Nederlands MediaNetwerk

Zijn enige claim to fame is de valse nicht uithangen

Gaat er een belletje rinkelen bij de naam Bastiaan van Schaik? Dat moet dan wel een bél zijn, want Van Schaik is nogal eh... aan de vette kant. Niet aardig om te zeggen? Nee, inderdaad niet. En dat zou ik ook nooit gedaan hebben, als Bolle Basje niet zelf als jurylid van Benelux' Next Top Model de beeldschone, slanke Rosalinda als 'te dik' bestempelde. Volgens Bolle Basje zou zij een prima size plus model kunnen worden.
Ik weet niet wat anderen zouden doen als hun dochter daar voor het oog van de camera door zo'n volgevreten modenicht tot op het bot zou worden beledigd, maar persoonlijk zou ik hem dat vieze baardje van zijn kin rukken en het hem laten doorslikken.
Want waar gaat het nou eigenlijk om? Niet om mooie, jonge meiden te leren hoe ze model kunnen worden – of misschien toch maar niet, zo leuk is dat nou ook weer niet – nee, het gaat erom om kijkcijfers te behalen. En die haal je, zoals we inmiddels allemaal weten, niet door lief, aardig en opbouwend te zijn, maar door kwetsbare jonge mensen tot tranen toe te beledigen. En valt er niets te beledigen omdat zo'n meissie gewoon al beeldschoon ís met haar maatje 36, dan verklaren we en plein public maatje 36 tot maatje olifant en gaan we voor de 34. Of liever nog: de 32.
Size plus! Hoe haalt zo'n vent het in zijn hoofd?! Zeker te goed naar Karl Lagerfeld geluisterd, ook al zo'n enge modemutant. Die reageerde op het besluit van het Duitse blad Brigitte om voortaan alleen nog maar 'gezonde' modellen te gebruiken, op zijn allervalsenichterigst: "Dat zijn vette vrouwen die alleen maar met een zak chips naar de tv kijken. Daar maak ik geen kleren voor..."
Lagerfeld was zelf jarenlang te vet voor woorden – zo vet dat-ie altijd een waaier bij zich droeg om zijn zweetdruppels weg te wapperen – maar is door een kz-diëet afgevallen tot letterlijk een schim van zichzelf. 'Net zo'n poppetje uit Thunderbirds' zei een collega van mij ooit heel raak en zo is het.
Maar waar Lagerfeld in elk geval nog iets kán – hij maakt best mooie jurkjes – zijn er voor Bolle Basje weinig verzachtende omstandigheden aan te voeren. Zijn enige claim to fame is de valse nicht uithangen en het moet gezegd: dat doet-ie goed. Zo goed dat de anti Bastiaan van Schaikhyves (http://antibastiaanvschaik.hyves.nl) van de site is gehaald.
Want anderen beledigen, dat is ok. Maar Bolle Basje in de maling nemen – no way! Zielig.

Alexandra Besuijen

Weergaven: 63

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Erwin Fisser: De ellende van de eerste zijn

We kennen de Wright Brothers als uitvinders van het moderne vliegtuig, niet Henri Giffard die al 50 jaar eerder met een gemotoriseerd toestel vloog. We kennen allemaal David Bowie, veel minder mensen kennen Captain Beefheart

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden