Nederlands MediaNetwerk

Eerste web-only programma Gooise Frieten in première bij RTL

RTL Nederland komt vanaf 29 oktober met zijn eerste web-only programma. Na Gooische Vrouwen is daar de komische serie Gooische Frieten. Zeventien afleveringen van elk circa 5 minuten en exclusief te zien bij RTLXL.nl. De eerste twee afleveringen van Gooische Frieten staan vrijdag 29 oktober om 11.00 uur online. Vanaf dat moment is Gooische Frieten op elk gewenst moment te bekijken. Elke vrijdag wordt een nieuwe aflevering beschikbaar gesteld aan de bezoekers van RTLXL.nl.

Gooische Frieten draait om Jooke en Presilla, gespeeld door Annemieke Aalderink Bakker en Cyntia Abma, die samen een frietkraam runnen in ‘t Gooi. Ze hebben ieder zo hun eigen specialisme. Zo is Jooke terecht vermaard om haar huzarenslaatje, naar een recept van haar moeder. Ook is ze gespecialiseerd in traditionele borrelhapjes, zoals asperge-hamrolletjes, gevulde eieren en kaas met gember.

Presilla is meer een luxepaardje en een modepopje, al wijkt haar gevoel voor mode wat af van de norm. In haar opvoeding stonden de uitdrukkingen “geen woorden maar daden” en “kom van je zuignap en laat je handen wapperen” centraal. Dat wapperen met haar handen doet Presilla nog steeds, maar dan vooral als ze haar kunstnagels laat drogen. De regie is in handen van voormalig ONM-acteur Dennis Overeem. Gastrollen worden vervuld door onder anderen Jennifer Hoffman, Peter Beense, Marian Mudder, Thijs Römer, Maik de Boer en Sebastiaan Labrie.

RTL Nederland zal na Gooische Frieten het aanbod op RTLXL.nl verder verrijken met onder andere meer web-only content. RTLXL.nl is het nieuwe platform voor video-on-demand, dat RTL vorige week heeft gelanceerd. Op RTLXL.nl is het volledige digitale videoaanbod van RTL – televisieprogramma’s, films, series, promo’s, videosnacks en backstage materiaal – op een toegankelijke en overzichtelijke manier samengebracht.

Uitzending RTLXL.nl: Gooische Frieten vanaf vrijdag 29 oktober 11.00 uur

rtl.nl/gooischefrieten
RTLXL.nl

Weergaven: 108

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: Disney+ zal een succes worden (en dit zijn de risico's)

Ik denk wel dat Netflix voorlopig nog marktleider blijft, zeker wereldwijd met ruim 150 miljoen aansluitingen, maar de komst van Disney gaan ze voelen

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden