Nederlands MediaNetwerk

Afgelopen weekend bereikte Disney Pixar Toy Story 3 een mooi record. Wereldwijd werd de 1 miljard dollar grens behaald. Hiermee is Disney de eerste studio ooit die in één jaar twee films maakt die zo succesvol zijn. Eerder dit jaar lukte het Alice in Wonderland namelijk ook om deze status te bereiken.

De eerste keer dat een film van Disney deze grens bereikte was in 2006 met Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest. Maar dit is de eerste keer dat een animatiefilm dit niveau bereikt en wereldwijd de zevende titel die de magische grens van 1 miljard dollar overschrijdt. In Nederland en België is Toy Story 3 sinds 23 juni in de bioscopen te zien. Ruim 1 miljoen mensen uit de Benelux beleefden de nieuwe 3D-avonturen van Woody en Buzz in de bioscoop.

Sinds twee weken is ook het nieuwe Toy Story Playland in Disneyland Paris geopend. Dit is het nieuwste themaland gelegen in het Walt Disney Studios Park. Toy Story Playland is gebaseerd op de achtertuin van Andy, de jongen uit de Toy Story films. De aankleding en thematisering van het land geeft bezoekers het gevoel dat zij zélf zijn gekrompen tot de grootte van één van Andy’s speelgoedstukken zodra zij de “tuin” betreden: alle decoratie-elementen zijn vele malen groter dan de werkelijkheid. In Toy Story Playland bevinden zich maar liefst drie nieuwe attracties voor het hele gezin. Omringd door enorme grassprieten en uitvergroot speelgoed, kunnen bezoekers zich laten vallen tijdens een 27 meter hoge parachute-sprong, rondjes draaien op een rupsbaan en racen op een 25 meter hoge Hot Wheels® half-pipe aan boord van een echte speelgoedauto.

Dit najaar is de Disney Blu-Ray en DVD in Nederland en België verkrijgbaar en daarnaast is Toy Story 3 vanaf dat moment ook via VOD beschikbaar.

www.disney.com

Weergaven: 46

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden