Nederlands MediaNetwerk


Elja Polak is benoemd tot Head of Digital bij mediabureau
MEC. Grijpen wij de telefoon!
Dag Elja, gefeliciteerd! Hoe is het met je? 'Met mij is het heel goed, dankjewel. MEC:Interaction staat aan het begin staat van een tijd vol sprankelende nieuwe energie. Met mijn passie voor interactieve media wil ik ons aanbod van digitale diensten naar een volgend nivo brengen.'
Wat doet een Head of Digital? Vertel alles! 'Goede vraag. Als Head of Digital ben ik eindverantwoordelijk voor alle digital specialisten binnen MEC. Dit betekent concreet dat ik een team van 20 man leid. Traditiegetrouw is een mediabureau gefocust op betaalde media. MEC niet, want onze missie is Paid, Earned & Owned kansen te benutten in de breedste zin van het woord. Van banners tot SEO, en van social shopping tot mobiele platformen. MEC heeft - als onderdeel van GroupM - alles in huis om Earned & Owned media van onze klanten voor zich te laten werken. Mijn rol is deze bruggen te bouwen en de business een gezonde groei te laten maken.'
Hoe verhouden de activiteiten van MEC Digital zich tot die van MEC in omvang en groei? 'Onze unieke blik op active engagement is een succesvolle positionering waarmee ons Digital dienstaanbod verder kan groeien. Dit heeft ons in 2008 de titel Beste Interactieve Mediabureau in de Emerce top 100 opgeleverd. Gezien het feit dat ongeveer 25% van alle mensen bij MEC digitaal georïenteerd zijn, zegt dat ook wel wat over onze omvang. En dan tel ik nog niet eens onze affiliate, SEO, CRM én social specialisten binnen GroupM mee.'
Wat zijn de ambities en verwachten van MEC Digital voor 2011? 'Onze missie is consumenten actief te verbinden met merken. Dit doen we door tijd & aandacht te winnen op een afstand van 60 centimeter: de afstand tussen het scherm en de consument. Wij willen merken tussen deze 60 centimeter en het hart van de consument tot leven brengen. Dáár gebeurt het voor MEC:Interaction. Dit betekent dat ons werk niet gericht is op het opbouwen van 6 weken durende campagnes, maar dat we zoeken naar langdurige & intensieve relaties met consumenten door slim gebruik te maken van social media & always-on strategieën. En dit zonder uit het oog te verliezen dat media performance based zijn werk moet doen door bijvoorbeeld sales, leads en proefritten te leveren. Onze ambitie is wederom als beste Interactieve Mediabureau bestempeld te worden. Deze groei zal met name komen uit Earned & Owned media zonder Paid media uit het oog te verliezen.'
Wat is het laatste nieuws? 'Het laatste nieuws is al weer oud! Het nieuwste nieuws is te volgen op
@mecinteraction.
www.mecglobal.com twitter.com/mecinteraction

Weergaven: 298

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Nederlands MediaNetwerk TV] Anneli Rispens over So Me Mc en social media

Anneli Rispens is oprichter van So Me Mc, een managementconsultancy gericht op social media. Haar doelgroep zijn C-level executives met passie voor social media, die ook het bredere plaatje van het medium zien

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: How to make a podcast

No need to explain the popularity of podcasts. Education becomes entertainment, anytime, anywhere, while you do something else. Actually, podcasts are nothing new, the first dates from 2004

[Column] Bob Goulooze: Ad hominem

Menigeen verbaast zich over de opkomst van het andere denken. Al enige jaren zien we een toename van mensen en groepen die zich afzetten tegen de gangbare gedachten over de wereld. Van platte aarde adepten en antivaxers tot klimaatontkenners en coronasceptici

Jeroen Verkroost: Influencers, Hugo de Jonge, Monies & meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Respect voor Famke

Ik kan me er heel veel bij voorstellen als je tot vorige week nog nooit van Famke Louise had gehoord. Een soort van Kim Kardashian-achtige roem is het. Waarbij veel mensen wel vaag een idee hebben dat ze je naam vaker gehoord hebben, maar geen idee over in welke context dat was

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden