Nederlands MediaNetwerk

Bas Vlugt over de toekomst van het Nederlands MediaNetwerk

Voordracht Bas Vlugt tijdens het Zesde Nederlands MediaNetwerk Event in Desmet Studio's Amsterdam, 26 april 2011


 

Beste netwerkleden,

 

Dynamiek is overal.

 

Dat geldt voor de wereld in zijn algemeen en voor de mediawereld in het bijzonder.

 

Bij het Nederlands MediaNetwerk is het al niet anders. Toch zijn er ook dingen die hetzelfde zijn gebleven.

 

Tot de dingen die hetzelfde zijn gebleven, hoort de doelstelling van het Nederlands MediaNetwerk, te weten:

De totale controle over de gehele Nederlandse media.

 

Met betrekking tot die doelstelling kan ik twee dingen vaststellen:


1. De doelstelling is nog niet behaald

2. We zijn al een eind op weg

 

En dan nu de dynamiek, ik praat u graag bij.

 

Het Nederlands MediaNetwerk ontwikkelt zich voorspoedig. Afgelopen maand is de nieuwsbrief door de 10.000 abonnees gegaan. Het netwerk zelf bereikte vandaag de 8300 leden en de LinkedIn groep heeft rond de jaarwisseling een groeiversnelling laten zien en staat nu op 6500 leden.

 

In de komende weken lanceren we een aparte nieuwswebsite.

Waar we zijn gestart met vooral persberichten en het herpubliceren van blogpostings zal de nadruk meer komen te liggen op eigen content. Deze scoort verreweg het beste.

De interviews, analyses en rubrieken als Kick Off (van Ton Boom), Bladformule (van Mat Heffels) en de nieuwe rubriek Het Blok doen het goed. Om meer eigen content te kunnen brengen zal in de komende weken een eigen columnisten team worden samengesteld en nieuwe rubrieken worden gelanceerd. Schroom vooral niet om ons van suggesties te voorzien.

Na de zomer gaat het netwerk in samenwerking met Desmet Studio’s en Crystal Park New Media van start met een serie workshops. Deelnemers kunnen deze zowel fysiek bijwonen hier in deze studio als online.

Samen met onze partner Job Brokers lanceert het netwerk binnen enkele weken een zoekmachine voor vactures in media, marketing en communicatie.

We gaan na de zomer stevig aan de slag met het Nederlands MediaPanel. Dit onderzoekspanel wordt gebruikt om het Nederlands MediaVertrouwen te meten en we lanceren ook een nieuw initiatief dat we voorlopig interactief media onderzoek noemen; leden van het Nederlands MediaPanel kunnen zelf aangeven wat ze in de media graag willen zien onderzocht. De meest interessante onderzoekssuggesties voeren we dan ook uit.
Partner is marktonderzoekbureau Youpinie.

Deze zomer gaan we het Nederlands MediaPanel inzetten voor het samenstellen van de Top-50 van meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. De resultaten zullen we bekendmaken tijdens het Zevende Nederlands MediaNetwerk Event, hier in Desmet Studio’s – begin oktober.

En dan nu een laatste aankondiging. Mijn partner Peter Wybenga en ik lopen al een tijd rond met het idee om een congres te organiseren.

Een congres dat aansluit bij de identiteit van het Nederlands MediaNetwerk tegelijkertijd gaat over de centrale vraag in de media voor de komende jaren.

De vraag is vervolgens, wat is die centrale vraag?

 

Wij denken dat deze vraag is:

 

Hoe kunnen wij door de inzet van verschillende mediumtypen en samenwerking tussen verschillende mediapartijen komen tot succesvolle businessmodellen?

 

En wij komen dan uit op: Het Cross Media Congres.

Wij gaan dat organiseren in december dit jaar.

Op het congres gaan wij prijzen uitreiken aan:

  • De Cross Media Vrouw
  • De Cross Media Man
  • Het Cross Media Bedrijf
  • De Coss Media Case van het jaar

 

Beste netwerkleden, tot zover mijn update.

 

Ik wens u allen een fijn programma en aangenaam netwerken,

 

Dank u wel,

 

 

 

 

Weergaven: 42

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Nederlands MediaNetwerk TV] Anneli Rispens over So Me Mc en social media

Anneli Rispens is oprichter van So Me Mc, een managementconsultancy gericht op social media. Haar doelgroep zijn C-level executives met passie voor social media, die ook het bredere plaatje van het medium zien

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Generatie Alpha dat zijn wij

Generatie Z is net meerderjarig geworden en in de VS zijn onderzoekers al de volgende generatie aan het analyseren: generatie Alfa. We waren toch bij de laatste letter van het Latijnse alfabet, laten we een doorstart maken met het Griekse

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: How to make a podcast

No need to explain the popularity of podcasts. Education becomes entertainment, anytime, anywhere, while you do something else. Actually, podcasts are nothing new, the first dates from 2004

[Column] Bob Goulooze: Ad hominem

Menigeen verbaast zich over de opkomst van het andere denken. Al enige jaren zien we een toename van mensen en groepen die zich afzetten tegen de gangbare gedachten over de wereld. Van platte aarde adepten en antivaxers tot klimaatontkenners en coronasceptici

Jeroen Verkroost: Influencers, Hugo de Jonge, Monies & meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Respect voor Famke

Ik kan me er heel veel bij voorstellen als je tot vorige week nog nooit van Famke Louise had gehoord. Een soort van Kim Kardashian-achtige roem is het. Waarbij veel mensen wel vaag een idee hebben dat ze je naam vaker gehoord hebben, maar geen idee over in welke context dat was

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden