Nederlands MediaNetwerk

By the Grape Magazine vanaf 20 april verkrijgbaar en binnenkort voor de iPad



Wijn zit sterk in de lift in Nederland. Voor veel mensen is wijn onderdeel van hun lifestyle en is een goede maaltijd niet meer compleet zonder een goed glas wijn. Maar
tegelijkertijd wordt er vaak zo móeilijk gedaan over wijn. Daarom is er nu By the Grape Magazine. Een blad dat
overloopt van de liefde voor wijn, maar tegelijkertijd een laagdrempelige leidraad is voor wie meer wil weten over wijn. Een blad om lekker doorheen te bladeren, laagdrempelig, zonder opsmuk, poespas of blabla. Met als leuke extra dat By the Grape Magazine ook voor de
iPad beschikbaar zal komen.


Eigenzinnig

In By the Grape Magazine is elk nummer iemand anders de baas. In de eerste editie is dat de eigenzinnige columnist en wijnkenner Nicolaas Klei, bekend van onder andere de Supermarktwijngids. Hij neemt je mee langs saxofoniste Candy Dulfer, lekker-eten-specialiste Sylvia Witteman, langs omfietsadresjes voor de beste wijn, langs Filemon Wesselink, Onno Kleyn, Loethe Olthuis en Janneke Vreugdenhil. Allemaal echte wijnliefhebbers, die hun verhaal over wijn niet ingewikkelder maken dan het is. Ronald Giphart, die als een van de eerste het
magazine heeft ontvangen, is erg enthousiast over het nieuwe magazine:
"By the Grape is
het
eerste tijdschrift waar ik echt dorst van kreeg."


Wat kun je verder verwachten?

In de eerste editie legt By the Grape 250 wijnwebwinkels langs de meetlat en wordt het je gemakkelijk gemaakt met de wijnwebwinkel top 5. Wijnjournaliste Mariëlla Beukers duikt voor By the Grape in de wijngeschiedenis van Amsterdam en je kunt een wijnreis winnen voor vier
personen. Het magazine presenteert ook de beste fiets om wijn mee te vervoeren, inclusief fietstassen waar wijndozen naadloos in passen. En zoals het ‘een zichzelf respecterend blad betaamt’ heeft ook By the Grape een horoscoop. Maar dan wel over wijn natuurlijk. Welke wijn past bij jouw sterrenbeeld?


Fotografie
By the Grape Magazine
legt naast mooie, herkenbare verhalen over wijn ook de nadruk op goede fotografie: foto’s waar je dorst van krijgt! Verder bevat het magazine vaste rubrieken met onder andere recepten, wijntips, reizen, nieuws uit de wijnwereld en tafelmanieren.


iPad-versie

Dat By the Grape Magazine er is gekomen, mag eigenlijk al tegendraads worden genoemd. Terwijl de kranten kleiner worden en ‘het’ steeds meer gebeurt op internet, legde By the Grape eigenlijk de omgekeerde route af. By the Grape is namelijk begonnen als webportal over wijn,
op www.bythegrape.com. “Maar waar internet zich leent voor kort & hevig en direct to the point, biedt het magazine ruimte om meer de diepte in te gaan”, zegt Derrick Neleman, de drijvende kracht achter By the Grape. “Uit de reacties op onze website merkten we dat daar behoefte aan is. Daar waar andere wijnbladen zich richten op wijnkenners, spreken wij levensgenieters aan en bieden we interessante interviews en laagdrempelige informatie over wijnen”, vervolgt Neleman. Om de voordelen van beide werelden optimaal te benutten verschijnt By the Grape Magazine deze zomer tevens als e-magazine op de iPad. Als een van de eerste magazines in Nederland profiteert het van de interactieve mogelijkheden van dit digitale medium. Zo is er binnenkort videocontent te bekijken in de digitale versie van het magazine en worden allerhande multimediale toepassingen geïntegreerd.


Eerste editie
De eerste editie van By the Grape Magazine is 84 pagina’s dik, verschijnt op 20 april in een oplage van ongeveer 50.000 exemplaren. Het nieuwe wijnmagazine is te krijgen op 5000
verkooppunten, van Albert Heijn en Jumbo tot Ako en Bruna. Binnenkort ook beschikbaar voor de iPad.


Weergaven: 67

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland

Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit

The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project

[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm

Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox

Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers

Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden