Nederlands MediaNetwerk

Oplagecijfer HOI 1e kwartaal 2008: stijging 0,2% en De Telegraaf op zondag zelfs 0,5%

De oplage van De Telegraaf is voor het derde kwartaal achtereen gestegen. Na een stijging in het 3e en 4e kwartaal van 2007, stijgt de krant ook in het eerste kwartaal van 2008. Met een oplage van 674.819 exemplaren blijft de krant overtuigend de grootste van Nederland.

Het aandeel van de oplage van De Telegraaf binnen de totale markt van betaalde dagbladen is ten opzichte van vorig jaar gestegen van 18,1 naar 18,6 procent. “Een toenemend aantal Nederlanders kiest 7 dagen in de week voor de brede redactionele formule van De Telegraaf. Naast nieuws en natuurlijk sport is bijvoorbeeld ook De Financiële Telegraaf een belangrijke pijler. Niet voor niets bereiken we elke dag meer dan een kwart van alle zakelijke beslissers in Nederland”, aldus Marketing Director Herman Bos.

De stijging in oplage betekent ook een stijging in bereik. Bij de publicatie van de NOM Print Monitor 2007-II bleek al dat De Telegraaf gemiddeld maar liefst 2,2 miljoen lezers per dag bereikt: 78.000 meer dan het jaar ervoor. Met een gemiddelde doorgeeffactor van ruim 3,1 bereikt de titel op zaterdag zelfs 2,9 miljoen Nederlanders.

Volgens Bos zijn de vooruitzichten voor de oplagecijfers van Q2 ook positief. “Door de differentiatie in abonnementsvormen en het effectiever inzetten van CRM-activiteiten weet De Telegraaf steeds meer abonnees aan zich te binden.”

Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren
van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen
krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een
van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites is Telegraaf.nl goed
voor ruim 227 miljoen pageviews en ruim 3,4 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2007-
I/2007-II/ STIR mei 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat de Nederlandse activiteiten
van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf
Tijdschriften Groep, Pilarczyk Media Groep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf
Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse ‘out of home TV’netwerken en een
aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van
Nederland, met verschillende mediamerken en – platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

www.telegraaf.nl

Weergaven: 58

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden