Nederlands MediaNetwerk

Crisisjaren: Homo's, hoeren, het CDA en EO dringt heidense cabaretiers Jezus op

Wist u al dat het CDA een echte
homo in het Nederlandse parlement heeft zitten? Hij heet
Ger Koopmans en hij zal tijdens de
Gay Pride meevaren op de boot van
onderwijsminister Plasterk. Minister Plasterk de mascotte van de
PvdA, de man die van
Wouter Bos zijn gehele ministerschap lang campagne moet voeren voor de volgende verkiezingen. Je zou er als regering ook voor kunnen kiezen om te regeren maar dat ligt misschien te veel voor de hand, daar is in het verleden al heel wat ellende uit voortgekomen. Misschien op de valreep nog een gedachte voor de homo - het blijft een aantrekkelijk woord, het klinkt zo lekker rond en ligt zo makkelijk in de mond, het staat zelfs mooi op het scherm -
Ger Koopmans. Het feit dat er een
Gay Pride is, het feit dat je homo bent, zelfs het feit dat je homo bent in het
CDA en zelfs zelfs het feit dat je een soort van statement kunt maken door als christenhomo op zo'n boot te gaan staan, wil nog niet zeggen dat je dan dan ook maar moet doen. Misschien heeft Ger zelf nooit aan de gracht gestaan bij de
Gay Pride - ik wel. En ik kan melden dat het niet te doen is om te
kijken, laat staan te participeren. Die homo's pissen in hun broek van het lachen nu zelfs het
CDA hun testosteron exposé serieus dreigt te gaan nemen. En Ger, zeg nou zelf, je loopt je op die boot toch alleen maar te hoereren aan de verkiezingsmachine van de
CDA? De Romeinen lieten ter vermaak van het volk leeuwen Christeren opeten. Tegenwoordig doen we dat niet meer. In de Middeleeuwen liet men ter vermaak van het volk een horde blinden in een bak modder achter een varken aanrennen. Tegenwoordig doen we dat niet meer. Niet zo heel lang geleden liet men ter vermaak van het volk op kermissen verminkte mensen zien. Tegenwoordig doen we dat niet meer. Er zijn nog steeds landen in de wereld waar men het als bon ton beschouwt om ter vermaak van het volk stieren dood te martelen onder de vlag van mannelijkheid, heldendom en cultuur. Dat volksvermaak gaat het niet lang meer maken. En zo zal de geschiedenis ook keihard oordelen over het homootje-kijken aan de grachten van Amsterdam. Ger, laat deze boot aan je voorbij gaan, er zijn andere manieren om daadwerkelijk iets aan de acceptatie van homoseksjuwele - jawel,
Remco Campert is vandaag 80, hoera! - medemens te doen. Ik wind me op merk ik. Even rustig blijven. What else? Ja, de
EO zit in een soort van flow. Aan de hand van verlosser
Arie Boomsma - de christenpresentator die met zijn goddelijke lichaam op de cover van homoglossy
L'Homo gaat staan en werkelijk niet uit de media is weg te slaan - gaat heidense cabaratiers Jezus opdringen, als eerste
Guido Weijers, die als voorbereiding op de eerste proefaflevering van
Loopt een man over het water... - uitzending op 31 augustus -
Het Evangelie van Marcus op een MP3-speler krijgt aangeleverd. Goede programmatitel - echt - ik zei het al: de
EO zit in een flow. Naar verluidt zou de
EO eerst van plan zijn geweest om een christencabaretier op te voeren die op hilarische wijze de vloer aanveegt met islam en de gehele heidenheid maar christencabaretiers blijken niet te bestaan. En grappige al helemaal niet. Ik denk dat de
EO met vuur speelt. Het gerucht gaat dat
Arie Boomsma zich binnenkort op televisie onder het afnemen van de orale diensten van een heidense dame van plezier de
Brief van Paulus aan de Efeziërs voorleest. En Neo-Darwinist
Andries Knevel zaagt aan de poten van zijn eigen
EO en bereidt naar verluidt in het diepste geheim een cover versie van
Auf'm Friedhof van
Nina Hagen voor. Het moet zijn magnus opus worden wat via
YouTube tot in de verste uithoeken van de aarde zal worden gehoord. Andries wrijft zich van ongeduld de hele dag in de handen. Hij moet maar steeds denken aan die ene uithaal die alles in de wereld anders zal maken.
Maarten Luther had 95 stellingen die hij aan de kerkdeur van Wittenberg timmerde. Andries heeft aan één inzicht genoeg om de toale revolutie uit te roepen. De muziek zwelt aan, drie, twee, een, ja nu op de maat en daar gaat ie dan in zijn beste Duits: "Gott ist toooooooot!"

Weergaven: 2896

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Joachim Klein Molekamp van Reqruut

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden