Nederlands MediaNetwerk

Bavaria wint komend jaar alle prijzen...

Het was tot nu toe maar behelpen met de commerciële communicatie rondom het WK. Aan het debiele energie shirt van
Nuon hoeven we niet veel woorden vuil te maken - snel door naar alle beestjes. Hier in Haarlem hebben wij de
Deka Markt, die een soort van bolletjes op pootjes met een handje eruit uitdelen - het
WK Handje wordt het genoemd. Een treurige
me too van de onooglijke
WK Gogo die
C1000 uitdeelt - begeleid door die afgrijselijke
Tieneke Schouten. Ik zou zeggen:
Jan Peter Balkendende weg - laten we ook bijltjesdag houden in de reclame. We begraven
Cora van Mora, geven
Tieneke Schouten en
Martine Bijl een levenslang televisieverbod. Liever ook geen
Frans Bauer meer in reclame. En wat mij betreft mag de
Gewone Nederlander van
Albert Heijn ook op sabbatical - zijn ingeblikte jovialiteit begint me op de zenuwen te werken. Zijn we in marketing communicatie collectief aan het vergrijzen of sprankelt er ergens nog jong talent? En dan de WK campagne van
Albert Heijn. Wat slecht! Het allerbeste wat AH en adviseurs konden verzinnen was het
Beesie. Wat een treurige vertoning. Een
Wuppie maar dan nog lelijker. Tien miljoen Beesies heeft Albert Heijn uitgedeeld. Dat moet een understatement zijn. Opgedrongen, lijk mij meer. Mijn twee zoontjes van 8 gingen afgelopen zaterdag mee boodschappen doen bij Albert Heijn: "En willen jullie een Beesie?" "Ehhh... nee, dank u. Heeft u geen voetbalplaatjes? Liefst Messi, anders Drogba of desnoods Honda." Een gemiste kans van astonomische proporties. Ook bij
Heineken is de creatieve pijp volledig leeg. Wat hebben ze ook al weer verzonnen, een hele ingewikkelde Afrikaanse helm geloof ik. Extreem niet leuk. Wel goed is de reclame van
ING. Mooie commercial, snel gemonteerd en vooral: hele goede muziek. Gaat lang mee maar zou nog veel leuker kunnen. Als je dan toch een fortuin uitgeeft aan productie en media, waarom maak je dan niet tien varianten met al het beeld dat je toch al hebt geschoten. Dan valt bij de zesde keer kijken zo'n oranje leeuw opeens uit een boom. Maak het een boeiend schouwspel. Zoek de verschillen! Maak er een prijsvraag van. Een op de 25 commercials is anders. Zoek het verschil en je wint een reis naar het Kruger Park! Heel Nederland aan de buis gekluisterd. Allemaal prachtig... en dan nu
Bavaria. Nog nooit genereerde het uitdelen van een paar zo goed als merkloze oranje jurkjes aan een paar blonde meiden zoveel media exposure. Hulde, hulde, hulde. Bavaria is de koning van dit WK. Ik zou zeggen: komend jaar maar een beetje voorzichtig doen met het insturen voor communicatieprijzen want je moet ze dan ook de tijd voor vinden om ze allemaal op te gaan ophalen.

Weergaven: 106

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Renzo Verwer op 18 Juni 2010 op 8.15
erg knap. Voor bier dat ik dus echt niet drink en heel veel mensen niet. NIet te drinken nl. Zouden ze ook iets aan kunnen doen, naast dat gedoemet die jurken: een goed product maken. Ipv een slecht product. dan straal je ook iets uit. echt

O ikvergat iets. in het moderne leven gaat het mensen niet om inhoud. Ze eten stront als ze daarmee trendy zijn.

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden