televisiedebat teveel zweette. Bush senior verkeek zich op zijn “Read my lips: no new taxes” belofte. Al Gore's uitspraak dat hij de uitvinder van het Internet was achtervolgde hem tot in Florida.

Ondanks alle spin doctors, media consultants en communicatie goeroes sluipt er altijd wel één zandkorrel door de mazen van het net, die voldoende is om de hele geoliede campagnemachine te laten vastlopen. En dit jaar zou Belgisch bier die rol wel eens kunnen vervullen.

De Belgische bierbrouwer InBev – bekend van oa Stella Artois, Hoegaarden en Beck's – maakte onlangs bekend de Amerikaanse brouwerij Anheuser-Busch over te willen nemen. Het idee dat de grootste brouwerij van het land, de fabrikant van het Amerikaanse oerproduct Budweiser, in Belgische handen terecht zou kunnen komen is voor veel Amerikanen het slechtste nieuws in tijden. Het bedrijf ligt inmiddels onder zware druk om het aanbod af te wijzen.

Via zijn vrouw heeft die kritiek John McCain bereikt. Cindy McCain is voorzitter van een Anheuser-Busch distributeur en haar aandeel in het bedrijf is goed voor tientallen miljoenen. Werknemers stonden tot voor kort pal achter zijn kandidatuur en doneerden meer geld aan zijn campagne dan ieder ander bedrijf. De staat Missouri, waar het hoofdkantoor van Anheuser-Busch gevestigd is, stemde zowel in 2000 als in 2004 voor de Republikeinse presidentskandidaat.

Als de verkoop echter doorgaat zou dat dit jaar zomaar kunnen veranderen: zowel Gore als Kerry verloren de staat en daarmee het presidentsschap op het nippertje.

Of McCain bier drinkt is niet bekend. Maar als Missouri en het Witte Huis op 4 november naar de Democraten gaan weet hij in ieder geval hoe zwaar de kater is die je van Belgische bier kan krijgen.

Weergaven: 59

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Eric Woning op 3 Juli 2008 op 17.24
Ja, maar wat moet McCain hier dan nu aan doen?
Vind ik niet echt te vergelijken met "Read my lips" of "I invented the internet", dat waren dingen waar zij wel degelijk iets aan konden doen.

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden