Nederlands MediaNetwerk

Arme Vanity en haar ‘gesprek’ met De Telegraaf

Vindt u het ook zo erg voor Vanity? Zo maar in één keer met haar twee kindjes Nashaira (4) en Jayciël (5 maanden) op straat gezet door haar vriend Urby Emanuelson. De voetballer vertelde haar over de telefoon dat hij geen zin meer had in de relatie.  Vanity stortte haar hart uit bij haar ‘lifecoach’.


Patty Harpenau en zondagochtend had ze samen met Patty een journaliste van De Telegraaf aan de telefoon. De journaliste leefde enorm mee met Vanity en vond het ook allemaal verschrikkelijk voor haar. Maandagochtend stond het verhaal op ongeveer twee derde pagina in het katern Privé. Vanity was zich kapot geschrokken van de levensgrote weergave van haar gesprek met die o zo sympathieke en invoelende verslaggeefster. Hetgeen wat ze maandagavond dan weer bij RTL Boulevard vertelde.  

 

Als communicatieadviseur heb ik bijna dagelijks te maken met managers en directeuren én hun omgang met de pers. Ik geef ook geregeld trainingen om hen te wijzen op de kansen die het biedt om met journalisten te praten en de valkuilen daarbij. Een van de belangrijkste tips die ik geef, is dat een gesprek met een journalist altijd een interview is. Ook al kom je de journalist gezellig in de kroeg tegen, ook al heb je een onschuldig voorgesprek via de telefoon. Je kunt je eigen woorden altijd in de krant, een blad of op internet tegenkomen. Vraag dat maar eens aan Rob Oudkerk. Of vraag het aan Vanity.

 

Is het altijd een kwestie van eigen schuld dikke bult? Niet helemaal. Als je geen ervaring hebt met de omgang met de pers, kan dit gebeuren. En journalisten zijn vaak gehaaid genoeg om meer los te krijgen dan je eigenlijk wilde vertellen. Dat is ook hun vak, dus dat valt hen niet kwalijk te nemen. Belangrijk is dat je als professional weet wat je kunt verwachten en weet hoe je toch je boodschap kunt overbrengen. Voor Vanity is het een harde les. Ik hoop dat zij zich de volgende keer in haar perscontacten laat begeleiden door een PR-professional. Dat is misschien een beter idee dan de contacten te laten regelen door een lifecoach.

 

Natasja la Lau

Managing partner Yellow Communications

Weergaven: 86

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia.

[Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Joachim Klein Molekamp van Reqruut

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden