Nederlands MediaNetwerk

NU.nl en Feller Media starten web-tv NUjij-tv

Ilse media, uitgever van NU.nl, en Feller Media gaan samen een wekelijks web-tv nieuwsprogramma uitzenden. Het satirische programma genaamd NUjij-tv gaat 4 juli van start op NUjij.nl.
Het programma is gekoppeld aan de sociale nieuwssite NUjij.nl. De berichten van NUjij.nl vormen de inhoudelijke basis van het programma. Matthijs Wind en Pieter Jouke gaan het programma presenteren. De berichten, foto’s en video’s die bezoekers van NUjij.nl op de site plaatsen worden besproken en waar nodig van commentaar voorzien. Per dag plaatsen tienduizenden bezoekers berichten en reacties op berichten die op NU.nl en op andere sites gevonden worden.
NUjij-tv zal wekelijks aan het einde van de vrijdagmiddag een week online staan op NU.nl/video en NUjij.nl

De presentatoren
Matthijs Wind was ondermeer medepresentator van De Nieuwste Show, redacteur van PaPaul en tekstschrijver voor Doe Maar Normaal (BNN). Pieter Jouke is schrijver geweest voor Spijkers met Koppen, VARA Laat, De Wereld Draait Door (VARA) en Knevel en Van de Brink (EO). Daarnaast is hij acteur, komediant en presentator van ondermeer Comedy Central, VPRO en VARA.

Volwaardige televisie voor de internetkijker
Producent Marck Feller is zeer enthousiast over de voorgenomen samenwerking: “Web-tv is met een absolute doorbraak bezig. Samen met Nu.nl kunnen we volwaardige televisie voor de internetkijker maken. Dit is een nieuwe fase in het kwalitatief bedienen van de internetconsument.”
Met de productie van deze serie realiseert Feller Media de ambitie om kennis en ervaring uit de ‘klassieke’ tv-wereld in te zetten voor populaire web-tv concepten, met kijkeraantallen die niet meer onderdoen voor de tv-zenders. Voor ilse media is het programma een volgende stap ik het bedienen van de ruim 2 miljoen bezoekers van NU.nl.

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 150 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, Nu.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 79 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews. Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland.

www.ilsemedia.nl


Over Feller Media
Marck Feller is sinds 1 mei 2008 full time actief bij zijn onderneming Feller Media BV. In het afgelopen jaar heeft hij onder andere Bureau van den Heuvel voor de Tros en Schatten van de Noordzee voor de NCRV geproduceerd. Feller is in de jaren ’90 oprichter/directeur eigenaar geweest van Cameo Media en heeft in die rol ondermeer het SBS6 succesprogramma Hart van Nederland ontwikkeld en geproduceerd.

www.fellermedia.nl

Weergaven: 68

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens Vereniging van Commerciële Radio over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden