Nederlands MediaNetwerk

Column; “Draai niet in minachting jouw gelaat van de mensen af”

“In het Westen zijn ze blind geworden voor hun eigen manier van leven. Europa kijkt niet verder dan Europa. Ze hebben geen idee wat zich daarbuiten afspeelt.”

Tijdens een aflevering van ‘de weg naar het avondland’ is Jan Leijers in Egypte. Vorig jaar opgenomen, zondagavond 20.15u op Nederland 2 te zien. Waar hij laat zien hoe corrupt het land is, dat de mensen meer vrijheid willen. Mensen met een duidelijke mening. De laatste tijd kunnen we heel goed  zien hóe duidelijk.
Jan Leijers laat echter ook een andere kant zien; dat de vrouwen in Egypte net zoveel uitgeven aan hun uiterlijk dan de vrouwen in het Westen. Geloof me, dat is meer dan een paar centjes. Dat lang niet elke vrouw een probleem heeft met de Islamitische invloeden in de cultuur. En dat juist de vrouw met wie hij in gesprek is over haar boek ‘ik wil trouwen’, geen behoefte heeft aan een westerse manier van leven.

Terug naar Europa. Waar wordt getweet: “democratie is een christelijke hobby.” Door het nieuws over Egypte en Tunesië leeft ook dat onderwerp onder de mensen. Niet dat men veel weet of heel veel kan doen. Men praat erover. En dan voornamelijk over de zin van een democratie en het gevaar van de Islam. Of beter gezegd; de angst voor de Islam en de sharia. Dat democratie en Islam wél samengaan is als je het mij vraagt een open deur.
“O gelovigen, ga geen andere huizen binnen dan jullie eigen huizen, totdat jullie toestemming hebben gevraagd en de bewoners hebben begroet…..en wanneer jullie wordt gezegd, Ga terug, gan dan terug” (24:27-28)

Niet iedere gelovige hangt aan de sharia. En niet elke moslim denkt aan aanslagen. Lang niet iedere gelovige is hetzelfde. Ook voor een Christelijk gelovige geldt, de één lijkt niet op de andere. Er is lang en veel over geschreven, maar de angst blijft. Kennis kan angst wegnemen. Ik doe een voorzetje; de kop van dit bericht komt uit de Koran.(31:18)

Wat betreft corruptie; daar kunnen ze ook in Europa wat van! De leiders zijn erdruk mee. Maar verdwijnen? Lijkt me niet! Gebeurd overal.
En ja…voor wat honderdjes werk ik ook sneller. Insjallah.

To view this post in English clicke here

Weergaven: 37

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Unlock the three secrets of ecomm success in Asia

Three opportunities with a personal nudge from Jacco ter Schegget. “There are big commercial opportunities for brands in western society”, Jacco ter Schegget [CEO, Publicis Groupe Benelux] explains

Jeroen Verkroost: Over Obama's angst, Anti-Black Friday en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Fotokracht

“Een boek zegt meer dan duizend woorden”, hoorde ik een bekende cabaretier eens zeggen. “Da’s logisch”, zou een bekende voetballer hebben gezegd. De originele uitspraak heeft betrekking op een foto

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden