Nederlands MediaNetwerk

Een enorme krulsnor vult mijn beeld. Lichtelijk uit het veld geslagen dwalen mijn ogen af naar de kleding van De Snor. Geen dertien-in-een-dozijn krijtstreepje, maar nog veel meer snorren sieren het pak van de man op het podium voor me. Jeffrey ‘Jam’ McGuire is manager of Community Affairs bij Acquia en vertelt aanstekelijk over hoe de online belevingsfactor verhoogd moet worden door content, community en commerce te digitaliseren.

Ik bevind me op het CMS Congres in ´t Spant in Bussum, waar het buzzword ‘content’ veelvuldig rond zingt. Een niet onbekende term voor mij als communicatieprofessional.  Het belangrijkste platform voor content is uiteraard een website, maar als ik inmiddels iets heb geleerd, is het wel dat er bepaalde wensen en eisen aan zo’n website zitten. Konden bedrijven vroeger nog schaamteloos hun propaganda ‘zenden’ aan argeloze bezoekers van hun site, tegenwoordig wensen deze bezoekers een ‘beleving’, klantgerichtheid en interactie.

Je komt er dus als bedrijf niet meer mee weg alleen te roepen wat jij in huis hebt. Nee, het adagium is tegemoetkoming aan de wensen van de klant en in dit geval websitebezoeker. Je dient je dus te verdiepen in de vragen en problematiek van de gebruiker. Wil hij een enkele vliegreis Abu Dhabi boeken, dan zorg je als aanbieder dat hij met slechts één klik direct bij de betreffende vliegtickets op je website uitkomt. Als de bezoeker eenmaal op je website nog verder moet klikken om die informatie te kunnen vinden, sla je finaal de plank mis. Want daar hebben bezoekers tegenwoordig geen tijd en geduld meer voor. Als ze bij de concurrent iets duurder uit zijn, maar meer gemak ondervinden bij het zoeken naar de juiste informatie, is de kans bijzonder groot aanwezig dat mogelijk nieuwe klanten bij je concurrent boeken. En dat is in deze tijden van crisis toch een gemis.

Een van de manieren om dit technologisch mogelijk te maken is het gebruik van het juiste content management systeem. Juist ja, bij voorkeur het open source systeem Drupal. En ook de content manager heeft tegenwoordig een uitgebreider functieprofiel. Van interne communicatie tot het regisseren van de klantrelatie en van samenwerking tot het opzetten en beheren van een multichannel content (marketing) strategie: hij moet van alle markten thuis zijn.

Het gaat dus niet alleen maar om het creëren van de juiste content, maar vooral om die content op de juiste manier bij de juiste personen te krijgen. En van wie neem je dat nou eerder aan dan van een man met een Snor? 

Weergaven: 75

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden