Nederlands MediaNetwerk

Bas Vlugt over de toekomst van het Nederlands MediaNetwerk

Voordracht Bas Vlugt tijdens het Zesde Nederlands MediaNetwerk Event in Desmet Studio's Amsterdam, 26 april 2011


Beste netwerkleden,

 

Dynamiek is overal.

 

Dat geldt voor de wereld in zijn algemeen en voor de mediawereld in het bijzonder.

 

Bij het Nederlands MediaNetwerk is het al niet anders. Toch zijn er ook dingen die hetzelfde zijn gebleven.

 

Tot de dingen die hetzelfde zijn gebleven, hoort de doelstelling van het Nederlands MediaNetwerk, te weten:

De totale controle over de gehele Nederlandse media.

 

Met betrekking tot die doelstelling kan ik twee dingen vaststellen:


1. De doelstelling is nog niet behaald

2. We zijn al een eind op weg

 

En dan nu de dynamiek, ik praat u graag bij.

 

Het Nederlands MediaNetwerk ontwikkelt zich voorspoedig. Afgelopen maand is de nieuwsbrief door de 10.000 abonnees gegaan. Het netwerk zelf bereikte vandaag de 8300 leden en de LinkedIn groep heeft rond de jaarwisseling een groeiversnelling laten zien en staat nu op 6500 leden.

 

In de komende weken lanceren we een aparte nieuwswebsite.

Waar we zijn gestart met vooral persberichten en het herpubliceren van blogpostings zal de nadruk meer komen te liggen op eigen content. Deze scoort verreweg het beste.

De interviews, analyses en rubrieken als Kick Off (van Ton Boom), Bladformule (van Mat Heffels) en de nieuwe rubriek Het Blok doen het goed. Om meer eigen content te kunnen brengen zal in de komende weken een eigen columnisten team worden samengesteld en nieuwe rubrieken worden gelanceerd. Schroom vooral niet om ons van suggesties te voorzien.

Na de zomer gaat het netwerk in samenwerking met Desmet Studio’s en Crystal Park New Media van start met een serie workshops. Deelnemers kunnen deze zowel fysiek bijwonen hier in deze studio als online.

Samen met onze partner Job Brokers lanceert het netwerk binnen enkele weken een zoekmachine voor vactures in media, marketing en communicatie.

We gaan na de zomer stevig aan de slag met het Nederlands MediaPanel. Dit onderzoekspanel wordt gebruikt om het Nederlands MediaVertrouwen te meten en we lanceren ook een nieuw initiatief dat we voorlopig interactief media onderzoek noemen; leden van het Nederlands MediaPanel kunnen zelf aangeven wat ze in de media graag willen zien onderzocht. De meest interessante onderzoekssuggesties voeren we dan ook uit. Partner is marktonderzoekbureau Youpinie.

Deze zomer gaan we het Nederlands MediaPanel inzetten voor het samenstellen van de Top-50 van meest invloedrijke mensen in de Nederlandse Media. De resultaten zullen we bekendmaken tijdens het Zevende Nederlands MediaNetwerk Event, hier in Desmet Studio’s – begin oktober.

En dan nu een laatste aankondiging. Mijn partner Peter Wybenga en ik lopen al een tijd rond met het idee om een congres te organiseren.

Een congres dat aansluit bij de identiteit van het Nederlands MediaNetwerk tegelijkertijd gaat over de centrale vraag in de media voor de komende jaren.

De vraag is vervolgens, wat is die centrale vraag?

 

Wij denken dat deze vraag is:

 

Hoe kunnen wij door de inzet van verschillende mediumtypen en samenwerking tussen verschillende mediapartijen komen tot succesvolle businessmodellen?

 

En wij komen dan uit op: Het Cross Media Congres.

Wij gaan dat organiseren in december dit jaar.

Op het congres gaan wij prijzen uitreiken aan:

  • De Cross Media Vrouw
  • De Cross Media Man
  • Het Cross Media Bedrijf
  • De Coss Media Case van het jaar

 

Beste netwerkleden, tot zover mijn update.

 

Ik wens u allen een fijn programma en aangenaam netwerken,

 

Dank u wel,

 

 

 

 

Weergaven: 44

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden