Nederlands MediaNetwerk

In de GeruchtenMachine: Kees Schiferli en Mienke Schaberg


De redactie van Communicatienieuws is maar druk met het spitten naar de waarheid achter het wilde gerucht. Het wilde, zo niet woeste gerucht gaat dat headhunters Kees Schiferli en Mienke Schaberg een samenwerking zijn begonnen. Grijpen wij de telefoon...
Dag Kees en Mienke, hoe gaat het met jullie? "Heel goed! Ook al is het in grote delen van de communicatiewereld kommer en kwel, wij als kleine zelfstandigen zonder noemenswaardige overhead voelen dat godzijdank minder sterk.'
Het gerucht gaat dat jullie een samenwerking zijn begonnen. Vertel alles! 'Vreemd te horen dat er over een gerucht wordt gesproken. Het is waarheid. Wij kenden elkaar alleen van naam en reputatie. De eerste ontmoeting beviel ons meteen zo goed dat we al gauw onze gedachten lieten gaan en uitspraken dat we meer zouden kunnen bereiken bij bundeling van krachten. We gaan, met behoud van onze zelfstandigheid, eerst ’s kijken hoe dat uitpakt. Daarna zien we wel weer. We werken bij elkaar om de hoek - twee minuten lopen, dus stappen we makkelijk even bij elkaar binnen voor overleg.'
We hebben crisis en instortende advertentiebestedingen en zo. Hoe is jullie markt op dit moment? 'Natuurlijk zucht en steunt iedereen onder de huidige malaise, zo ook het gros van de media-exploitanten. De personele bezuinigings- en saneringsoperaties zien we bij zowel uitgevers van dag- als publieksbladen, maar weer minder bij vakbladen. Ons treft dat allemaal minder dan de werving- en selectiebureaus, omdat men in die wereld denkt en handelt in termen van volume. Daar draait het dus allemaal om de database en targets. Voor de zwaardere vacatures, onze specialiteit, zal altijd een zoekopdracht worden uitgezet. Uiteraard tenzij men intern erin slaagt een opvolging te regelen. Wellicht dat daar nu wel wat meer aandacht naar uitgaat.'
Welke mediaprofessionals mogen jullie vandaag nog bellen voor een baan? 'Iedereen die op leidinggevend niveau werkzaam is in de media of communicatie. Bij mediafuncties zijn we geïnteresseerd in zowel redactionele, zakelijke als commerciële zwaargewichten. Daarnaast zijn ook art-directors welkom. Het mag als bekend worden verondersteld dat de vraag naar communicatiespecialisten in weerwil van - of juist wel dankzij - het tijdsbeeld onverminderd groot is. Kijk ook maar op Villamedia.'
Wat is het laatste nieuws? 'Door de recessie en omschakeling naar on-line is de vraag naar zakelijke en redactionele turn-aroundmanagers toegenomen. Voor ons een geweldige kans.'
www.spes-search.nl www.metaplanconsultants.nl

Weergaven: 1259

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Bas Vlugt op 27 Oktober 2008 op 12.49
Dat is een goeie! Ik heb het aangepast.
Reactie van Jan Dijkgraaf op 27 Oktober 2008 op 12.47
Kees wie? ;-)

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden