Nederlands MediaNetwerk

Beursgenoteerde detacheerder in de bres voor reputatie financieel specialisten

Veel financieel specialisten in Nederland zijn de afgelopen twee weken spontaan verrast met een knuffel van leden van een geheim knuffelteam. Onder het motto ‘We love Finance’ konden de specialisten rekenen op een ‘free hug’. De tot vandaag anoniem gebleven initiatiefnemer, Brunel Finance, bedacht de actie om financieel specialisten in deze onzekere tijd een hart onder de riem te steken. Onderzoek, uitgevoerd door Valuewait in opdracht van Brunel, bevestigt de noodzaak van de actie. Onder druk Volgens het beursgenoteerde Brunel komt de reputatie van het financiële vak mogelijk onder druk te staan door de negatief gestemde berichtgeving rondom financiële thema's. “Juist in deze tijd zijn de cijfers heel belangrijk. Als bemiddelaar in hoogopgeleide specialisten, merken wij dat veel kandidaten voor financiële functies niet meer met trots over het vak praten. Daarom willen we een positief tegengeluid laten horen. Tijd om de hard werkende financiële mannen en vrouwen een hart onder de riem te steken, juist nu.”, legt directeur Jeroen Ekkel uit.
Onderzoek Uit onderzoek van Valuewait onder 1243 respondenten, blijkt dat maar liefst 85% van de Nederlanders twijfelt aan de integriteit van financieel specialisten. Van alle ondervraagden koppelt driekwart de negatieve berichtgeving over financiële thema’s direct aan het imago van de financieel specialist. Dit terwijl maar liefst 97% van de mensen juiste financiële berichtgeving van belang acht voor het goed functioneren van de economie. Uit afgenomen straatinterviews door de We-love-Finance-teams wordt dat negatieve beeld dat mensen over financieel specialisten hebben bevestigd. "En dat is niet goed, want we hebben de komende jaren veel goede mensen nodig", aldus Ekkel.
Talent “Dat 97% van de respondenten onderkent dat betrouwbare cijfers belangrijk zijn voor onze economie, zowel in het bedrijfsleven als bij de overheid, benadrukt dat vakmensen essentieel zijn”, vervolgt Ekkel. “Mede gezien de vergrijzing hoop ik dat het prachtige financiële vak zijn aantrekkingskracht behoudt en de instroom aan universiteiten en hogescholen op peil blijft, zodat we voldoende talent beschikbaar houden.’’ De actie is nog twee weken te steunen en te volgen via de website
www.wijhoudenvanfinance.nl en via de netwerkwebsite LinkedIn.

Weergaven: 133

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Themelis Cuiper op 14 Februari 2011 op 9.30

Beursgenoteerde detacheerder goes Social Media and PR 2.0

Reputatie Management en voer voor Sociologen.

 

Geweldig mooi voorbeeld van een PR actie waarbij veel Social Media kanalen

gebruikt zijn en van  de psychologie die erin gebruikt is.

En toch zint het mij persoonlijk niet helemaal als ik kijk naar de keuze van het canvas

en de toon die de muziek zet.

 

Ik heb respect voor de uitvoering en de inventiviteit, Ik had graag

aan zo een opdracht meegewerkt want, met een beetje buget, is dit een leuke uitdaging om

heel Nederland op z'n kop te zetten voor een jaar lang.

 

Deze Social Media aktie is gelukt op basis van coveridge,

de verdeling van het bericht, over Nederlandse publiek te Googelen websites, er is een

knuffel gegeven door een paar mooie jonge meisjes aan financiele specialisten.

Dat 'kopt er altijd wel in' bij het Nederlandse publiek. afgunst voor mooie auto's en

vrouwen,  laten we die financieel specialist maar eens een bot toewerpen als blijk

van waardering, de volgende aktie is nerd zoekt vrouw of een PR stunt waar de financieel

specialist een hete wasbeurt krijgt aangeboden van zijn auto.

Lees de vorige zin terug -zijn auto- en U begrijpt dat U zelf een dirty mind heeft en dat is normaal.

Jazeker de gebruikte hefboom is: tribe gedrag,  voer voor sociologen.

 

Wat was de opdracht en het doel voor de Reclamemaker, de PR, de Social Media Expert  ?

Wat was de suggestie, de beeldvorming, de imagobuilding voor de financiele specialist ?

hoogopgeleide specialisten  voor financiële functies die met meer trots over het vak praten ?

 

--  Toen de ringtone afging zou het volgende gesprek kunnen hebben plaatsgevonden;

 " Ja we hebben die opdracht van dat buro om boekhouders van

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden