Nederlands MediaNetwerk

Zijn enige claim to fame is de valse nicht uithangen

Gaat er een belletje rinkelen bij de naam Bastiaan van Schaik? Dat moet dan wel een bél zijn, want Van Schaik is nogal eh... aan de vette kant. Niet aardig om te zeggen? Nee, inderdaad niet. En dat zou ik ook nooit gedaan hebben, als Bolle Basje niet zelf als jurylid van Benelux' Next Top Model de beeldschone, slanke Rosalinda als 'te dik' bestempelde. Volgens Bolle Basje zou zij een prima size plus model kunnen worden.
Ik weet niet wat anderen zouden doen als hun dochter daar voor het oog van de camera door zo'n volgevreten modenicht tot op het bot zou worden beledigd, maar persoonlijk zou ik hem dat vieze baardje van zijn kin rukken en het hem laten doorslikken.
Want waar gaat het nou eigenlijk om? Niet om mooie, jonge meiden te leren hoe ze model kunnen worden – of misschien toch maar niet, zo leuk is dat nou ook weer niet – nee, het gaat erom om kijkcijfers te behalen. En die haal je, zoals we inmiddels allemaal weten, niet door lief, aardig en opbouwend te zijn, maar door kwetsbare jonge mensen tot tranen toe te beledigen. En valt er niets te beledigen omdat zo'n meissie gewoon al beeldschoon ís met haar maatje 36, dan verklaren we en plein public maatje 36 tot maatje olifant en gaan we voor de 34. Of liever nog: de 32.
Size plus! Hoe haalt zo'n vent het in zijn hoofd?! Zeker te goed naar Karl Lagerfeld geluisterd, ook al zo'n enge modemutant. Die reageerde op het besluit van het Duitse blad Brigitte om voortaan alleen nog maar 'gezonde' modellen te gebruiken, op zijn allervalsenichterigst: "Dat zijn vette vrouwen die alleen maar met een zak chips naar de tv kijken. Daar maak ik geen kleren voor..."
Lagerfeld was zelf jarenlang te vet voor woorden – zo vet dat-ie altijd een waaier bij zich droeg om zijn zweetdruppels weg te wapperen – maar is door een kz-diëet afgevallen tot letterlijk een schim van zichzelf. 'Net zo'n poppetje uit Thunderbirds' zei een collega van mij ooit heel raak en zo is het.
Maar waar Lagerfeld in elk geval nog iets kán – hij maakt best mooie jurkjes – zijn er voor Bolle Basje weinig verzachtende omstandigheden aan te voeren. Zijn enige claim to fame is de valse nicht uithangen en het moet gezegd: dat doet-ie goed. Zo goed dat de anti Bastiaan van Schaikhyves (http://antibastiaanvschaik.hyves.nl) van de site is gehaald.
Want anderen beledigen, dat is ok. Maar Bolle Basje in de maling nemen – no way! Zielig.

Alexandra Besuijen

Weergaven: 45

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startups] Carla Verwijmeren en Karin Wekema over Smartvoices

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Carla Verwijmeren en Karin Wekema, founders van Smartvoices.

[Interview] Lisette van Eijk (hoofdredacteur VICE Benelux): De scheidslijn tussen branded en redactionele content is altijd duidelijk

Ze begon er als stagiair op de redactie, was er contentmanager, Managing Editor en interim hoofdredacteur. Sinds december 2018 is Lisette van Eijk aangesteld als hoofdredacteur van VICE Benelux. We spreken met haar over haar eerste maanden als beleidsmaker

[Nederlands MediaNetwerk TV] Thomas Hendriks over DFFRNT Media

Thomas Hendriks is senior creative bij DFFRNT Media. Hij werkt er sinds een klein jaar, een periode waarin het bedrijf is gegroeid met een twintigtal nieuwe medewerkers

[Startups] Amran Hardan over Dyseno Studio

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Amran Hardan, CEO van Dyseno Studio

[Startups] Phoebe Ohayon over Voice Branding

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Phoebe Ohayon, mede-oprichter van Voice Branding

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen

Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen

[Forum] Bart Kleijn De toekomst van de folder

Geen reden tot paniek. De folder is nog een lang leven beschoren. Ondanks de introductie van de ja/ja-sticker blijft de folder over het geheel genomen een waardevol en krachtig middel voor merk- en productcommunicatie

[Column] Bob Goulooze: Michael, Bill & OJ

Ik snap het bijltjesgedrag van de media in deze niet. Wat heeft het voor zin een dode verknipte superster opnieuw in een kwaad daglicht te stellen?

[Column] Ronja Slierendrecht: Video voor iedereen?

De tijd waarin YouTube alleen iets was voor de Enzo Knol’s en beautybloggers van deze wereld, is voorbij. Je kunt het zo gek niet verzinnen of er wordt gevlogd, gefilmd of ge-unboxed. Er ontstaan ware niches en communities die anders misschien nooit waren ontstaan. Mooi. Toch denk ik dat video niet voor iedereen een geschikt (marketing)middel is

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi cringe!, wat is Klarna? en gezellig met Volkswagen

Ik weet dat OPVALLEN tegenwoordig misschien wel belangrijker is dan ooit, maar het is en blijft een randvoorwaarde. Een heel belangrijke randvoorwaarde, maar voor Klarna blijkbaar zó belangrijk dat ze alle andere elementen zijn vergeten

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden