Nederlands MediaNetwerk

Zijn enige claim to fame is de valse nicht uithangen

Gaat er een belletje rinkelen bij de naam Bastiaan van Schaik? Dat moet dan wel een bél zijn, want Van Schaik is nogal eh... aan de vette kant. Niet aardig om te zeggen? Nee, inderdaad niet. En dat zou ik ook nooit gedaan hebben, als Bolle Basje niet zelf als jurylid van Benelux' Next Top Model de beeldschone, slanke Rosalinda als 'te dik' bestempelde. Volgens Bolle Basje zou zij een prima size plus model kunnen worden.
Ik weet niet wat anderen zouden doen als hun dochter daar voor het oog van de camera door zo'n volgevreten modenicht tot op het bot zou worden beledigd, maar persoonlijk zou ik hem dat vieze baardje van zijn kin rukken en het hem laten doorslikken.
Want waar gaat het nou eigenlijk om? Niet om mooie, jonge meiden te leren hoe ze model kunnen worden – of misschien toch maar niet, zo leuk is dat nou ook weer niet – nee, het gaat erom om kijkcijfers te behalen. En die haal je, zoals we inmiddels allemaal weten, niet door lief, aardig en opbouwend te zijn, maar door kwetsbare jonge mensen tot tranen toe te beledigen. En valt er niets te beledigen omdat zo'n meissie gewoon al beeldschoon ís met haar maatje 36, dan verklaren we en plein public maatje 36 tot maatje olifant en gaan we voor de 34. Of liever nog: de 32.
Size plus! Hoe haalt zo'n vent het in zijn hoofd?! Zeker te goed naar Karl Lagerfeld geluisterd, ook al zo'n enge modemutant. Die reageerde op het besluit van het Duitse blad Brigitte om voortaan alleen nog maar 'gezonde' modellen te gebruiken, op zijn allervalsenichterigst: "Dat zijn vette vrouwen die alleen maar met een zak chips naar de tv kijken. Daar maak ik geen kleren voor..."
Lagerfeld was zelf jarenlang te vet voor woorden – zo vet dat-ie altijd een waaier bij zich droeg om zijn zweetdruppels weg te wapperen – maar is door een kz-diëet afgevallen tot letterlijk een schim van zichzelf. 'Net zo'n poppetje uit Thunderbirds' zei een collega van mij ooit heel raak en zo is het.
Maar waar Lagerfeld in elk geval nog iets kán – hij maakt best mooie jurkjes – zijn er voor Bolle Basje weinig verzachtende omstandigheden aan te voeren. Zijn enige claim to fame is de valse nicht uithangen en het moet gezegd: dat doet-ie goed. Zo goed dat de anti Bastiaan van Schaikhyves (http://antibastiaanvschaik.hyves.nl) van de site is gehaald.
Want anderen beledigen, dat is ok. Maar Bolle Basje in de maling nemen – no way! Zielig.

Alexandra Besuijen

Weergaven: 39

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Mark de Weerd: Improve Digital gaat concurrentie aan met Google, Apple, Facebook en Amazon

Per augustus 2018 nam Mark de Weerd het stokje over van collega Angela Pellaupessy als Country Manager Benelux bij Improve Digital. “Ik zal in hoofdlijnen dezelfde koers blijven varen. De grootste uitdaging die ik zie is het verder bouwen aan een intensieve samenwerking om de concurrentie aan te gaan tegen grootmachten als Google en Facebook”

[Interview] Peter de Mönnink: Talpa Network moet het beste mediabedrijf van Nederland worden

Peter de Mönnink heeft grootse plannen met Talpa Network, waarvan hij eind 2018 CEO werd. Met name SBS6 krijgt vollop zijn aandacht, evenals lineaire televisie en het werken met influencers. Wij spreken hem over het medialandschap en Talpa Network anno 2019

[Interview] Jeroen Huijsdens: Het is ongekend wat we in de film- en bioscoopwereld meemaken

In de filmbranche kunnen ze al jaren niet meer om Jeroen Huijsdens heen. Hij is succesvol filmredacteur en content creator, sinds de start betrokken bij het platform Holland Film Nieuws en oprichter van Filmdepot.nl. Wij spreken hem over bijna dertig jaar werken in de filmsector, over de standvastige Grand Old Lady of Cinema en over welke films we de eerste twee maanden van 2019 niet mogen missen

[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Nagtegaal over Unless

Sander Nagtegaal is CEO van Unless.com en loopt al een tijdje mee in de Amsterdamse startupscene. Hij begon bij de startup Albumprinter, nu beter bekend onder de naam Albelli

[Interview] Boaz Shkolnik: TMG kiest niet meer exclusief voor één specifieke SSP

Telegraaf Media Groep ontsluit sinds kort zijn gehele inventory voor display- en onlinevideo-advertenties via Google Ad Manager en combineert dit met een header bidding-opzet. Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden op gebied van formaat en data-proposities. Wij spreken met Boaz Shkolnik, hoofd Programmatic & Technology bij TMG

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Machiel Verkuyl: Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA

Als er één merk is waar ik al heel mijn leven een zwak voor heb is het HEMA. Het brengt veel van waar ik van hou bij elkaar: retail, sterk merk, oer Hollands en een eigenheid die onnavolgbaar sterk is binnen onze cultuur

[Column] Folkert Langeveld: Marketeer, weet je wat je niet weet

Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze weten (known knowns). Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze niet weten (known unknowns). En er zijn dingen waarvan we niet weten dat we ze niet weten (unknown unknowns).

[Column] Niels Bruinsma (Abovo) over het radiolandschap

De afname van de luistertijd (contacten) is het grootste probleem van het mediumtype radio en niet de afname van het aantal personen (bereik). Het welslagen van een radiocampagne draait namelijk net als bij alle andere mediumtypen om de verhouding tussen bereik en contacten

[Column] Joris Garritsen - MediaCom: Programmatic Advertising in 2019

In de periode 2012 tot 2018 groeide programmatic spends met 289 procent. Van 75 miljoen euro naar geschat 292 miljoen euro

[Column] Marco Ruivenkamp - SpotX: Programmatic Advertising in 2019

In 2019 gaan we ons op veel verschillende onderdelen focussen. Van transparantie en controle als hoogste prioriteit naar nog betere targeting en gepersonaliseerde ad-experience

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden