Nederlands MediaNetwerk

In het nieuwe tv-programma Upside Down halen jongeren met een verstandelijke beperking hilarische en confronterende grappen uit met bekende en onbekende Nederlanders. Onder aanvoering van presentatrice
Mirjam Bouwman gaat een vast team, bestaande uit vier jongens met een verstandelijke beperking, daarbij tot het uiterste. De teamleden steken de draak aan met zichzelf en hun omgeving die mensen met een beperking nogal eens onderschatten. Met behulp van een undercovercamera houden de teamleden gewone Nederlanders voor de gek. Vooroordelen worden getest en handicaps uitvergroot. Niemand is veilig, want de jongens van Upside Down duiken overal op: op straat, in het park, bij de kapper of bij de tandarts. Tot welk punt accepteren slachtoffers de brutaliteit van onze sterren? Hoe lang blijven ze beleefd en wanneer grijpen ze in? De teamleden van Upside Down barsten van levenslust en zielig zijn ze al helemaal niet. In verschillende onderdelen steekt het team de draak aan met zichzelf en hun omgeving door de meest hilarische verborgen cameragrappen te bedenken en uit te halen. Vanuit een busje dat is uitgerust met verborgen camera-apparatuur rijdt ons team het land door en volgen ze de acties van elkaar en de reacties van hun 'slachtoffers' op de voet. Presentatrice Mirjam Bouwman coacht onze sterren, denkt, kijkt, lacht en stunt mee. Niemand is veilig, want onze jongens duiken over al: bij de kapper, bij bekende Nederlanders of zomaar op straat. Ze beleven vooral zelf plezier aan hun acties, maar dat is niet het enige. Het belangrijkste is dat deze dudes de rollen nu eens omdraaien. Ditmaal zijn het de normale mensen die abnormaal worden als verstandelijk beperkten het heft in eigen handen nemen. Door middel van zelfspot laten zij zien hoe gewone Nederlanders bewust of onbewust op hun handicaps reageren. En bij ieder onderdeel zal de kijker zich afvragen: Wat zou ik in deze situatie doen? De EO wil een inclusieve samenleving waarin iedereen meedoet. Betrokkenheid bij de medemens vinden wij belangrijk. Met dit programma laten we op een humoristische manier zien dat mensen met een handicap helemaal niet zielig zijn. Sterker nog: dat je er geweldig mee kunt lachen. Daarnaast wordt de kijker thuis in Upside Down, dat ook door
Stichting Downsyndroom wordt ondersteund, met zijn of haar eigen beeld van gehandicapten geconfronteerd. Jongeren met een verstandelijke handicap worden door hun omgeving nog regelmatig onderschat. We tolereren veel van ze. Maar wat gebeurt er als onze teamleden hier vervolgens misbruik van gaan maken? Op de website van Upside Down kunnen kijkers straks zelf hun houding ten opzichte van mensen met een verstandelijke beperking testen. Wat zou jij bijvoorbeeld doen als een jongen met downsyndroom een croissantje plus twee broden bestelt en vervolgens doodleuk zegt dat jij wel kan betalen? En wat doe je als blijkt dat de dierenarts waar jij met je jonge boxer bij aanklopt het syndroom van Down heeft?
www.eo.nl/upsidedown
www.icareproducties.nl

Weergaven: 248

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden