Nederlands MediaNetwerk

Afrikaanse kwalificatie WK 2010: Ghana en Ivoorkust denderen voort, Algerije dreigt Egypte uit te schakelen, Mali heeft het moeilijk, Marokko uitgespeeld

De derde speelronde van de Afrikaanse WK kwalificatie heeft geen nieuwe verrassingen opgeleverd: de dagende nieuwe orde in het Afrikaanse voetbal werd bevestigd. Van De Grote Vijf verkeren Egypte en
Kameroen in zwaar weer, is er werk te doen voor
Nigeria en liggen
Ghana en
Ivoorkust perfect op koers voor kwalificatie. In Groep A - de Groep Des Doods - heeft
Marokko zijn laatste kans om nog iets van de kwalificatie te maken niet aangegrepen. Na een verloren openingswedstrijd thuis tegen
Gabon, een gelijkspel uit tegen
Kameroen werd er thuis opnieuw gelijk gespeeld, nu tegen
Togo. Het gelijkspel was koren op de molen van
Gabon, de grote verrassing van deze kwalificatie - de Afrikaanse onbekenden wonnen zowel van
Marokko als
Togo. De thuiswedstrijd tegen
Kameroen werd helaas uitgesteld tot september vanwege de begrafenis van de president van
Gabon. Als
Gabon ook die wedstrijd wint, is kwalificatie wel heel dichtbij gekomen. Winst zal
Kameroen na verlies tegen
Togo en een gelijkspel tegen
Marokko - weer wat perspectief bieden. In Groep B gaat het tussen
Tunesië en
Nigeria. In Rades hielden de teams elkaar op 0-0 en maken beide nog een goede kans op het WK,
Tunesië staat twee punten voor.
Kenia en
Mozambique lijken uitgespeeld. In Groep C is
Algerije opgestaan als de belangrijkste uitdager van
Egypte.
Algerije begon de kwalificatie moeizaam met een gelijkspel uit tegen
Rwanda maar kwam op stoom door in de tweede ronde thuis
Egypte met 3-1 te verslaan. In de derde ronde won
Algerije uit tegen
Zambia met 2-0. Het zet
Egypte in de hoek waar de klappen vallen. Na een zwakke eerste wedstrijd - thuis gelijk tegen
Zambia - verloor
Egypte de tweede wedstrijd uit tegen
Algerije. De derde wedstrijd - thuis tegen het zwakke
Rwanda - wordt pas op 5 juli gespeeld* vanwege de deelname van
Egypte als Afrikaans kampioen aan de Confederation Cup in
Zuid-Afrika. Na verlies tegen
Brazilië, won
Egypte verrassend van wereldkampioen
Italië om vervolgens kansloos ten onder te gaan tegen de
Verenigde Staten. Het programma leert dat er eigenlijk nog maar één echte kans is voor
Egypte. Thuis en uit tegen
Rwanda zal
Egypte wellicht kunnen winnen maar
Algerije zal thuis
Zambia ook wel kunnen verslaan.
Egypte zal thuis verwoestend moeten uithalen tegen
Algerije om WK kwalificatie alsnog veilig te stellen. Minder spannend is het in groepen D en E.
Ghana behaalde een zeer knappe uitoverwinning op
Soedan en
Ivoorkust versloeg
Burkina Faso, ook in een uitwedstrijd. Beide West-Afrikaanse teams hebben nu 9 punten uit 3 wedstrijden en zitten op rozen.
Mali pakte een laatste strohalm door thuis
Benin te verslaan.
Mali zou zich nog kunnen kwalificeren maar dan moet
Ghana nog een steek laten vallen en zal
Mali in de laatste ronde uit van
Ghana moeten winnen. * Egypte heeft deze wedstrijd gespeeld. Er werd met 3-0 gewonnen van Rwanda

Weergaven: 175

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Peter Vlam op 22 Juni 2009 op 10.07
Dank voor de update Sebastian. Ivoorkust wereldkampioen!

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Unlock the three secrets of ecomm success in Asia

Three opportunities with a personal nudge from Jacco ter Schegget. “There are big commercial opportunities for brands in western society”, Jacco ter Schegget [CEO, Publicis Groupe Benelux] explains

Jeroen Verkroost: Over Obama's angst, Anti-Black Friday en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Fotokracht

“Een boek zegt meer dan duizend woorden”, hoorde ik een bekende cabaretier eens zeggen. “Da’s logisch”, zou een bekende voetballer hebben gezegd. De originele uitspraak heeft betrekking op een foto

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden