Nederlands MediaNetwerk

Zijn enige claim to fame is de valse nicht uithangen

Gaat er een belletje rinkelen bij de naam Bastiaan van Schaik? Dat moet dan wel een bél zijn, want Van Schaik is nogal eh... aan de vette kant. Niet aardig om te zeggen? Nee, inderdaad niet. En dat zou ik ook nooit gedaan hebben, als Bolle Basje niet zelf als jurylid van Benelux' Next Top Model de beeldschone, slanke Rosalinda als 'te dik' bestempelde. Volgens Bolle Basje zou zij een prima size plus model kunnen worden.
Ik weet niet wat anderen zouden doen als hun dochter daar voor het oog van de camera door zo'n volgevreten modenicht tot op het bot zou worden beledigd, maar persoonlijk zou ik hem dat vieze baardje van zijn kin rukken en het hem laten doorslikken.
Want waar gaat het nou eigenlijk om? Niet om mooie, jonge meiden te leren hoe ze model kunnen worden – of misschien toch maar niet, zo leuk is dat nou ook weer niet – nee, het gaat erom om kijkcijfers te behalen. En die haal je, zoals we inmiddels allemaal weten, niet door lief, aardig en opbouwend te zijn, maar door kwetsbare jonge mensen tot tranen toe te beledigen. En valt er niets te beledigen omdat zo'n meissie gewoon al beeldschoon ís met haar maatje 36, dan verklaren we en plein public maatje 36 tot maatje olifant en gaan we voor de 34. Of liever nog: de 32.
Size plus! Hoe haalt zo'n vent het in zijn hoofd?! Zeker te goed naar Karl Lagerfeld geluisterd, ook al zo'n enge modemutant. Die reageerde op het besluit van het Duitse blad Brigitte om voortaan alleen nog maar 'gezonde' modellen te gebruiken, op zijn allervalsenichterigst: "Dat zijn vette vrouwen die alleen maar met een zak chips naar de tv kijken. Daar maak ik geen kleren voor..."
Lagerfeld was zelf jarenlang te vet voor woorden – zo vet dat-ie altijd een waaier bij zich droeg om zijn zweetdruppels weg te wapperen – maar is door een kz-diëet afgevallen tot letterlijk een schim van zichzelf. 'Net zo'n poppetje uit Thunderbirds' zei een collega van mij ooit heel raak en zo is het.
Maar waar Lagerfeld in elk geval nog iets kán – hij maakt best mooie jurkjes – zijn er voor Bolle Basje weinig verzachtende omstandigheden aan te voeren. Zijn enige claim to fame is de valse nicht uithangen en het moet gezegd: dat doet-ie goed. Zo goed dat de anti Bastiaan van Schaikhyves (http://antibastiaanvschaik.hyves.nl) van de site is gehaald.
Want anderen beledigen, dat is ok. Maar Bolle Basje in de maling nemen – no way! Zielig.

Alexandra Besuijen

Weergaven: 33

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Aldo Breed over zijn deelname aan de Media Rally 2018

Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Aldo Breed rijdt mee met het Kiesjefolders.nl team. Wij spreken hem

[Interview] Martin van Epen over de Media Rally

Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Martin van Epen neemt deel met het Windowsketch team. Wij bellen hem

[Interview] Jelle Kolleman over zijn deelname aan de Media Rally 2018

Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jelle Kolleman rijdt mee met het MADE.FOR.DIGITAL team. Wij bellen hem

[Interview] Jan Slagter: De publieke omroep is er niet alleen voor de grachtengordel

Na 16 jaar MAX is omroepdirecteur Jan Slagter gepokt en gemazeld in het bereiken van de Nederlandse ouderen, maar ook in het incasseren van plan-na-plan van een grillige overheid. Het leverde hem de 45e plek op in DeMedia100 2018

[Interview] Gerrit Reinders over de deelname aan de Media Rally 2018

Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Gerrit Reinders neemt deel met het Adcombi team. Wij bellen hem

Dag Gerrit, kun jij Adcombi introduceren?

Adcombi maakt local advertising schaalbaar, dynamisch en zorgt op die manier…

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Femke Leemeijer: Baas in eigen bubbel!

Martijn van Dam, laat mij met je algoritmes met rust en koers liever op een Nederlandse mediawereld waarin de NPO geen oneerlijke concurrent meer is van de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek in dit land

[Column] Folkert Langeveld (MediaCom): Voice marketing is dood!

We houden van de hypes, maar we houden minstens zoveel van het doodverklaren. Tv is al jaren dood, radio stervende. E-mailmarketing ligt six feet under en de laatste tijd doen vooral influencers het goed in de doodverklaringen. Hoe het gaat met Facebook? Dood dus

[Column] Sietse Pots: Multinationals, was met de fiets gegaan

Hoe pijnlijk een foto een beeld kan bevestigen, bleek toen ik vanochtend de Volkskrant opensloeg. Het geblindeerde busje vol topmannen van multinationals, gefotografeerd vanachter de hekken en tussen de bosschages rondom

[Column] Mandy van der Wal: Verkering

De afgelopen weken hebben we behoorlijk veel dates gehad, met RTL én met Talpa. Deze afspraakjes verliepen goed en beide partijen delen onze mening dat we de consument centraal moeten stellen en voor hen met de juiste oplossing moeten komen. Inmiddels hebben wij snuffelverkering met RTL en Talpa

[Column] Michiel Veugelers: Succes gegarandeerd met een Cinematic Universe. Toch?

Je laatste film vermarkten gaat een stuk makkelijker door die te koppelen aan voorgaande successen in een Cinematic Universe. Het gaat alleen niet altijd goed

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden