Nederlands MediaNetwerk

Tijdens de vergadering heeft de voorzitter van de Raad van Commissarissen onder dankzegging voor bewezen diensten afscheid genomen van de oud-bestuursvoorzitter drs. A.J. Swartjes, die na een dienstverband van drieëndertig jaar vervroegd uittreedt in verband met het bereiken van de 62-jarige leeftijd.

Zoals eerder is bekend gemaakt, is het genormaliseerde EBITA-resultaat in 2010 met € 15 miljoen toegenomen ten opzichte van 2009. De daarbij behorende EBITA-marge is aanzienlijk gestegen naar 10,9%. De resultaatverbetering is voornamelijk gerealiseerd door uitvoering van in 2010 en eerder overeengekomen maatregelen. De opbrengsten daalden met € 20 miljoen.

In het netto-resultaat van bijna € 81 miljoen is begrepen een opwaardering van het belang in ProSiebenSat.1 van bijna € 44 miljoen en een aandeel in het resultaat van bijna € 19 miljoen.

Tijdens de vergadering is de jaarrekening vastgesteld en is decharge verleend aan de leden van de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen. Het dividendvoorstel van € 0,45 per certificaat van aandelen is door de aandeelhouders goedgekeurd. De datum van uitbetaling is 5 mei.

Mevrouw ir. M. Tiemstra en de heren drs. J.G. Drechsel en A.J. van Puijenbroek zijn herbenoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van TMG. Deloitte Accountants is benoemd tot accountant van de vennootschap voor het boekjaar 2011.

Publicatie van de definitieve cijfers over het eerste kwartaal 2011 zal geschieden op 13 mei. Uit de voorlopige cijfers blijken de opbrengsten ten opzichte van de vergelijkbare periode in 2010 te zijn gedaald met € 3,6 miljoen naar € 136,9 miljoen. Het genormaliseerde EBITA-resultaat is gedaald met € 1,3 miljoen naar € 9,4 miljoen, de daarbij behorende genormaliseerde EBITA-marge daalde van 7,6% naar 6,9%.

Indien de druk op de advertentieomzet in het eerste kwartaal van 2011 zich zal voortzetten in de rest van het jaar moet ten opzichte van 2010 rekening gehouden worden met een lichte daling van de marge in 2011.

Voor een volledig verslag van de aandeelhoudersvergadering verwijzen we u naar een audio-webcast van de bijeenkomst. Deze webcast is te bekijken en te beluisteren via deze link

Telegraaf Media Groep



Weergaven: 68

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Nederlands MediaNetwerk TV] Anneli Rispens over So Me Mc en social media

Anneli Rispens is oprichter van So Me Mc, een managementconsultancy gericht op social media. Haar doelgroep zijn C-level executives met passie voor social media, die ook het bredere plaatje van het medium zien

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Generatie Alpha dat zijn wij

Generatie Z is net meerderjarig geworden en in de VS zijn onderzoekers al de volgende generatie aan het analyseren: generatie Alfa. We waren toch bij de laatste letter van het Latijnse alfabet, laten we een doorstart maken met het Griekse

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: How to make a podcast

No need to explain the popularity of podcasts. Education becomes entertainment, anytime, anywhere, while you do something else. Actually, podcasts are nothing new, the first dates from 2004

[Column] Bob Goulooze: Ad hominem

Menigeen verbaast zich over de opkomst van het andere denken. Al enige jaren zien we een toename van mensen en groepen die zich afzetten tegen de gangbare gedachten over de wereld. Van platte aarde adepten en antivaxers tot klimaatontkenners en coronasceptici

Jeroen Verkroost: Influencers, Hugo de Jonge, Monies & meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Respect voor Famke

Ik kan me er heel veel bij voorstellen als je tot vorige week nog nooit van Famke Louise had gehoord. Een soort van Kim Kardashian-achtige roem is het. Waarbij veel mensen wel vaag een idee hebben dat ze je naam vaker gehoord hebben, maar geen idee over in welke context dat was

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden