Nederlands MediaNetwerk

Emiel Govaert & Johan den Heijer over WeBond, nieuw bureau voor Music & Marketing



Emiel Govaert en
Johan den Heijer lanceren deze week
WeBond, een nieuw bureau voor Music & Marketing. Grijpen wij de telefoon!
Dag heren, hoe gaat het? 'Heel goed. Een nieuw jaar en met WeBond een nieuw initiatief op het gebied van Music&Marketing, we hebben er zin in!'
Een nieuw bureau! Wat gaat WeBond doen? Vertel alles! 'WeBond: we brengen merken en muziek samen. Dat doen we, omdat een juiste match veel toegevoegde waarde oplevert voor alle betrokken partijen. Muziek is een krachtig communicatiemiddel, muziek raakt mensen. Wanneer muziek aansluit bij de identiteit en waarden van een merk, is het een uitstekend middel om het merk te laden, activeren en positioneren. Tegelijkertijd zal dankzij de juiste koppeling, ook het merk de artiest, band of het muziekevenement toegevoegde waarde bieden. Een klassieke win/win situatie. Wij zijn het die de partijen met elkaar verbindt. Die de concepten, de marketingdoelstellingen en - strategie\ufffd en de verschillende belangen op elkaar afstemt. Wij leggen niet alleen de link, maar blijven verbonden in de samenwerking als specialist tussen het merk, de artiest en de verschillende partners.'
Beginnen julle met WeBond op nul of brengen jullie ook klanten in? 'In feite beginnen we met WeBond op nul, we zullen moeten knokken en hard werken om ook van dit bedrijf een succes te maken. Maar we hebben beide een ruim netwerk en er zijn van daaruit natuurlijk al gesprekken lopende.'
Hoe heeft jullie markt zich in 2009 gehouden en wat verwachten jullie voor 2010 'WeBond is 1 week jong en heeft nog geen geschiedenis, maar de mensen en het netwerk achter dit nieuwe bedrijf wel. We zien een sterk groeiende markt en vanuit onze gezamenlijke knowhow en ervaring weten we dat er steeds meer behoefte is aan authenticiteit bij de consumenten en merken. Muziek kan het uitgesproken middel zijn om mens en product op een eerlijke en natuurlijke mannier bij elkaar te brengen. Voor 2010 verwachten wij dus veel.'
Wat is het laatste nieuws? 'Het laatste nieuws is dat we zijn uitgenodigd voor een gesprek bij een bedrijf in FMCG, dat is geïnteresseerd in muziek als onderdeel in hun strategie. Ook verwachten we veel van de combinatie van muziek en Automotive, maar meer nieuws hierover volgt later. Daarnaast zijn wij vanaf aanstaande donderdag voor 3 dagen op EuroSonic Noorderslag in Groningen, waar acts en professionals uit de Europese muziekindustrie bijeen komen.'
www.webond.nl

Weergaven: 391

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden