Nederlands MediaNetwerk

NU.nl en Feller Media starten web-tv NUjij-tv

Ilse media, uitgever van NU.nl, en Feller Media gaan samen een wekelijks web-tv nieuwsprogramma uitzenden. Het satirische programma genaamd NUjij-tv gaat 4 juli van start op NUjij.nl.
Het programma is gekoppeld aan de sociale nieuwssite NUjij.nl. De berichten van NUjij.nl vormen de inhoudelijke basis van het programma. Matthijs Wind en Pieter Jouke gaan het programma presenteren. De berichten, foto’s en video’s die bezoekers van NUjij.nl op de site plaatsen worden besproken en waar nodig van commentaar voorzien. Per dag plaatsen tienduizenden bezoekers berichten en reacties op berichten die op NU.nl en op andere sites gevonden worden.
NUjij-tv zal wekelijks aan het einde van de vrijdagmiddag een week online staan op NU.nl/video en NUjij.nl

De presentatoren
Matthijs Wind was ondermeer medepresentator van De Nieuwste Show, redacteur van PaPaul en tekstschrijver voor Doe Maar Normaal (BNN). Pieter Jouke is schrijver geweest voor Spijkers met Koppen, VARA Laat, De Wereld Draait Door (VARA) en Knevel en Van de Brink (EO). Daarnaast is hij acteur, komediant en presentator van ondermeer Comedy Central, VPRO en VARA.

Volwaardige televisie voor de internetkijker
Producent Marck Feller is zeer enthousiast over de voorgenomen samenwerking: “Web-tv is met een absolute doorbraak bezig. Samen met Nu.nl kunnen we volwaardige televisie voor de internetkijker maken. Dit is een nieuwe fase in het kwalitatief bedienen van de internetconsument.”
Met de productie van deze serie realiseert Feller Media de ambitie om kennis en ervaring uit de ‘klassieke’ tv-wereld in te zetten voor populaire web-tv concepten, met kijkeraantallen die niet meer onderdoen voor de tv-zenders. Voor ilse media is het programma een volgende stap ik het bedienen van de ruim 2 miljoen bezoekers van NU.nl.

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 150 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, Nu.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 79 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews. Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland.

www.ilsemedia.nl


Over Feller Media
Marck Feller is sinds 1 mei 2008 full time actief bij zijn onderneming Feller Media BV. In het afgelopen jaar heeft hij onder andere Bureau van den Heuvel voor de Tros en Schatten van de Noordzee voor de NCRV geproduceerd. Feller is in de jaren ’90 oprichter/directeur eigenaar geweest van Cameo Media en heeft in die rol ondermeer het SBS6 succesprogramma Hart van Nederland ontwikkeld en geproduceerd.

www.fellermedia.nl

Weergaven: 67

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de krachtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden