Nederlands MediaNetwerk

Bert van der Veer publiceert met
Moordcijfers een boek dat speelt in de televisiewereld. Grijpen wij onmiddellijk naar de telefoon.
Dag Bert, hoe is het met je? 'Het gaat goed. Nieuwe liefde, nieuw boek, net lekker optreden gehad in
De Wereld Draait Door. Ik heb warempel zin in kerst!'
Een nieuw boek, fantastisch. Vertel alles! 'Ik noem het: een satirische thriller over de tv-wereld. Ik kon er aardig wat van mijn gedachten over de (commerciele) tv-wereld in kwijt, vrolijk mopperend. En het heeft ook nog een alleraardigste plot, al zeg ik het zelf!'
Gisteravond een flammend optreden in De Wereld Draait Door. Er zijn schrijvers die Hemel & Aarde moeten bewegen om daar een teen tussen de deur te krijgen. Hoe is jouw relatie met Matthijs van Nieuwkerk? 'Nou, kennelijk goed. Ik word gezien als een goede gast, geloof ik. Ik geniet ook erg van die 7, 8 minuten in de snelkookpan van Matthijs.'
Televisieformats spelen een belangrijke rol in jouw boek. Je hebt er honderden verzonnen en nog veel meer langs zien komen. Op jouw website doe je aan de bezoekers een warme oproep om jou vooral geen formats toe te sturen. Desalniettemin: als je drie mensen zou mogen uitdagen om een televisieformat in te sturen, wie zouden dat zijn? 'Alsjeblieft! Spaar me! Ik zou schrijvers kiezen:
Nelleke Noordervliet, Ronald Giphart en
Adriaan van Dis.'
Elders in deze nieuwsbrief bespreekt Remon Buter het fenomeen retro TV. Wat vind je daarvan? 'Tja, na het sukses van
Wie ben ik en
In de hoofdrol zal het niet snel ophouden. Het is natuurlijk een beetje laffe tv, het blokkeert nieuwe ideeën. Maar hoe zou ik handelen aan het andere kant van de lijn? Ik pleit zelfs voor de terugkeer van de
Miniplaybackshow!'
Wat is het laatste nieuws? 'Dat ik een leuk programma met
Jeroen Pauw ga regisseren,
5 jaar Later. En me heb laten strikken als jurylid voor
Korenslag!'
Bestel Moordcijfers!
www.bertvanderveer.nl

Weergaven: 56

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden