Nederlands MediaNetwerk

In de GeruchtenMachine: Kees Schiferli en Mienke Schaberg


De redactie van Communicatienieuws is maar druk met het spitten naar de waarheid achter het wilde gerucht. Het wilde, zo niet woeste gerucht gaat dat headhunters Kees Schiferli en Mienke Schaberg een samenwerking zijn begonnen. Grijpen wij de telefoon...
Dag Kees en Mienke, hoe gaat het met jullie? "Heel goed! Ook al is het in grote delen van de communicatiewereld kommer en kwel, wij als kleine zelfstandigen zonder noemenswaardige overhead voelen dat godzijdank minder sterk.'
Het gerucht gaat dat jullie een samenwerking zijn begonnen. Vertel alles! 'Vreemd te horen dat er over een gerucht wordt gesproken. Het is waarheid. Wij kenden elkaar alleen van naam en reputatie. De eerste ontmoeting beviel ons meteen zo goed dat we al gauw onze gedachten lieten gaan en uitspraken dat we meer zouden kunnen bereiken bij bundeling van krachten. We gaan, met behoud van onze zelfstandigheid, eerst ’s kijken hoe dat uitpakt. Daarna zien we wel weer. We werken bij elkaar om de hoek - twee minuten lopen, dus stappen we makkelijk even bij elkaar binnen voor overleg.'
We hebben crisis en instortende advertentiebestedingen en zo. Hoe is jullie markt op dit moment? 'Natuurlijk zucht en steunt iedereen onder de huidige malaise, zo ook het gros van de media-exploitanten. De personele bezuinigings- en saneringsoperaties zien we bij zowel uitgevers van dag- als publieksbladen, maar weer minder bij vakbladen. Ons treft dat allemaal minder dan de werving- en selectiebureaus, omdat men in die wereld denkt en handelt in termen van volume. Daar draait het dus allemaal om de database en targets. Voor de zwaardere vacatures, onze specialiteit, zal altijd een zoekopdracht worden uitgezet. Uiteraard tenzij men intern erin slaagt een opvolging te regelen. Wellicht dat daar nu wel wat meer aandacht naar uitgaat.'
Welke mediaprofessionals mogen jullie vandaag nog bellen voor een baan? 'Iedereen die op leidinggevend niveau werkzaam is in de media of communicatie. Bij mediafuncties zijn we geïnteresseerd in zowel redactionele, zakelijke als commerciële zwaargewichten. Daarnaast zijn ook art-directors welkom. Het mag als bekend worden verondersteld dat de vraag naar communicatiespecialisten in weerwil van - of juist wel dankzij - het tijdsbeeld onverminderd groot is. Kijk ook maar op Villamedia.'
Wat is het laatste nieuws? 'Door de recessie en omschakeling naar on-line is de vraag naar zakelijke en redactionele turn-aroundmanagers toegenomen. Voor ons een geweldige kans.'
www.spes-search.nl www.metaplanconsultants.nl

Weergaven: 1181

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Bas Vlugt op 27 Oktober 2008 op 12.49
Dat is een goeie! Ik heb het aangepast.
Reactie van Jan Dijkgraaf op 27 Oktober 2008 op 12.47
Kees wie? ;-)

Interviews

[Interview] Aschwin de Bruijn: Het regisseren van influencers is een vak apart

Aschwin de Bruijn is sinds de zomer van 2018 Managing Director van Magna Global, waar hij al werkzaam was onder verschillende functies. Onder zijn leiding moeten de verschillende afdelingen binnen Magna, en de verschillende bedrijven van IPG Mediabrands, nog beter gaan samenwerken

[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan

[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest

[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins

Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen

[Column] Marvin Jacobs: De opkomst van fluïde content

De podcast, met zoveel makers en een groeiend aantal adverteerders, gaat zich in vorm en inhoud ontwikkelen. De vraag is alleen: in welke richting

[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV

Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn

[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken

[Column] Maartje Blijleven: Een verhaal voor onze dochters

Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden