Nederlands MediaNetwerk

Ernst-Jan Pfauth over de NRC In Beeld iPad app

http://www.denieuwereporter.nl/wp-content/uploads/2010/10/Ernst-Jan-Pfauth.jpegNRC Handelsblad lanceerde deze week de In Beeld iPad app. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Amsterdam voor een inspirend gesprek met Ernst-Jan Pfauth, Chef Internet bij NRC Handelsblad,  Dutch Problogger en schrijver van het boek Sex. Blogs & Rock 'n Roll.

Dag Ernst-Jan, hoe is het met je?
'Uitstekend! We zijn nu een paar maanden bezig met de nieuwe club van NRC digitaal en hebben al een groot aantal van onze onlinenieuws-dromen werkelijkheid kunnen maken.'

Wat is de In Beeld iPad app?
'Met de InBeeld app krijg je elke dag een selectie indrukwekkende nieuwsfoto's voorgeschoteld van onze fotoredactie. Zij zien dagelijks duizenden foto's voorbij komen, en op het prachtige Apple-apparaat kunnen onze lezers nu de hoogtepunten zien. Gratis. De foto's zijn ook te bekijken op NRC.NL/inbeeld.'

Waarom deze app? Vertel alles!
'In 2007 had een fotoredacteur bij de Amerikaanse krant The Boston Globe een simpel idee: een krachtige selectie nieuwsfoto’s op een blog publiceren. Niet bescheiden, maar groot. 990 pixels, om precies te zijn. Binnen no-time stond zijn blog, The Big Picture, in de top tien van meest bekeken blogs ter wereld. In 2010 lanceerde de Britse krant The Guardian een iPad-variant van het Grote Foto-idee: The Guardian Eyewitness. “A great way to take advantage of the iPad´s beautiful display. The images are stunning”, schreef Wired. En nu combineert NRC deze twee prachtige ideeën met de iPad-app In Beeld. Omdat het werk van Nederlandse nieuwsfotografen ook zo’n prachtige omgeving verdient. Daarnaast publiceert de fotoredactie ook werk van buitenlandse fotografen, zodat we het belangrijkste nieuws ook kunnen samenvatten in beelden. En omdat de iPad het ideale apparaat is om foto's te bekijken. We willen ook laten zien wat NRC bijzonder maakt, in dit geval de professionele selectie en het bijzondere werk van onze fotografen. We hebben vorig jaar een appcamp georganiseerd op onze redactie, daar kwamen tientallen ontwikkelaars op af. Wij zorgden voor faciliteiten, heerlijk eten en het archief van NRC, zij bedachten fantastische applicaties. Een van die jongens, Niels van Hoorn, heeft uiteindelijk deze app gemaakt. Met advertentieinkomsten hebben we die investering waarschijnlijk snel uit. '


Wat zijn de eerste resultaten en de eerste reacties?
'We stonden de eerste dag en de dag daarna op nummer 1 in de app store met 4,5 uit 5 sterren.'

De app is gratis. Wat is het verdienmodel?
'Advertentieinkomsten, maar het belangrijkste is dat we laten zien wat een kwaliteitsmerk als NRC kan bieden.'

Wat staat er bij NRC nog meer op stapel op digitaal gebied?
'We gaan onze krantenapps integreren met onze nieuwssite NRC.nl. Laastgenoemde is enorm gegroeid en wordt - na eerst een storm van kritiek - zeer gewaardeerd. Elk moment van de dag zetten we het nieuws in perspectief, door onze experts en correspondenten te interviewen. Die online kwaliteitsjournalistiek willen we nu ook op een mooie manier naar de mobiele dragers brengen.'

Wat is het laatste nieuws?
'In mijn vakgebied? Deze geweldige post over een business class voor nieuws.'

 

www.nrc.nl/inbeeld

 

0405IPAD3

Weergaven: 126

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Hans Hordijk op 13 Mei 2011 op 16.54
Het was via Twitter al binnengekomen. Vraagje: Wat krijgen de fotografen hiervoor?

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Laat die FOMO maar komen

Bij De Speld gaan de deuren ook langzaam weer open. We beginnen klein en hanteren strikte regels. Hoewel ik gewend ben geraakt aan thuiswerken, kijk ik ernaar uit om straks weer samen te werken met driedimensionale collega’s

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden