Nederlands MediaNetwerk

Programma: Single/Zender:
NET5/Eerste uitzending:
14 oktober /Tijdstip:
20.31uur/aantal kijkers:
751.000 Een blik op het web-gebeuren van Net 5 leert ons dat we met Single te maken hebben met een light-drama serie, naar de gelijknamige strip. Het handelt zich om drie vriendinnen die allemaal op een verschillende manier in het leven staan. Dit vond ik een nietszeggend gegeven. Pas echt bijzonder zou zijn: drie vriendinnen die exact hetzelfde in het leven staan, dat zou mensen aan het denken zetten. Maar denkend publiek is funest voor een light-drama ,vandaar. Wat wel zo is, ze hebben één ding gemeen: ze zijn alleenstaand, of zoals sommigen liever zeggen ‘alleengaand’. Kijk, met deze woordspeling is niet over één nacht ijs gegaan, het heeft zelfs niet gevroren. De vriendinnen vertellen elkaar hun filosofieën over mannen, relaties, het leven en mislukkingen. De hoofdrollen in Single worden vertolkt door
Stella (Katja Schuurman),
Fatima (Bracha van Doesburg) en
Nienke (Eva van der Gucht) Ze werken in hetzelfde streekziekenhuis waar in deze aflevering dokter Schoonoord op het punt staat de scalpel aan de wilgen te hangen. Volgens Nienke een aderlating zonder weerga. Daarom is zij de drijvende kracht om de brave man een waardig afscheidsfeestje te geven. Maar er moet meer zijn, die tomeloze ijver moet een reden hebben. Stella heeft geen tijd voor die flauwe kul, bovendien is Stella te gevaarlijk om met een collectebus te leuren. Menigeen zou zich vrolijk fluitend en maar al te graag in bittere armoede storten om bij haar in de gunst te komen. Bovendien, als Stella al een prioriteit heeft voor een gleuf is het beslist niet die van de collectebus ter ere van het afscheid van de goede Schoonoord. Fatima heeft weer andere zorgen, ze was op weg met 'de ware', ene Jeroen, naar haar oma. Daar zou Jeroen publiekelijk tentoongesteld worden aan haar familie. Jeroen blijkt uit het goede hout gesneden, hij heeft enkele seconden gewikt en gewogen en besluit niet mee te gaan naar oma. 'Waar is ie', vraagt oma als Fatima alleen opduikt. Als het oma duidelijk wordt dat Jeroen een spreekwoordelijk pakje sigaretten halen is, treedt ze kordaat op, zoals het oma's betaamt. 'Zo', zegt ze, 'dan eerst maar een bonbonnetje'. Precies om dit soort oplossingen is het instituut oma in het leven geroepen. Ik kijk nog even op de web-site van Single, ik kan er zelfs met mijn laatste restje verstand niet bij maar het staat er echt:' Stella is de stoerste van de drie, eigenlijk een vent in een prachtig vrouwenlijf'. Ik heb de uitzending gezien, achterlijk vaak uitzending gemist bekeken en geloof me, ik heb bij Stella werkelijk aan van alles gedacht en dan bedoel ik ook alles. Als ik slechts een tipje van de sluier van mijn vuige gedachten aan mijn vrouw op zou biechten, ze zou zich schamen ooit met mij in het openbaar gezien te zijn. Maar wat ik ook gedacht heb, het behelst hier een vrij compleet scala van primitieve oerdriften tot oprechte aanbidding, ik heb bij Stella nooit aan een man gedacht. Nooit. Natuurlijk heeft niemand het voor het uitzoeken maar stel je wordt ouder en redelijk chronisch bedlegerig. je kunt niet veel meer maar denken gaat nog. Dan komt Stella je verplegen, elke dag. Dan, ja dan, laat je je nog met geen stok het ziekenhuis uitjagen. Nog erger, je wordt opgegeven, terminaal. Stella komt je liefdevol verzorgen in die laatste dagen, dat geeft toch nieuw elan, niet meer vermoede levenslust. Ja, wonderen bestaan. Soms mag men het onverklaarbare best een handje helpen, jonge vrouwen als Stella fleuren het fletse bestaan wat op. Wat zeg ik, zelfs het meest kleurloze bestaan bloeit als nooit te voren. In schitterende kleuren.

Weergaven: 39

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden