Nederlands MediaNetwerk

Vorige week vierde reclamemaker en tijdschriftenverzamelaar Jan Knaap zijn afscheid bij
Etcetera met de lancering van
Babynrs.nl. Grijpen wij de telefoon.
Dag Jan, hoe is het met je? 'Geweldig afzwaaifeest gehad, dat halverwege overging in een launchparty op het Lichtschip van Finley. Met een sprankelend en eervol optreden van Rozemarijn de Witte, founding editor van onder andere Living, Linda en la Vie en Rose, die als een moderne Florence Nightingale mijn site www.babynrs.nl het levenslicht liet zien. Daarna veel napubliciteit in de landelijke dagbladen en op allerlei internetplatforms. En nu ook nog dit gesprekje met Communicatienieuws. Ik betrap me zowaar op een Gouden Effie gevoel om maar even een bruggetje te slaan naar een andere activiteit waar ik me de afgelopen week vanuit mijn VEA-functie nog mee bezig heb mogen houden…'
Wat is Babynrs.nl? 'De grootste online verzameling van nul- en eennummers van tijdschriften vanaf 1980 en eerder. Meer dan 1000! Als afscheidskado van de zaak gekregen. Met dank aan mijn makkers van Etcetera en Redurban. De site is redelijk spectaculair te noemen. Een achtbaan en tegelijkertijd zoekmachine door de geschiedenis van bladintroducties. Met een complete database eraan gekoppeld, waardoor ik inzichten heb verworven, die nog nooit eerder boven tafel zijn gekomen. Bijvoorbeeld dat Rozemarijn de hoofdredacteur is met de meeste nieuwe introducties in Nederland op haar naam. Dat een blad met ondertitel een hoger overlevingskans heeft dan een blad zonder ondertitel. En dat er tegenwoordig jaarlijks 10x zoveel nieuwe tijdschriften verschijnen dan 30 jaar geleden; ondanks en dankzij het digitale tijdperk. Daarnaast trof ik in het oudste babynummer uit mijn collectie, het maandschrift Op de Hoogte uit 1903, al een vorm van productplacement aan door Maggi. Lachen, toch? Veel uitgevers en opvallend veel hoofdredacteuren hebben afgelopen dagen contact met me opgenomen. Behalve dat ze Babynrs.nl een mooi initiatief, een waardevol archief en een heerlijke plek voor bladenmakers vinden, kreeg ik ook nog het advies mee om nu zelf maar eens een tijdschrift te beginnen; eentje over babynummers…'
Is dit een hobby of een business? 'Qua tijdbeslag heeft het de afgelopen maanden het karakter van een business aangenomen, maar hopelijk wordt het komende tijd weer een hobby.
Wat kunnen we de komende maanden van Babynrs.nl verwachten? 'Ik zou het geweldig vinden als mijn prive-initiatief niet alleen gekoesterd, maar srtraks ook omarmd wordt door een aantal overkoepelende partijen, zodat ik de site wat makkelijker actueel kan houden. Daarnaast ben ik in gesprek geraakt met het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem om daar iets met mijn verzameling te doen. Mooi toch?'
Wat is het laatste nieuws? 'Het lijkt erop dat 2008 een sensationeel uitgeefjaar gaat worden met inmiddels meer dan 50 introducties en we zijn nog maar halverwege!'
www.babynrs.nl

Weergaven: 69

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden