Nederlands MediaNetwerk

Beursgenoteerde detacheerder in de bres voor reputatie financieel specialisten

Veel financieel specialisten in Nederland zijn de afgelopen twee weken spontaan verrast met een knuffel van leden van een geheim knuffelteam. Onder het motto ‘We love Finance’ konden de specialisten rekenen op een ‘free hug’. De tot vandaag anoniem gebleven initiatiefnemer, Brunel Finance, bedacht de actie om financieel specialisten in deze onzekere tijd een hart onder de riem te steken. Onderzoek, uitgevoerd door Valuewait in opdracht van Brunel, bevestigt de noodzaak van de actie. Onder druk Volgens het beursgenoteerde Brunel komt de reputatie van het financiële vak mogelijk onder druk te staan door de negatief gestemde berichtgeving rondom financiële thema's. “Juist in deze tijd zijn de cijfers heel belangrijk. Als bemiddelaar in hoogopgeleide specialisten, merken wij dat veel kandidaten voor financiële functies niet meer met trots over het vak praten. Daarom willen we een positief tegengeluid laten horen. Tijd om de hard werkende financiële mannen en vrouwen een hart onder de riem te steken, juist nu.”, legt directeur Jeroen Ekkel uit.
Onderzoek Uit onderzoek van Valuewait onder 1243 respondenten, blijkt dat maar liefst 85% van de Nederlanders twijfelt aan de integriteit van financieel specialisten. Van alle ondervraagden koppelt driekwart de negatieve berichtgeving over financiële thema’s direct aan het imago van de financieel specialist. Dit terwijl maar liefst 97% van de mensen juiste financiële berichtgeving van belang acht voor het goed functioneren van de economie. Uit afgenomen straatinterviews door de We-love-Finance-teams wordt dat negatieve beeld dat mensen over financieel specialisten hebben bevestigd. "En dat is niet goed, want we hebben de komende jaren veel goede mensen nodig", aldus Ekkel.
Talent “Dat 97% van de respondenten onderkent dat betrouwbare cijfers belangrijk zijn voor onze economie, zowel in het bedrijfsleven als bij de overheid, benadrukt dat vakmensen essentieel zijn”, vervolgt Ekkel. “Mede gezien de vergrijzing hoop ik dat het prachtige financiële vak zijn aantrekkingskracht behoudt en de instroom aan universiteiten en hogescholen op peil blijft, zodat we voldoende talent beschikbaar houden.’’ De actie is nog twee weken te steunen en te volgen via de website
www.wijhoudenvanfinance.nl en via de netwerkwebsite LinkedIn.

Weergaven: 126

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Themelis Cuiper op 14 Februari 2011 op 9.30

Beursgenoteerde detacheerder goes Social Media and PR 2.0

Reputatie Management en voer voor Sociologen.

 

Geweldig mooi voorbeeld van een PR actie waarbij veel Social Media kanalen

gebruikt zijn en van  de psychologie die erin gebruikt is.

En toch zint het mij persoonlijk niet helemaal als ik kijk naar de keuze van het canvas

en de toon die de muziek zet.

 

Ik heb respect voor de uitvoering en de inventiviteit, Ik had graag

aan zo een opdracht meegewerkt want, met een beetje buget, is dit een leuke uitdaging om

heel Nederland op z'n kop te zetten voor een jaar lang.

 

Deze Social Media aktie is gelukt op basis van coveridge,

de verdeling van het bericht, over Nederlandse publiek te Googelen websites, er is een

knuffel gegeven door een paar mooie jonge meisjes aan financiele specialisten.

Dat 'kopt er altijd wel in' bij het Nederlandse publiek. afgunst voor mooie auto's en

vrouwen,  laten we die financieel specialist maar eens een bot toewerpen als blijk

van waardering, de volgende aktie is nerd zoekt vrouw of een PR stunt waar de financieel

specialist een hete wasbeurt krijgt aangeboden van zijn auto.

Lees de vorige zin terug -zijn auto- en U begrijpt dat U zelf een dirty mind heeft en dat is normaal.

Jazeker de gebruikte hefboom is: tribe gedrag,  voer voor sociologen.

 

Wat was de opdracht en het doel voor de Reclamemaker, de PR, de Social Media Expert  ?

Wat was de suggestie, de beeldvorming, de imagobuilding voor de financiele specialist ?

hoogopgeleide specialisten  voor financiële functies die met meer trots over het vak praten ?

 

--  Toen de ringtone afging zou het volgende gesprek kunnen hebben plaatsgevonden;

 " Ja we hebben die opdracht van dat buro om boekhouders van

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden