Nederlands MediaNetwerk

By the Grape Magazine vanaf 20 april verkrijgbaar en binnenkort voor de iPad



Wijn zit sterk in de lift in Nederland. Voor veel mensen is wijn onderdeel van hun lifestyle en is een goede maaltijd niet meer compleet zonder een goed glas wijn. Maar
tegelijkertijd wordt er vaak zo móeilijk gedaan over wijn. Daarom is er nu By the Grape Magazine. Een blad dat
overloopt van de liefde voor wijn, maar tegelijkertijd een laagdrempelige leidraad is voor wie meer wil weten over wijn. Een blad om lekker doorheen te bladeren, laagdrempelig, zonder opsmuk, poespas of blabla. Met als leuke extra dat By the Grape Magazine ook voor de
iPad beschikbaar zal komen.


Eigenzinnig

In By the Grape Magazine is elk nummer iemand anders de baas. In de eerste editie is dat de eigenzinnige columnist en wijnkenner Nicolaas Klei, bekend van onder andere de Supermarktwijngids. Hij neemt je mee langs saxofoniste Candy Dulfer, lekker-eten-specialiste Sylvia Witteman, langs omfietsadresjes voor de beste wijn, langs Filemon Wesselink, Onno Kleyn, Loethe Olthuis en Janneke Vreugdenhil. Allemaal echte wijnliefhebbers, die hun verhaal over wijn niet ingewikkelder maken dan het is. Ronald Giphart, die als een van de eerste het
magazine heeft ontvangen, is erg enthousiast over het nieuwe magazine:
"By the Grape is
het
eerste tijdschrift waar ik echt dorst van kreeg."


Wat kun je verder verwachten?

In de eerste editie legt By the Grape 250 wijnwebwinkels langs de meetlat en wordt het je gemakkelijk gemaakt met de wijnwebwinkel top 5. Wijnjournaliste Mariëlla Beukers duikt voor By the Grape in de wijngeschiedenis van Amsterdam en je kunt een wijnreis winnen voor vier
personen. Het magazine presenteert ook de beste fiets om wijn mee te vervoeren, inclusief fietstassen waar wijndozen naadloos in passen. En zoals het ‘een zichzelf respecterend blad betaamt’ heeft ook By the Grape een horoscoop. Maar dan wel over wijn natuurlijk. Welke wijn past bij jouw sterrenbeeld?


Fotografie
By the Grape Magazine
legt naast mooie, herkenbare verhalen over wijn ook de nadruk op goede fotografie: foto’s waar je dorst van krijgt! Verder bevat het magazine vaste rubrieken met onder andere recepten, wijntips, reizen, nieuws uit de wijnwereld en tafelmanieren.


iPad-versie

Dat By the Grape Magazine er is gekomen, mag eigenlijk al tegendraads worden genoemd. Terwijl de kranten kleiner worden en ‘het’ steeds meer gebeurt op internet, legde By the Grape eigenlijk de omgekeerde route af. By the Grape is namelijk begonnen als webportal over wijn,
op www.bythegrape.com. “Maar waar internet zich leent voor kort & hevig en direct to the point, biedt het magazine ruimte om meer de diepte in te gaan”, zegt Derrick Neleman, de drijvende kracht achter By the Grape. “Uit de reacties op onze website merkten we dat daar behoefte aan is. Daar waar andere wijnbladen zich richten op wijnkenners, spreken wij levensgenieters aan en bieden we interessante interviews en laagdrempelige informatie over wijnen”, vervolgt Neleman. Om de voordelen van beide werelden optimaal te benutten verschijnt By the Grape Magazine deze zomer tevens als e-magazine op de iPad. Als een van de eerste magazines in Nederland profiteert het van de interactieve mogelijkheden van dit digitale medium. Zo is er binnenkort videocontent te bekijken in de digitale versie van het magazine en worden allerhande multimediale toepassingen geïntegreerd.


Eerste editie
De eerste editie van By the Grape Magazine is 84 pagina’s dik, verschijnt op 20 april in een oplage van ongeveer 50.000 exemplaren. Het nieuwe wijnmagazine is te krijgen op 5000
verkooppunten, van Albert Heijn en Jumbo tot Ako en Bruna. Binnenkort ook beschikbaar voor de iPad.


Weergaven: 89

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden