Nederlands MediaNetwerk

Consument kiest massaal voor Reclamefolder platform, een signaal voor marketeers

De trendlijn van gelezen folders op het Reclamefolder platform toont aan dat steeds meer consumenten kiezen voor online reclamefolders. Volgens Reclamefolder.nl blijft deze lijn stijgen omdat consumenten kiezen voor online gemak, naast de papieren variant. “Voor marketeers een signaal hierop in te spelen”, aldus Robin Streng, directeur Reclamefolder.nl.


Op het Reclamefolder platform las men in 2013 gedurende de maand mei zo’n 13,6 miljoen folders. Dit jaar werden in mei al 20 miljoen folders gelezen, een stijging van bijna 45%. Deze stijging is het gevolg van steeds meer consumenten die kiezen voor het Reclamefolder platform, waardoor ook meer retailers hun folder online willen plaatsen.

Fysiek daalt, online stijgt

Wekelijks worden 225 miljoen papieren folders huis aan huis bezorgd, maar er is een kentering gaande. De digitalisering kan marketeers niet snel genoeg gaan (bron: Intermediair.nl). De digitale folder wordt een belangrijk medium voor retailers. Het aantal folders dat fysiek wordt verspreid daalde in 2013 met 2%. Een reden is de toename van het aantal NEE-sticker-plakkers; elk jaar stijgt het NEE-sticker percentage met een procent. Ook het verspreidvolume per retailer daalt.
Uit onderzoek blijkt dat de fysieke folder gemiddeld 30% tot 40% wordt gelezen. Dat zijn bijna 4 miljard gelezen folders per jaar. Nu komen daar ook online gelezen folders bij.

Regie bij consument

De reden dat marketeers de online folder omarmen, is dat consumenten inmiddels hun favoriete folders vaak online bekijken. Dit doen zij op de website van retailers zelf, maar ook massaal op het populaire online folderplatform Reclamefolder.nl. De Reclamefolder app is goed is voor 92% van alle gelezen folders op het platform. Het succes van de Reclamefolder app is bewezen met inmiddels 1,3 miljoen downloads. Momenteel leest de consument hier maandelijks 20 miljoen folders, al ruim 6% van het fysieke foldervolume. De stijgende trendlijn impliceert dat dit percentage ook zal stijgen. Voor marketeers het bewijs dat de consument zelf op zoek gaat naar hun digitale folder en zo de regie in handen heeft.

Vernieuwingen

Robin Streng vertelt dat de consument nu zelf kiest welke folders zij willen inzien. “Daarom blijven wij de Reclamefolder app continu vernieuwen. Vandaag lanceren wij een compleet vernieuwde versie met nieuwe functionaliteiten. De veranderingen zijn gericht op het gemak voor de gebruiker. De zoekfunctie is verbeterd en men klikt vanuit de folder nu nog gemakkelijker door naar de webshop van de retailer. Ook kiest men zelf welke folders zij willen zien, bijvoorbeeld door hun huidige locatie in te stellen en favoriete winkels aan te vinken. Handig voor de retailers in die buurt.” Door de vernieuwde functionaliteiten wordt het mogelijk voor retailers te targetten op specifieke gebieden. Zo wordt het platform de plek waar retailer en consument elkaar op de juiste plek en het juiste moment treffen.
www.reclamefolder.nl/folder-online

Weergaven: 90

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden