Nederlands MediaNetwerk

Public Relations is een vakgebied waar de laatste jaren de dynamiek vanaf spat. Een nieuwe trend is dat PR bureaus hun klanten video aanbieden. Bellen wij
Mascha Welling van
Yellow Communications.
Dag Mascha, hoe is het met je? 'Er dienen zich weer een aantal leuke video mogelijkheden aan, dus dan gaat het altijd goed. Volgens collega’s gaan mijn ogen twinkelen als ik weer een video mag maken.'
Is het inzetten van video PR 2.0? 'Video kan op heel veel manieren ingezet worden; Als ondersteuning van een persbericht of een referentie. Bijvoorbeeld net even die persoonlijke touch eraan geven; Als visuele impressie van bijvoorbeeld een seminar of een klantenbijeenkomst; Of met de feestdagen voor de deur een kerstgroet. Alles waar je een beeld bij voor kunt stellen, daar kan een video van gemaakt worden. Video is over het algemeen een snellere manier van communicatie. Mensen kijken eerder naar een video van een paar minuten dan dat ze een verslag lezen. Inzetten van video is gewoon een logische volgende stap naar de toekomst van communicatie. Een creatieve en innovatieve manier om een boodschap naar buiten te brengen. Die inzetbaar is op bijvoorbeeld een website maar ook gebruikt kan worden tijdens een seminar. Dus ja, eigenlijk gewoon PR 2.0.'
Vanuit welke soort klant is er interesse voor video? 'Als bureau heeft Yellow Communications een uitgebreide klantenkring in de meest uiteenlopende branches. Van media tot ICT en van designverlichting tot gezondheidszorg. Voor een groot aantal klanten hebben wij al video’s vervaardigd. De reacties zijn over het algemeen positief van de klanten en van hun directe omgeving. Ons eerste persbericht met video ondersteuning werd door heel veel media positief opgepakt.'
Een filmpje is toch iets anders dan een persbericht. Wat kost het eigenlijk? 'De kosten zijn conform de tijd die erin gaat zitten en zijn de resultaten ook zeker waard. Een mooi kleurrijk en bewegend beeld spreekt mensen nog altijd aan. Als je kijkt naar het succes van een site als YouTube, dan weet je dat dit het moment is om als creatief en innovatief communicatiebureau mee te gaan in die ontwikkeling. Doordat wij de expertise en middelen binnen ons bureau hebben, kunnen we snel schakelen.'
Wat is het laatste nieuws? 'De donkere maanden zijn aangebroken en de recessie bepaalt het nieuws. Maar wij zijn bezig met veel nieuwe klanten en projecten. Wat voor mij een hele leuke tijd inluidt met veel creatieve videomomenten…'
www.yellow-communications.com

Weergaven: 141

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startup Competitie] Tim van der Bilt over Maze-One

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Tim van der Bilt van Maze-One

[Startup Competitie] Rens Plandsoen over We All Ride

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rens Plandsoen van We All Ride

[Interview] Anke van Diejen en Noortje van de Sande over Picl

Picl is een online filmhuis, een streamingdienst waarbij mensen thuis filmhuisfilms kunnen bekijken. Nederlands MediaNetwerk spreekt met oprichters Anke van Diejen en Noortje van de Sande

[Startup Competitie] Ronald van Proosdij over Studenten Film Crew

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Ronald van Proosdij van Studenten Film Crew

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Redt streaming de muziekbusiness? Wil de consument Netflix, Disney, Prime én HBO?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Machiel Verkuyl: Is reclame zinloos?

Als een voorbijganger roept dat reclame zinloos is, zet dat Machiel Verkuyl aan het denken. Heeft die man gelijk?

[Column] Femke Leemeijer: Het merk LINDA.

Lang geleden heb ik me al eens verbaasd over de rek die er in het merk LINDA. bleek te zitten: van trendy stijlicoon tot (sorry) burgerlijke kneuterigheid en van taboedoorbreker tot comédienne - niets was te gek

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden