Nederlands MediaNetwerk

Public Relations is een vakgebied waar de laatste jaren de dynamiek vanaf spat. Een nieuwe trend is dat PR bureaus hun klanten video aanbieden. Bellen wij
Mascha Welling van
Yellow Communications.
Dag Mascha, hoe is het met je? 'Er dienen zich weer een aantal leuke video mogelijkheden aan, dus dan gaat het altijd goed. Volgens collega’s gaan mijn ogen twinkelen als ik weer een video mag maken.'
Is het inzetten van video PR 2.0? 'Video kan op heel veel manieren ingezet worden; Als ondersteuning van een persbericht of een referentie. Bijvoorbeeld net even die persoonlijke touch eraan geven; Als visuele impressie van bijvoorbeeld een seminar of een klantenbijeenkomst; Of met de feestdagen voor de deur een kerstgroet. Alles waar je een beeld bij voor kunt stellen, daar kan een video van gemaakt worden. Video is over het algemeen een snellere manier van communicatie. Mensen kijken eerder naar een video van een paar minuten dan dat ze een verslag lezen. Inzetten van video is gewoon een logische volgende stap naar de toekomst van communicatie. Een creatieve en innovatieve manier om een boodschap naar buiten te brengen. Die inzetbaar is op bijvoorbeeld een website maar ook gebruikt kan worden tijdens een seminar. Dus ja, eigenlijk gewoon PR 2.0.'
Vanuit welke soort klant is er interesse voor video? 'Als bureau heeft Yellow Communications een uitgebreide klantenkring in de meest uiteenlopende branches. Van media tot ICT en van designverlichting tot gezondheidszorg. Voor een groot aantal klanten hebben wij al video’s vervaardigd. De reacties zijn over het algemeen positief van de klanten en van hun directe omgeving. Ons eerste persbericht met video ondersteuning werd door heel veel media positief opgepakt.'
Een filmpje is toch iets anders dan een persbericht. Wat kost het eigenlijk? 'De kosten zijn conform de tijd die erin gaat zitten en zijn de resultaten ook zeker waard. Een mooi kleurrijk en bewegend beeld spreekt mensen nog altijd aan. Als je kijkt naar het succes van een site als YouTube, dan weet je dat dit het moment is om als creatief en innovatief communicatiebureau mee te gaan in die ontwikkeling. Doordat wij de expertise en middelen binnen ons bureau hebben, kunnen we snel schakelen.'
Wat is het laatste nieuws? 'De donkere maanden zijn aangebroken en de recessie bepaalt het nieuws. Maar wij zijn bezig met veel nieuwe klanten en projecten. Wat voor mij een hele leuke tijd inluidt met veel creatieve videomomenten…'
www.yellow-communications.com

Weergaven: 133

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden